Thomasha 10 Anmeld indhold Skrevet March 31, 2010 Jeg er gift med en svensk pige og har netop solgt lejlighed i Malmö med et tab. Kan det virkeligt passe, at vi bare får halvdelen af skatteafdraget for tabet (hendes del, da hun betaler skat i Sverige) og at jeg ikke får noget fradrag eller er det muligt at afdrage det hele fra hendes skat. På forhånd tak for hjällpen Mvh. Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Jeg er gift med en svensk pige og har netop solgt lejlighed i Malmö med et tab. Kan det virkeligt passe, at vi bare får halvdelen af skatteafdraget for tabet (hendes del, da hun betaler skat i Sverige) og at jeg ikke får noget fradrag eller er det muligt at afdrage det hele fra hendes skat. På forhånd tak for hjällpen Mvh. Thomas Ja, hvis din kones andel er 50%, vil det være halvdelen I "kan gøre brug af". Hun vil få en skattereduktion på 30% (tab + renteudgifter). Der er dog et loft på 100.000. Så tab ud over 100.000 vil kun udløse en reduktion på 21%. Hvis du ingen indkomster har i SE, kan du heller ikke fratrække dit tab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Hvis du ingen indkomster har i SE' date=' kan du heller ikke fratrække dit tab.[/quote'] Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel? Det kan du godt, men du kan ikke få en skat tilbage du ikke har betalt.....tror jeg.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Min situation er ikke helt identisk med spørgers, men jeg hang mig lige i ovenstående, og vil derfor spørge: Vi solgte vores svenske hus med tab sidste år. Vi har ingen indtægter i Sverige. Vi kan altså ikke fratrække tabet på skattedeklarationen, vel? Nej, desværre. Hvis I ikke har haft indkomst af nogen art i SE i 2009, kan tabet ikke fradrages. Og tabet kan heller ikke overføres til fremtidige indkomstår:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Ja, hvis din kones andel er 50%, vil det være halvdelen I "kan gøre brug af". Hun vil få en skattereduktion på 30% (tab + renteudgifter). Der er dog et loft på 100.000. Så tab ud over 100.000 vil kun udløse en reduktion på 21%. Hvis du ingen indkomster har i SE, kan du heller ikke fratrække dit tab. Vil lige præcisere, så alle er med: Det er halvdelen af halvdelen, trådstarteren kan gøre brug af, da man kun kan trække halvdelen af sit tab fra i kapitalindkomsten. :) Hvis man kan se, at ens lejlighed vil blive solgt med tab, kan man jo forberede sig på det ved at lade boligen overgå til den, der har bedst mulighed for at udnytte underskuddet. Måske skal man lige som en formalitet tjekke hendes telefon og mail, før hun får gaven. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Vil lige præcisere' date=' så alle er med: Det er halvdelen af halvdelen, trådstarteren kan gøre brug af, da man kun kan trække halvdelen af sit tab fra i kapitalindkomsten. :)[/quote'] Ja selvfølgelig, tak for korrekturlæsningen:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Nej' date=' desværre. Hvis I ikke har haft indkomst af nogen art i SE i 2009, kan tabet ikke fradrages. Og tabet kan heller ikke overføres til fremtidige indkomstår:)[/quote'] Okay... pis. Men, skal jeg stadig deklarere salget (tabet) på billetten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Okay... pis. Men' date=' skal jeg stadig deklarere salget (tabet) på billetten?[/quote'] Jeps, det slipper du ikke for;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2010 Tak, Lotte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomasha 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Hvad så med fradrag for forbedringsudgifter Skal disse udgifter fordeles ligeligt, eller kan vi i princippet sige, at min kone har finansieret dem og derfor får den fulde fradragsret for dem (i stedet for blot 50%). Mvh. Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites