Vicksen 10 Anmeld indhold Skrevet March 31, 2010 Jeg har brug for noget input til nedenstående, da værkstedet ikke kan finde fejlen på min bil når de fejlsøger Da vinteren var på sit højeste/koldeste oplevede jeg for første gang, at ved hurtig acceleration fra ca. 70 Kmt. til ca. 110 Kmt. i 6. gear blev speederen 'slap', og bilen kunne ikke accelerere længere - den kørte dog stadig. Problemet kunne kun afhjælpes ved, at standse motoren og starte den igen. Det pudsige er, at det KUN sker ved voldsom/hurtig acceleration i 6. gear - ingen andre gear har problemer med dette. Endvidere har jeg fundet ud af, at skifter jeg fra 5. gear til 6. gear, aktiverer fartpiloten, og derpå accelererer ved hjælp af denne, opstår fejlen ikke!!!! Jeg har gjort mit bedste for, at forklare værkstedet problemet, og de forstår - til dels - også, men kan som sagt ikke finde nogle fejl :thumbdown Nogle idéer?!?! Al hjælp er velkommen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Hvilken model af A3 og har du skiftet din Luftmængdemåler for nylig?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Hvilken model af A3 og har du skiftet din Luftmængdemåler for nylig?? Det er Ambition modellen, 2.0 TDI fra 2005. Hva' fa'en er en luftmængdemåler (spø'r blondinen) og burde værkstedet ikke ha' tjekket denne?!?!!??! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Jow bestemt men det er lidt kompliceret, for det kræver man ved hvad den skal måle og ikke hvad den måler pt.... Men jeg ville kigge efter en tilstoppet EGR ventil og en tilsodet turbo....samt en luftmængdemåler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Jow bestemt men det er lidt kompliceret, for det kræver man ved hvad den skal måle og ikke hvad den måler pt.... Men jeg ville kigge efter en tilstoppet EGR ventil og en tilsodet turbo....samt en luftmængdemåler... Holder med her, det er nok en luftmassemåler (LMM) den er gal med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Jeg er nu mest til en tilsodet EGR samt turbo.....af den grund at det er i 6 gear den skal trække mest og yde mest i turboen....og det er her en tilsodning ses først... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Jeg er helt stået af, men det lyder godt nok klogt Tak for input, jeg vil - igen - besøge værkstedet med min nye viden, he he :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Luftmassemåleren burde værkstedet kunne se, når de kobler computeren til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Luftmassemåleren burde værkstedet kunne se' date=' når de kobler computeren til.[/quote'] Det er jo netop det der forvirrer mig, for computeren viser absolut ingen fejl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Den skal heller ikke vise sig som en fejl, men som en forkert mængde af luft der måles... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Hmmmmm ... Og så var der liiiige den der detalje med at bilen godt kan accellere, hvis man anvender fartpiloten til formålet Hvordan stemmer det med teorier om EGR LMM o.s.v. ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Audi fatter minus når det kommer til fejlsøgning på egne biler. Jeg havde præcis samme problem med min A3, dog benzin og af noget ældre model. Men samme scenario, var masser af gange hos Audi, de fejlsøger og finder intet og påstår de ALDRIG har hørt om problemet før:rolleye: komplet fjolser. Jeg kørte min til Palm Auto i Skovlunde og de sagde det er helt normalt og for mig var den en luftmængdemåler der skulle skiftes. Så gør dig selv den tjeneste og drop Audi og kør til nogen der rent faktisk ved noget om VAG biler:laugh: http://www.dimsport.dk/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Den acc. efter et fast map og mængde af både luft og diesel... Så den behøver ikke en LMM til det. Hmmmmm ... Og så var der liiiige den der detalje med at bilen godt kan accellere, hvis man anvender fartpiloten til formålet Hvordan stemmer det med teorier om EGR LMM o.s.v. ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth J 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Det kan også været en irret forbindelse i ledningsnettet fra speeder pedal, til motorstyring. Det lyder dog ekstremt mærkeligt at der ikke bliver logget en fejl i systemet, når det opstår. Ellers kan det, som de andre er inde på, også være en luftmængdemåler, men det er faktisk temmelig sjældent at de går til på de nyere 2.0 TDi maskiner. Turboen er også en mulighed, men så burde motorlampen tænde, og der burde ligge en fejl i systemet omkring fejlagtigt ladetryk. Er det et autoriseret værksted der fejlsøger på den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Er det et autoriseret værksted der fejlsøger på den? Først og fremmest: 1000 tak for alle jeres input. At jeg ikke fatter halvdelen af, hvad i taler om er irrelevant, da jeg nu kan 'lyde klogere' på værkstedet Ja, det er et autoriseret værksted. Jeg benytter 'Din bil' i Trelleborg, som også tidligere havde Audi handlen hernede - nu er de dog 'degraderet' (joke) til, kun at sælge VW. Overvejede, at køre bilen til DK, da det nogle gange godt kan være svært, at forklare præcist hvad det er der sker med bilen, når der ikke registreres fejl - og selvfølgelig ikke sker noget, når man test kører bilen med dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2010 Først og fremmest: 1000 tak for alle jeres input. At jeg ikke fatter halvdelen af, hvad i taler om er irrelevant, da jeg nu kan 'lyde klogere' på værkstedet Ja, det er et autoriseret værksted. Jeg benytter 'Din bil' i Trelleborg, som også tidligere havde Audi handlen hernede - nu er de dog 'degraderet' (joke) til, kun at sælge VW. Overvejede, at køre bilen til DK, da det nogle gange godt kan være svært, at forklare præcist hvad det er der sker med bilen, når der ikke registreres fejl - og selvfølgelig ikke sker noget, når man test kører bilen med dem Som jeg skrev, kør den til Palm Auto og de skal helt sikkert nok løse dit problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites