Liam´s 10 Anmeld indhold Skrevet March 23, 2010 Hej allesammen! Jeg må indrømme at jeg er ved at fortryde min flytning til SE her i Jan mdr. Er 32 år, er ikke dårlig betaler, har aldrig været det. Skal bruge en svensk pendler bil og har søgt om det i danske bank se som jeg lige har åbnet konto i da jeg også har danske bank i dk. Har så søgt et lille lån på 100K sek til en pendler bil og fået afslag????? Har over 350k sek om året og ca 12K til rådighed hver mdr efter alt er betalt, hvad fanden sker der for dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Hej allesammen! Jeg må indrømme at jeg er ved at fortryde min flytning til SE her i Jan mdr. Er 32 år, er ikke dårlig betaler, har aldrig været det. Skal bruge en svensk pendler bil og har søgt om det i danske bank se som jeg lige har åbnet konto i da jeg også har danske bank i dk. Har så søgt et lille lån på 100K sek til en pendler bil og fået afslag????? Har over 350k sek om året og ca 12K til rådighed hver mdr efter alt er betalt, hvad fanden sker der for dem? tag et GE billån evt .. eller skift bank... SEB er meget lånevillige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Har også haft problemer med Nordea Sverige. Har fået afslag to gange på et billån, og har så måttet låne i min danske afdeling. Ingen problemer.. De er åbenbart meget forsigtige herovre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Måske en anbefaling fra Danske Bank i DK kunne hjælpe;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Har også haft problemer med Nordea Sverige. Har fået afslag to gange på et billån, og har så måttet låne i min danske afdeling. Ingen problemer.. De er åbenbart meget forsigtige herovre.. Da jeg flyttede var de også tvivlende da de jo ikke kendte mig(ganske naturligt), men fik Nordea i DK til at lave en anbefaling og siden har jeg ingen problemer haft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Måske en anbefaling fra Danske Bank i DK kunne hjælpe;) Det er min opfattelse at dette ingen værdi har. I mit tilfælde har Nordea Sverige ikke anderkendt nogen anbefaling fra Danmark - ej heller indvilligt i at tale med min danske rådgiver.. Det virker som to helt uafhængige firmaer, meget gammeldags.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Da jeg flyttede var de også tvivlende da de jo ikke kendte mig(ganske naturligt)' date=' men fik Nordea i DK til at lave en anbefaling og siden har jeg ingen problemer haft.[/quote'] Har du fast ejendom? Det har jeg ikke, og det var medvirkende til jeg fik mine afslag.. De siger de ikke har noget sikkerhed, og kan da godt forstå dem et eller andet sted. Men igen, Nordea DK har heller ingen sikkerhed i min bil.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Har du vist din ansættelseskontrakt, 3 seneste lønsedler, samt et budget? Det plejer at hjælpe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Da vi skulle låne penge til bolig, fik vi en anbefaling fra danmark og der var ingen problemer vi skulle ikke vise lønseddel eller noget De tiggede os efterfølgende at låne penge til en eller to biler, hvis vi havde det behov, det var i 06/07 Vi har efterfølgede været indkaldt til samtale, i slutningen af 09, med vores personlig bankrådgiver for en gennemgang af invisteringer, lån, børne-kapital"pension" osv. hvor hun også nævnte at de meget gerne lånte penge, der skulle vi dog medbringe 3 lønsedler. Da vi fik en anbefaling fra vores danske afdeling af nordea fik vi tilknyttet en "sverige's-ekspert" der kunne rådgive omkring forhold i *TADA* sverige.... så helt fin service fra begge afdelinger Bemærk at vi kunne ikke få et billån, kun nordea formånskund-lån som er helt uden sikkerhed, da vi skulle købe bilen privat Det er kun billån hvis det er hos en forhandler.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Da vi skulle låne penge til bolig, fik vi en anbefaling fra danmark og der var ingen problemer vi skulle ikke vise lønseddel eller noget Det er netop humlen i det her, at uden fast ejendom er det svært at få et lån til bil (i hvert i følge min erfaring). Og hvis man ikke er fordelskunde hos Nordea kan man kun få rådgivning pr telefon, ikke personlig rådgivning i ens afdeling. Det synes jeg er dårlig service og meget upersonligt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Har så søgt et lille lån på 100K sek til en pendler bil og fået afslag????? Spurgte du ikke hvad du så kunne låne, måske 80-90 000 havde været i orden? Ellers så prøv evt. at tilbyde dem at betale en høj udbetaling, eksempelvis 30% modsat de lovpligtige 20%, så kan det være at de er mere samarbejdsvillige. De burde dog selv have foreslået dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Og hvis man ikke er fordelskunde hos Nordea kan man kun få rådgivning pr telefon, ikke personlig rådgivning i ens afdeling. Det synes jeg er dårlig service og meget upersonligt.. What?! det var da utroligt :thumbdown - er du sikker på det? - hvad gør de så, nægter de at lave en aftale med en ikke-fordelskunde og henviser dem til at gå hjem og ringe istedet??? Den slags nedprioritering af de små kunder tror jeg bestemt kommer til at give bagslag, de fleste mennesker starter jo trods alt deres 'samarbejde'med bankerne som fattige studerende, lærlinge eller andet, men langt de fleste kommer da ovenpå økonomisk midt i 20-årsalderen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 For god ordens skyld, så skal det siges der er forskel på at være "Fordel+"-kunde i Nordea og "Förmånskund" i Nordea Sverige. Så her er de aktuelle sidder vedr. ovenstående. Sverige http://www.nordea.se/Privat/Kundförmåner/Fördelsprogrammet/926722.html Danmark http://www.nordea.dk/Privat/Kundefordele/Fordelsprogrammet/23361.html Har man forretninger begge steder, så forvent ikke at den ene ved hvad den anden laver, og dermed tæller dit produkt fra fillialen på den aden side med. Dette skal man ofte selv holde øje med, og pointere...skulle vilkårene ikke stemme overens med hvad man har ret til. Jeg har selv Nordea på begge sider, og har flere gange måtte informere om, at de skal huske på alle mine forskellige aftaler med dem - så jeg ender op med at få de fordele jeg skal have. I bund og grund, så handler det om at Nordea i hver sit land ikke kan (må) trække oplysninger om dig på tværs af grænsen. Dette skal man personligt tillade - og det sker ikke automatisk, at en sådan forespørgsel dukker op Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 What?! det var da utroligt :thumbdown - er du sikker på det? - hvad gør de så' date=' nægter de at lave en aftale med en ikke-fordelskunde og henviser dem til at gå hjem og ringe istedet??? Den slags nedprioritering af de små kunder tror jeg bestemt kommer til at give bagslag, de fleste mennesker starter jo trods alt deres 'samarbejde'med bankerne som fattige studerende, lærlinge eller andet, men langt de fleste kommer da ovenpå økonomisk midt i 20-årsalderen[/quote'] Jeg fik afslag på at tale med en rådgiver personligt og blev henvist til telefonbanken, så føler man sig ubetydelig :/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Jeg fik afslag på at tale med en rådgiver personligt og blev henvist til telefonbanken' date=' så føler man sig ubetydelig :/[/quote'] Underligt, da vi ikke var fordel+ kunder hos nordea fik vi bare en vilkårlig rådgiver, nu hvor vi er fordel+ kunder (pga. produkter i sverige) så har vi en personlig rådgiver fast tilknyttet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Spurgte du ikke hvad du så kunne låne, måske 80-90 000 havde været i orden? Ellers så prøv evt. at tilbyde dem at betale en høj udbetaling, eksempelvis 30% modsat de lovpligtige 20%, så kan det være at de er mere samarbejdsvillige. De burde dog selv have foreslået dette. Nej jeg blev helt paf...... Har sgu aldrig prøvet ikke at kunne låne før. Jeg har danske bank på begge sider så skulle ikke aflevere lønsedler eller noget da de jo kan se hvad der går ind på min danske konto hver mdr. Anbefaling fra min danske afd har de også fået men det betyder åbenbart intet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Nej jeg blev helt paf...... Har sgu aldrig prøvet ikke at kunne låne før. Jeg har danske bank på begge sider så skulle ikke aflevere lønsedler eller noget da de jo kan se hvad der går ind på min danske konto hver mdr. Anbefaling fra min danske afd har de også fået men det betyder åbenbart intet... så havde jeg byttet bank på stedet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Jeg har danske bank på begge sider så skulle ikke aflevere lønsedler eller noget da de jo kan se hvad der går ind på min danske konto hver mdr.... Er du sikker på at grunden til at du ikke kunne få et lån er fordi de netop IKKe kan se hvad der går ind på den danske side Normalt må banker i forskellige lande ikke udveksle oplysninger med hinanden..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Jeg har danske bank på begge sider så skulle ikke aflevere lønsedler eller noget da de jo kan se hvad der går ind på min danske konto hver mdr. Anbefaling fra min danske afd har de også fået men det betyder åbenbart intet...Er du sikker på at grunden til at du ikke kunne få et lån er fordi de netop IKKe kan se hvad der går ind på den danske side Normalt må banker i forskellige lande ikke udveksle oplysninger med hinanden.....Præcis som Menace skriver, og jvf. mit indlæg tidligere i tråden. Din bank i Sverige kan ikke trække oplysninger fra din bank i Danmark (eller omvendt) - medmindre du beder dem om det, giver dem lov, skriver under og venter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Jeg tror bankerne generelt er meget påpasselige disse tider - jeg har selv oplevet at få afslag på et lån jeg søgte online hos Nordea, samtidig med jeg var kunde. Men jeg har aldrig oplevet ikke at kunne snakke personligt med en rådgiver i Nordea, heller ikke da mit boliglån lå i DK - og jeg ikke var formånskunde. Nu er jeg så formånskunde hos Nordea og har egen bankrådgiver - der står hun jo nærmest på nakken af en, for at tilbyde kreditkort og lån etc. Hvis du handler gennem en forhandler, så har de som oftes en aftale med en eller flere finansieringsfirmaer. Men det kan blive svært, når du ikke har fast ejendom. Det har ikke så meget med sikkerheden at gøre, men mere det faktum at du ikke er knyttet fast til Sverige. Dermed er de nervøse for de smutter retur til DK og efterladen bilen og gælden i skødet på dem. Det er blevet rigtig slemt det sidste årstid eller mere - jeg selv måtte vise kopi af skøde på lejlighed, lønsedler, årsopgørelse, arbejdsgiver intyg, dansk/svensk billed-ID for at låne sidste gang. Det har dog altid været en hel del mere end 100.000 sek - men alligevel. Jeg ville dog skifte bank, hvis jeg ikke kunne få en personlig samtale omkring min økonomi. Det er sq for ringe service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Uha jeg er glad for at have købt min bil kontant :th2: Jeg tror det handler om at du skal have nogle gode lønsedler, fast arbejde, vise din faste tilknytning til Sverige og selvfølgelig have en økonomi uden for meget gæld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Uha jeg er glad for at have købt min bil kontant :th2: Jeg tror det handler om at du skal have nogle gode lønsedler, fast arbejde, vise din faste tilknytning til Sverige og selvfølgelig have en økonomi uden for meget gæld. De har måske heller ikke så mange penge at låne ud mere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Uha jeg er glad for at have købt min bil kontant :th2: Jeg tror det handler om at du skal have nogle gode lønsedler, fast arbejde, vise din faste tilknytning til Sverige og selvfølgelig have en økonomi uden for meget gæld. Har fast job,ingen gæld, var i Nordea idag og viste lønseddel på over 35000 dkk og fik personlig betjening, det var virkelig kanon service... Får svar imorgen kl 10, så nu må vi se:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2010 Jeg blev ringet op præcis kl 10 af den flinke dame jeg snakkede med igår. Alt iorden jeg kan skrive under idag og så står pengene på min konto. Hun spurgte endda om jeg ikke ville låne noget mere. Super service må jeg sige, utroligt der kan være så meget forskel på bankerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2010 Mmmm Nordea er super - jeg er yderst tilfreds med deres service etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites