Jump to content
Menace

Svenske toldere - rettigheder

Recommended Posts

Tolden "vad får tullen göra" Søger man på det kommer der noget op der hedder SK372. Tror der står noget der. Har ikke tid til at læse det lige nu. Men jeg ved at tolden rent faktisk må køre hjem til folk hvis de vil. Og det er udmærket. I det hele taget udmærket at tolden findes. De tager ufattelig meget ved Lernacken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når man lever i et Politisamfund hvor myndighederne har den totale kontrol, så har man stort set ingen rettigheder. Så er der sikkert dem der påstår at man er beskyttet af grundloven hvor der står at boligen er ukrænkelig og at politiet skal have en kendelse for at ransage.. GLEM DET. Det er kun på film man er beskyttet af den slags.
Så længe "politisamfundet" handler i den almene befolknings interesse, eks. smider lømler ud af et hus der ikke er deres, ja, så må de for min skyld stikke hele armen op hvor solen aldrig skinner på dem der er involveret!! Og jeg er ikke i tvivl om retspraksis på området omkring ransagninger ved et toldsted, man får ingen erstatning!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved jeg vil få erstatning i danmark, har prøvet humlen en del gange... Danskt Politiet må ikke tage i din dør og gennemsøge din bil i danmark uden efterfølgende at betale erstatning For at gennemsøge ens bil, skal der være begrundet mistanke og så er det pludselig en politisag og der er erstatning for retstridigt at få krænket ens frihed og privatliv Jeg mener faktisk ikke der er specielt meget forskel på at jeg bliver stoppet i tolden og at jeg bliver stoppet i et supermarked og de beder mig vise hvad jeg har i tasken Jeg mener at standardtaksten er 1600 kr. i danmark.... Jeg ville bare høre om hvad lovgrundlaget for de svenske toldere var.... og om det kunne betale sig en dag at sige nej :-)
men nu er det jo netop ikke politiet vi snakker om men toldere ved en gränseovergang det er 2 vidt forskellige ting og de ting du må forvente ved en gränseovergang er gennemsögning af person og köretöj og at de kan kräve at du legitimerer dig og jeg vil gerne se sort på hvidt at du har fået erstatning for at din bil er blevet gennemsögt i dk... det får man ikke på nogen måde uretmässig frihedsberövelse er en anden sag der får man erstatning .. nägter du dem at gennemsöge din bil når de spörger så er der netop begrundet mistanke og hvis du kräver kendelse tager de bare förste og bedste forbipasserende som vidne og gennemsöger skidtet og det er der absolut ingen erstatning for .. men vil da gerne se det brev du har fra politiet som modbeviser min påstand ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må de f.eks stikke en analprobe op eller hvor er grænsen ? (jaja, ved ogdt den er langt ude... but humor me..) Og hvad ville i sige til det, hvis en tolder tog sådan en op af lommen ? i har vel intet at skjule.... :laugh::laugh::laugh:
nej det må de ikke det får de en läge til og de bruger fingeren ikke andet og det har de fuldt ret til hvis de mener du er mistänkelig .. dte er en gränseovergang der har de lov og ret til den slags og gör det når de mener det nödvendigt.. lev med det eller lad väre med at krydse gränser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"vad får tullen göra" Søger man på det kommer der noget op der hedder SK372. Tror der står noget der. Har ikke tid til at læse det lige nu. Men jeg ved at tolden rent faktisk må køre hjem til folk hvis de vil. Og det er udmærket. I det hele taget udmærket at tolden findes. De tager ufattelig meget ved Lernacken.
Danske toldere må jo også hjem til dig i DK hvis de har en begrundet mistanke - eller stoppe dig langt inde i DK efter du har passeret grænsen, og det er uden politiets hjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Menace kan du förklara detta för mig som tydligen är osedvanligt korkad. Du pendlar varje dag mellan två länder där det smugglas illegala varor (och människor) varje dag. Vi har en tull som försöker förhindra detta. Ja - och... Vad är problemet? Spottade de på dig? Slet de sönder bilen? Jag fattar ingenting. När jag pendlade med flygbåtarna tog de in mig ett par gånger och rafsade igenom min väska. Jag tyckte mest det var pinsamt för jag hade sovit hos min pojkvän (nuv. man) och de stod där o kollade mina använda underkläder... Men de gör sitt jobb. Det är alltså inte personligt, det är deras jobb. Var detta en så traumatisk händelse att du ska ha ersättning för det? Hade du varit lika påstridig om du åkt fast i gränsen mellan Mexico och USA?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Menace kan du förklara detta för mig som tydligen är osedvanligt korkad. Du pendlar varje dag mellan två länder där det smugglas illegala varor (och människor) varje dag. Vi har en tull som försöker förhindra detta. Ja - och... Vad är problemet? Spottade de på dig? Slet de sönder bilen? Jag fattar ingenting. När jag pendlade med flygbåtarna tog de in mig ett par gånger och rafsade igenom min väska. Jag tyckte mest det var pinsamt för jag hade sovit hos min pojkvän (nuv. man) och de stod där o kollade mina använda underkläder... Men de gör sitt jobb. Det är alltså inte personligt, det är deras jobb. Var detta en så traumatisk händelse att du ska ha ersättning för det? Hade du varit lika påstridig om du åkt fast i gränsen mellan Mexico och USA?
mohlin, jeg tror du har misforstået mit indlæg... Jeg har det helt fint med at blive stoppet og det er helt fint der står toldere diverse steder, jeg ville bare finde ud af deres lovhjemmel :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og jeg vil gerne se sort på hvidt at du har fået erstatning for at din bil er blevet gennemsögt i dk... det får man ikke på nogen måde uretmässig frihedsberövelse er en anden sag der får man erstatning...
Hvis du læste mit indlæg tidligere hvor jeg postede danske erstatningsbeløb taget direkte fra politiet selv, hvor man får erstatning står disse både uden og med frihedsberøvelse Desuden når en visitationzone etableres, etableres den netop med henblik på at visitere person OG køretøjer uden at skulle betale erstatning efterfølgende jvf. politiloven §6 dvs. at politiet skriver det selv, men du vil se skriftlig bevis på det udover?
En visitationszone eller besigtigelses- og visitationszone er et afgrænset område, indenfor hvilket politiet uden en konkret mistanke om at et strafbart forhold er begået af den pågældende, kan visitere borgere og undersøge tøj og tasker. Formålet er at kontrollere, om de forbipasserende bærer ulovlige knive eller våben på sig. Politiet kan også gennemsøge biler og andre køretøjer i zonen.
Politiet må IKKE gennemsøge køretøjer uden for en visitationzone uden at skulle betale erstatning efterfølgende Man får erstatning for tort, dvs. retsstridig krænkelse af et andet menneskes frihed, fred, ære eller person.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det får man ikke på nogen måde uretmässig frihedsberövelse er en anden sag der får man erstatning .. nägter du dem at gennemsöge din bil når de spörger så er der netop begrundet mistanke og hvis du kräver kendelse tager de bare förste og bedste forbipasserende som vidne og gennemsöger skidtet og det er der absolut ingen erstatning for...
Før politiet gør en politiforretning, så skal de sigte en og så er man uretmæssigt frihedsberøvet i det øjeblik de gennemsøger bilen Præcis det samme som ens bolig eller hvis de vil i lommerne på dig Hvis du siger nej, kan de jo ikke bare åbne døren alligevel uden først at sigte dig uretmæssigt Det var så politiet...... jeg kan så forstå på flere personer herinde at toldere er stillet over politiet, at de må køre land og rige rundt og komme ind hvor de har lyst uden begrundelse fordi danmark er en politistat ??? jeg har altså min tvivl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du læste mit indlæg tidligere hvor jeg postede danske erstatningsbeløb taget direkte fra politiet selv, hvor man får erstatning står disse både uden og med frihedsberøvelse Desuden når en visitationzone etableres, etableres den netop med henblik på at visitere person OG køretøjer uden at skulle betale erstatning efterfølgende jvf. politiloven §6 dvs. at politiet skriver det selv, men du vil se skriftlig bevis på det udover?.
JA TAK du har väret det igennem så mange gange så har du det vel på skrift
Politiet må IKKE gennemsøge køretøjer uden for en visitationzone uden at skulle betale erstatning efterfølgende Man får erstatning for tort, dvs. retsstridig krænkelse af et andet menneskes frihed, fred, ære eller person?.
sikke noget pjat så ville staten väre bankerot og politiet havde ikke haft resourcer til noget ... for dere r med garanti flere hundrede hver dag der bliver stoppet hvor de kigger i bilen uden at finde noget ... og det er nok alene i kbh området desvärre er det intet man får erstatning for

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sikke noget pjat så ville staten väre bankerot og politiet havde ikke haft resourcer til noget ... for dere r med garanti flere hundrede hver dag der bliver stoppet hvor de kigger i bilen uden at finde noget ... og det er nok alene i kbh området desvärre er det intet man får erstatning for
selvfølgelig får man det, politiet skriver det enda på deres hjemmeside at man kan få.... samt at visitationszoner er lavet netop så man ikke kan få erstatning Og jeg har fået bekræftet at toldere i danmark hører under samme erstatningsansvar for tort hvis man siger nej til at få gennemsøgt ens bil eller person ved grænsen
Eftersyn, der ikke begrænses til den ydre beklædning, må kun foretages, når der findes rimelig grund til at antage, at vedkommende ulovligt medfører varer m.v. skjult på sin person, og kun efter ordre fra den øverste tilstedeværende repræsentant for told- og skatteforvaltningen. Den, der skal efterses, kan kræve, at eftersynet overværes af et vidne, der udpeges af den pågældende. Eftersynet må kun udføres og overværes af personer af samme køn som den person, der skal efterses. Dette gælder dog ikke for vidner udpeget af den pågældende.
Jeg spørger så igen, er der nogen der kender reglerne for sverige ? som sagt føler jeg mig på ingen måde krænket, vil kun finde ud af om det kan blive en god forretning..... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvordan det er hos tolden. Men hos politiet er det i hvert fald sådanne at de ikke må gennemrode din bil uden din tilladelse. Jeg har en gang siddet i en bil med et familiemedlem der nægtede dem at gennemrode bilen (grundet politichikane, igennem længere tid) Vi blev stoppet og da betjenten ikke fik lov til at gennemrode bilen endsige kigge i bagagerum måtte vi sidde og vente på at der kom en dommerkendelse frem. Efter at han havde prøvet dette 4-5 gange stoppede chikanerierne fra politiets side da også........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
selvfølgelig får man det, politiet skriver det enda på deres hjemmeside at man kan få.... samt at visitationszoner er lavet netop så man ikke kan få erstatning Og jeg har fået bekræftet at toldere i danmark hører under samme erstatningsansvar for tort hvis man siger nej til at få gennemsøgt ens bil eller person ved grænsen Jeg spørger så igen, er der nogen der kender reglerne for sverige ? som sagt føler jeg mig på ingen måde krænket, vil kun finde ud af om det kan blive en god forretning..... :laugh:
nej visitationszonerne er oprettet for at de må mere end inden men det indbefatter ikke gennemrode din bil det har de altid haft lov til... men du kan vel vise det sort på hvidt når du har prövet det såååååå mange gange ... du spurgte selv lige om jeg stadig ville se det på skrift og jeg svarede ja ... så vis det da ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke hvordan det er hos tolden. Men hos politiet er det i hvert fald sådanne at de ikke må gennemrode din bil uden din tilladelse. Jeg har en gang siddet i en bil med et familiemedlem der nægtede dem at gennemrode bilen (grundet politichikane, igennem længere tid) Vi blev stoppet og da betjenten ikke fik lov til at gennemrode bilen endsige kigge i bagagerum måtte vi sidde og vente på at der kom en dommerkendelse frem. Efter at han havde prøvet dette 4-5 gange stoppede chikanerierne fra politiets side da også........
vidner kan til enhver tid tilsidesätte en dommerkendelse og nägter man dem at kigge i bilen er der netop begrundet mistanke ... og så har de al den lovhjemmel de skal ha såre simpelt er det .. muligt at politiet har en fast takst osv ... men jeg vil gerne se et eneste stykke bevis på at nogen her eller nogen her der kender nogen der har fået en sådan erstatning hvis der findes folk der har prövet det åh så mange gange som menace har så har de også et brev fra politiet der understötter den påstand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vidner kan til enhver tid tilsidesätte en dommerkendelse og nägter man dem at kigge i bilen er der netop begrundet mistanke ... og så har de al den lovhjemmel de skal ha såre simpelt er det .. muligt at politiet har en fast takst osv ... men jeg vil gerne se et eneste stykke bevis på at nogen her eller nogen her der kender nogen der har fået en sådan erstatning hvis der findes folk der har prövet det åh så mange gange som menace har så har de også et brev fra politiet der understötter den påstand
Lad nu være at sige jeg har prøvet det "åh så mange gange" Jeg skrev en del.... hvilket svarer til 4 gange i min ungdom for ca. 10 år siden Det er ikke en påstand, politiet siger det, du kan google det, prøv f.eks med fodboldtosser der bliver standset og gennemrodet deres bil, der er utallige eksempler Selvfølgelig går politiet ikke bankerot på den konto, så tit er det heller ikke de standser nogen, du udlægger det som om at der bliver gennemrodet 1000 biler dagligt, det er jo slet ikke tilfældet.... at du vil se et bevis på at man kan få erstatning selvom det står skrevet på politiet egen hjemmeside og du kan enda ringe til dem og få vejledning i hvordan du skal gøre Landsforening KRIM giver gratis rethjælp til netop at få erstatning.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad nu være at sige jeg har prøvet det "åh så mange gange" Jeg skrev en del.... hvilket svarer til 4 gange i min ungdom for ca. 10 år siden Det er ikke en påstand, politiet siger det, du kan google det, prøv f.eks med fodboldtosser der bliver standset og gennemrodet deres bil, der er utallige eksempler Selvfølgelig går politiet ikke bankerot på den konto, så tit er det heller ikke de standser nogen, du udlægger det som om at der bliver gennemrodet 1000 biler dagligt, det er jo slet ikke tilfældet.... at du vil se et bevis på at man kan få erstatning selvom det står skrevet på politiet egen hjemmeside og du kan enda ringe til dem og få vejledning i hvordan du skal gøre Landsforening KRIM giver gratis rethjælp til netop at få erstatning.....
4 gange er fandme mange gange de fleste som söger formår ikke engang at få udbetalt erstatning af politiet en eneste gang ... og nu er det pludseligt 10 år siden osv ... politiets beföjelser har ändret sig sygeligt meget bare indenfor de sidste 5 år og endnu mere de sidste 10 du fatter tydeligt ikke hvad de seneste "bandelove" har givet politiet lov til .. og hvis du havde forsögt få erstatning for noget politiet foretager sig havde du vidst at teori og praksis indenfor netop erstatningssögning ikke er det samme de ligner ikke engang hinanden og at der står at du i teorien kan få erstatning betyder på ingen måde at den rent faktisk bliver udbetalt ... og at du får "flere hundrede hver dag" til at jeg udlägger det som 1000 viser jo bare at du nok opfatter ting lidt forkert.. jeg tör vädde din månedsinkomst på at minimum 200 biler bliver stoppet og gennemsögt dagligt på landsplan .. og så er det meget lavt sat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SJov tråd. Glæder mig til flere indlæg. Helt ude i hampen... (ps. det må man ikke ha i sin bil og får således IKKE erstatning hvis de finder det).
Ja, det er svært ikke at trække på smilebåndet :lol::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ævler du (menance) op om politiet, når det handler om Tull? Sammenligner du også burhøns med motorcyckler? Det kan være flintende ligegyldigt hvad regler er og ikke er (og tror ikke på dine historier) for politiet i Danmark...det har INTET at gøre med Tull i Sverige. Men prøv du bare at spille smart og nægte dem adgang ved grænsen...kun din tid du spilder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

æhh... i ved godt tråden er 1½-2 år gammel ik? og mit spørgsmål gik på hvilke rettigheder man har som borger i et land og jeg har fundet ud af jeg har flere i somalia end sverige :-) Og min sammenligning gik på at jeg tænkte at politiet og tolden havde nogenlunde samme retningslinjer og erstatningsregler og evt. kunne de sammenlignes iht. danmark, hvor man jo får erstatning hvis du får din bil gennemsøgt eller bliver tilbageholdt uretmæssigt. Men som skrevet... hvis jeg vil have rettigheder, kan jeg bare flytte, det er jeg klar over, no problemo. Du behøver ikke svine mig personligt, men jeg vil da godt undskylde hvis du har følt jeg har krænket en eller anden ved lige at høre om mine rettigheder.. .det var bare ren oplysning til mig så jeg kunne indordne mit humør efter det og være glad når jeg bliver stoppet af tolden i sverige. Hvordan ved du at tolden ikke er underlagt nogen regler ligesom politiet/tolder i danmark? er det bare en antagelse, så jeg ikke blevet klogere og dit indlæg er intetsigende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

og... dem som ikke tror man kan søge kompensation i danmark når man har været udsat for et "ulovligt myndighedsindgreb" kan læse her: http://www.retssal.dk/?page=emne&id=237&indexid=27 Hvis man får kigget sin bil igennem i DK udløser det 850 kr tilbageholdelse under 10 min. koster 600 kr og 0-5 timer: 1.800 kr. 5-10 timer: 2.600 kr. 10-15 timer: 3.400 kr. 15-24 timer: 4.400 kr osv. man kan få kompensation for mange ting. Personlig ransagning koster 850 kr hvis man ikke er anholdt og minimun 250 kr hvis man er anholdt (+mindst 600 kr og op til 4400 jfv tidligere tekst) Man må kun antaste en person hvis man har begrundet mistanke om at personen har gjort noget galt og derfor får man kompensation. Det er ikke alle der synes det er lige fedt at bliver ransaget, nogen betraget det som injurier. og tolder i danmark er en myndighed der er underlagt loven, de udfører ikke ransagninger, det gør politiet. Toldere i sverige derimod, de udfører ransagninger og derfor mit spørgsmål omkring rettigheder da jeg intet har at skjule, men gerne, som den kapitalist jeg er, vil have penge for min ulejlighed. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites