Jump to content
Thomasha

Tab ved salg af lejlighed, afdrag i skatten?

Recommended Posts

Jeg er gift med en svensk pige og har netop solgt lejlighed i Malmö med et tab. Kan det virkeligt passe, at vi bare får halvdelen af skatteafdraget for tabet (hendes del, da hun betaler skat i Sverige) og at jeg ikke får noget fradrag eller er det muligt at afdrage det hele fra hendes skat. På forhånd tak for hjällpen Mvh. Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er gift med en svensk pige og har netop solgt lejlighed i Malmö med et tab. Kan det virkeligt passe, at vi bare får halvdelen af skatteafdraget for tabet (hendes del, da hun betaler skat i Sverige) og at jeg ikke får noget fradrag eller er det muligt at afdrage det hele fra hendes skat. På forhånd tak for hjällpen Mvh. Thomas
Ja, hvis din kones andel er 50%, vil det være halvdelen I "kan gøre brug af". Hun vil få en skattereduktion på 30% (tab + renteudgifter). Der er dog et loft på 100.000. Så tab ud over 100.000 vil kun udløse en reduktion på 21%. Hvis du ingen indkomster har i SE, kan du heller ikke fratrække dit tab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du ingen indkomster har i SE' date=' kan du heller ikke fratrække dit tab.[/quote'] Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel?
Det kan du godt, men du kan ikke få en skat tilbage du ikke har betalt.....tror jeg....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel?
Nej, desværre. Hvis I ikke har haft indkomst af nogen art i SE i 2009, kan tabet ikke fradrages. Og tabet kan heller ikke overføres til fremtidige indkomstår:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, hvis din kones andel er 50%, vil det være halvdelen I "kan gøre brug af". Hun vil få en skattereduktion på 30% (tab + renteudgifter). Der er dog et loft på 100.000. Så tab ud over 100.000 vil kun udløse en reduktion på 21%. Hvis du ingen indkomster har i SE, kan du heller ikke fratrække dit tab.
Vil lige præcisere, så alle er med: Det er halvdelen af halvdelen, trådstarteren kan gøre brug af, da man kun kan trække halvdelen af sit tab fra i kapitalindkomsten. :) Hvis man kan se, at ens lejlighed vil blive solgt med tab, kan man jo forberede sig på det ved at lade boligen overgå til den, der har bedst mulighed for at udnytte underskuddet. Måske skal man lige som en formalitet tjekke hendes telefon og mail, før hun får gaven. :cool::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil lige præcisere' date=' så alle er med: Det er halvdelen af halvdelen, trådstarteren kan gøre brug af, da man kun kan trække halvdelen af sit tab fra i kapitalindkomsten. :)[/quote'] Ja selvfølgelig, tak for korrekturlæsningen:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' desværre. Hvis I ikke har haft indkomst af nogen art i SE i 2009, kan tabet ikke fradrages. Og tabet kan heller ikke overføres til fremtidige indkomstår:)[/quote'] Okay... pis. Men, skal jeg stadig deklarere salget (tabet) på billetten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites