Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Eftersom vedkommende ikke bor i landet, kan de jo ikke kalde ham til nogen former for prøver - ergo så får han sit kort tilbage og bliver han taget igen, tager de det for altid... Manden kan køre videre, som han hele tiden har gjort, da han ikke bor i DK. Du behøver ik foretag dig noget yderligere, men kør ordentligt indtil videre i DK. Jeg har iøvrigt byttet mit danske kørekort til et svensk, fordi jeg kører de fleste km i andre lande end Sverige og derved bliver mindre sårbar for ubehageligheder som klip i kørekort og lignende... (klippene registreres, men udløses ikke) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Hvis ikke reglerne er lavet om, skal du have et erhverskørekort for at køre taxi. Et almindeligt kørekort er ikke nok. Jeg ved ikke om man kan tage et svensk erhvervskørekort der gælder i Danmark, men jeg tror det ikke. Du må hellere kontakte Taxinævnet i Region Hovestaden. /Mammut Jo man kan! Det er nok förer kortet du mener, og det har han jo ikke mistet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Manden kan køre videre' date=' som han hele tiden har gjort, da han ikke bor i DK - ved jeg.[/quote'] Eftersom man har dansk körekort kan du jo ligesom godt få de taget i dk. Om du så bor i langbortistan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Jo man kan! Det er nok förer kortet du mener, og det har han jo ikke mistet. Nej, det er faktisk kørekortet jeg mener. Udover førerkortet, som bliver udstødt af Taxinævnet, skal man have et erhverskørekort, der bliver udstedt af politiet. Men hvis et svensk erhverskørekort fungerer i Danmark, er der ingen problemer i at tage det i Sverige. /Mammut Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Altså jeg har self. erhvervskørekort og førerkort men d er jo ikke mistet d er selve kørekortet vi snakker om. har du fuldt ud forstand på d Thomas ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Altså jeg har self. erhvervskørekort og førerkort men d er jo ikke mistet d er selve kørekortet vi snakker om. har du fuldt ud forstand på d Thomas ? For at få det helt på det rene, så har du stadig lov til at køre i Dk? De kan ikke kalde dig til nogen prøver som tidligere skrevet, derfor kan de forlænge den periode hvori du et. kan blive straffet hårdere, ved at lave den samme brøler igen. Eller hvis du inden for den periode flytter tilbage til dk, vil du blive kaldt til de prøver de nu engang vil have dig til... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Mener du det :) altså først når alle de 6 måneder er gået eller hva? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Mener du det :) altså først når alle de 6 måneder er gået eller hva? Hvad mener jeg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Eftersom man har dansk körekort kan du jo ligesom godt få de taget i dk. Om du så bor i langbortistan. For 3 år siden fik jeg at vide at det danske politi ikke kunne fradømme en kørekortet, de kan give et køreforbud, men ikke kalde en til orienterende køreprøve, da man jo ikke kam gennemføre den når man bor i SV, det blev bekræftet af en på kontoret hos færdselspolitiet. Men måske reglerne er ændret..... Der kan måske være sket en procedurefejl!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 For 3 år siden fik jeg at vide at det danske politi ikke kunne fradømme en kørekortet, de kan give et køreforbud, men ikke kalde en til orienterende køreprøve, da man jo ikke kam gennemføre den når man bor i SV, det blev bekræftet af en på kontoret hos færdselspolitiet. Der kan måske være sket en procedurefejl!? Jep - når man ikke bor i DK, kan de ikke tage kortet, idet man ikke har mulighed for at erhverve det igen. Flytter du tilbage til DK, går det op til 3 mdr., hvorefter du får et brev om at komme til køreprøve. Altså hvis du som skribenten i denne tråd har en forseelse stående, som medfører dette... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Jep - når man ikke bor i DK' date=' kan de ikke tage kortet, idet man ikke har mulighed for at erhverve det igen. Flytter du tilbage til DK, går det op til 3 mdr., hvorefter du får et brev om at komme til køreprøve. Altså hvis du som skribenten i denne tråd har en forseelse stående, som medfører dette...[/quote'] Så kan jeg ikke forstå problemet, og alle de "forkerte" anbefalinger her, kør videre og få det overstået hvis du flytter til DK en dag.....og tænk dig om i trafikken i fremtiden, for næste gang får du måske et 5 års køreforbud, og kr. 10.000,- i bøde.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 siger i at jeg kan gå ud og køre nu hvis d skal være har holdt mig fra arbejdet i 3 måneder nu da jeg har fået d taget ubetinget i 6 måneder hvor kan jeg evt. undersøge d her nærmere ? og tak for alle inlæggene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 siger i at jeg kan gå ud og køre nu hvis d skal være har holdt mig fra arbejdet i 3 måneder nu da jeg har fået d taget ubetinget i 6 måneder hvor kan jeg evt. undersøge d her nærmere ? og tak for alle inlæggene Du må ikke køre i dk, der har du køreforbud, og det gælder kun i dk... Men gør dig selv en tjeneste og ring til det danske politi i morgen og få svar på det hele... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2010 Du må ikke køre i dk, der har du køreforbud, og det gælder kun i dk... Jeg kender ikke nogen med dansk kørekort, som har fået køreforbud i DK - www.politi.dk omtaler heller ikke muligheden. Hvor har du det fra? Jeg kender nogen, som har fået klip nok til, at det vil udløse en køre- og teoriprøve, men da de ik bor i DK, udløses straffen naturligvis ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså slutningen på domsafsigelsen lyder således. Retten til at føre motordrevet kørekort, hvortil der kræves kørekort, frakendes tiltalte i 6 måneder fra endelig dom. så er den ikke go nok ??? og hvem kan evt. gi mi et et helt præcist svar på d her ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 kvalm du nævner: Manden kan køre videre, som han hele tiden har gjort, da han ikke bor i DK. Du behøver ik foretag dig noget yderligere, men kør ordentligt indtil videre i DK ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså slutningen på domsafsigelsen lyder således. Retten til at føre motordrevet kørekort, hvortil der kræves kørekort, frakendes tiltalte i 6 måneder fra endelig dom. så er den ikke go nok ??? og hvem kan evt. gi mi et et helt præcist svar på d her ? Færdselspolitiet kan give dig et svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 kvalm du nævner: Manden kan køre videre, som han hele tiden har gjort, da han ikke bor i DK. Du behøver ik foretag dig noget yderligere, men kør ordentligt indtil videre i DK ? Med det mener jeg, at der ikke er nogen grund til at udfordre skæbnen (at blive stoppet af en danske betjent, der inddrager kortet, fordi han ikke kender reglerne). Der har tidligere her på debatten været et tilfælde, hvor en dansk gut i Sverige fik inddraget sit danske kørekort i DK, selvom politiet ikke må. Manden mistede sit arbejde og alt muligt, men fik ikke kortet igen (ved ikke hvad der skete senere - han opdaterede ikke sin tråd). På samme tid fik jeg kendskab til et tilfælde, hvor en danske kvinde, som boede i Sverige, mistede sit kort i DK (kørte ALT for stærkt), men da hun boede i Sverige, kunne det danske politi ikke inddrage kortet. Det blev det først, da hun tilfældigvis flyttede tilbage til DK Derfor spørger efter et tilfælde med køreforbud - jeg kender ikke til eet. Mange nævner noget, men ingen kan bevise det - endnu... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 så altså d bedste jeg kan gøre er at kontakte færdsels politiet og høre nærmere vel ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 Har været så uheldig at miste mit kørekort ubetinget i 6 måneder siden januar i år. Bor i malmø men arbejder i dk hvordan får jeg d igen hurtigst muligt på forhånd tak... ??? Side 2 - http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17727&highlight=k%F8rekort - ved ik om du ka bruge det til noget. Det danske politi skal aflevere dit kørekort til dig - de kan ikke inddrage det så længe du bor i udlandet. Flytter du til DK, ryger kortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså selve ´pappet´ har jeg jo ´stadig´ d har de aldrig bedt om at få udleveret af mig men de skriver jo i doms afsigelsen at jeg har fået d taget i 6 måneder hmmmm.... ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså selve ´pappet´ har jeg jo ´stadig´ d har de aldrig bedt om at få udleveret af mig men de skriver jo i doms afsigelsen at jeg har fået d taget i 6 måneder hmmmm.... ? Jep - du har dermed ik noget problem jo, så længe du bor udenlands :th2: Flytter du tilbage, får politiet automatisk besked, hvorfor du får en hilsen fra dem angående det inddragede kørekort Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATH 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså kvalm hvad vil d sige så helt konkret tak ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 altså hvad vil det sige så helt konkret tak ? At du køre videre i din bil, som du plejer, fordi du har et gyldigt kørekort i din taske. That's it :) Som sagt bør du i DK undlade at udfordre nogen betjent, fordi der ér eksempler på, at politiet uretmæssigt har inddraget udenlandsdanskeres kørekort. Og så kan det være helvedes svært at få kortet tilbage igen - også vha. en advokat. Du kan læse om et tilfælde her på debatten... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2010 6 Månder må da udløse ny køreprøve og teori ik??? eller mig der er helt galt på den.. men det slipper man så også for eller?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites