Jump to content
ani

Flytte hen til Serenadgatan?

Recommended Posts

Hej Alle Jeg kan se engang i 2007 er der lavet en tråd ang. Serenadgatan, de høje huse lige ved motorvejen. Jeg har set på en lejl. da jeg skal flytte fra min kæreste og finde noget jeg selv kan bo i. Og den virker OK på mig, som en jeg godt ville kunne bo i, men området skræmmer mig lidt må jeg sige. Men jeg kunne så læse at der ikke var så meget gang i den derude (altså ikke så mange mennesker man så m.m.) Men, hvordan er det idag i 2010? Det er en hjørnelejl heldigvis så evt. ville det bare være dem ovenover og nedenunder jeg kan høre, men er det normalt at man hører dem som går i lejl. ovenover en selv, og hvis man bare spiller lidt højt musik vil det så også genere eller hvordan? Og hvad med de folk der bor derude? Jeg er typen som ikke føler mig så tryg ved at komme sent hjem om aftenen og specielt ikke når der bliver mørkt, men behøver man frygte noget derude eller? Ejendomsmægler sagde at der var ok mange danskere derude....? Jeg håber nogen kan komme med lidt forskelligt info så jeg ved hvad jeg skal gå efter. Pft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Nu er det ikke fordi jeg har lang erfaring på Serenadgatan, men jeg synes folk er yderst venlige og høflige derude. Jeg er ved at flytte ind, og har kun mødt rare mennesker, man hilser, man smiler og holder dør. Befolkningsgruppen er vel 3 delt - som jeg ser det. Ældre/gamle, folk af anden nationalitet (velintegrerede) og danskere (der jo burde under sidstnævnte kategori) Sjovtnok har jeg tilgode at se et tørlæde derude selvom muslimer er velrepresenterede. Eneste person der har været lidt studs overfor mig, er en dame på Rigsbyggets kontor, da jeg forsøgte at gafle mig en p-plads tæt på. Jeg havde enda husket at bruge min stok da jeg fedtede for hende - altså til at gå ved. Du har ret i at der ikke ses mange mennesker på stier og veje derude, men mon ikke det skyldes vejret? Der er da pænt og ordentlig osse på udendørsarealerne. Jeg glæder mig meget til at flytte ind om et par uger, og tror jeg bliver rigtig glad for at bo der, bare der ikke kommer nogle fyrer fra et andet kvarter og noler min bil. Garageplads er svær at få. Bor man i lejlighed, vil man af og til høre over/underbo, men sådan er livet jo. Husk: Vi har egen hjemmefixare i bebyggelsen - det er genialt. Velkommen til Almvik Hilsener Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da irrelevant for trygheds-indekset om de muslimer der bor på et givent sted bærer tørklæde eller ej.
Thage Løbner kom blot med en observation, så fald nu ned og lad være med at være så harm og læg ord i hans mund. Tørklæde eller ej må være folks private sag. At mange muslimer i Almvik ikke gider at bære slør og sjal gør dem jo ikke til dårlige og syndige muslimer! Jeg tror du tager fejl, hvis du antyder at muslimer UDEN slør skulle være farligere end muslimer MED slør og derved gøre området utrygt! :D Nedenstående gadebillede er fra Istanbul og flertallet på billedet, har åbenbart ikke behov for at gå med slør og vise deres tro med tøjet. Det ser jo ikke særligt utrygt ud! 4438682943_508deaf172.jpghttp://www.flickr.com/photos/vader/4438682943/sizes/m/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thage Løbner kom blot med en observation' date=' så fald nu ned og lad være med at være så harm og [b']læg ord i hans mund. Tørklæde eller ej må være folks private sag. At mange muslimer i Almvik ikke gider at bære slør og sjal gør dem jo ikke til dårlige og syndige muslimer! Jeg tror du tager fejl, hvis du antyder at muslimer UDEN slør skulle være farligere end muslimer MED slør og derved gøre området utrygt! :D Nedenstående gadebillede er fra Istanbul og flertallet på billedet, har åbenbart ikke behov for at gå med slør og vise deres tro med tøjet. Det ser jo ikke særligt utrygt ud!
OOOOOKAY! Hvem er det lige der lægger ord i nogens mund:eek: Det er da godt nok noget af nogle konklusioner du får draget dig i dette indlæg, hold da op:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

AK, ja. For den rene er alt rent - altså mig!! Her går man rundt og vil være venlig og sprede sine erfaringer og observationer. Så er man pludselig racist. Jeg der faktisk i en længere periode har været fremmedarbejder i Tyrkiet. Tørklædet er et kult tegn fra hjemlandet og har ikke en pind med religion/race at gøre. Moderne oplyste muslimer kan let undvære tørklædet selv i Tyrkiet, hvilket billedet i foranstående indlæg jo illustrerer bedre end mine ord. Lidt baglæns konklusion kan velså tillades. Men jeg synes dog stadig at der er roligt og hyggeligt i Almvik og nyder nationaliteternes mangfoldighed. Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tørklædet er et kult tegn fra hjemlandet og har ikke en pind med religion/race at gøre. Moderne oplyste muslimer kan let undvære tørklædet selv i Tyrkiet, hvilket billedet i foranstående indlæg jo illustrerer bedre end mine ord. Lidt baglæns konklusion kan velså tillades.
Race?:eek: Haha, pas nu på hvad du skriver -nu bliver jeg stødt af ordet race;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AK' date=' ja. For den rene er alt rent - altså mig!! Her går man rundt og vil være venlig og sprede sine erfaringer og observationer. Så er man pludselig racist. Jeg der faktisk i en længere periode har været fremmedarbejder i Tyrkiet.[/quote'] Det er der INGEN der har sagt thage. Påpegede bare det komiske i at tørklædet blev nævnt, når nu spørgeren spurgte til at det var et trygt område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites