Jump to content
Tania m

Mødregruppe i Sverige

Recommended Posts

Hejsa, Vi er flyttet til Malmö i december 2009. Jeg er gravid med mit andet barn og ville høre om jer andre som har fået børn i Sverige har været med i en svensk mødregruppe? Er dette noget man bliver tilbudt, eller selv skal opsøge? Hvis ja, hvordan gør man så? Jeg vil gerne have en mødgregruppe i Sverige, da jeg måske kan blive en smule ensom ved at gå hjemme alene med børnene og hvorfor ikke også udnytte muligheden for at lære det svenske sprog lidt bedre, ved rent faktisk at tale med nogle svenske mødre :) Håber i kan hjælpe. Hilsen Tania

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man opsøger det selv herovre. Min kone er selv gravid med vores nr. 2. Hun er sat til at føde medio juli og har en veninde i Klagshamn (ligeledes 2.-gangs fødende), som vist er sat til medio juni. De har vist snakket lidt om evt. at stable en mødregruppe på benene, så man netop kommer lidt mere ud i stedet for bare at gå derhjemme med den bette. Sig til, hvis det kunne have interesse, så jeg skal prøve at høre hende ad, hvad deres planer helt konkret gik på... Edit: Havde ikke læst dit indlæg ordentligt. Kan se, du er på udkig efter en svensk mødregruppe af sprogindlæringshensyn, men sig til, hvis en dansk også går an. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt anderledes med mødregrupper i Sverige. Her samles man i en gruppe hos Mödrevårdcentralen med andre med termin på nogenlunde samme tid. Det er den gruppe mange efterfølgende holder fast ved. Vores BVC holdt nogle små møder, men ikke noget der kan sammenlignes med danske mødregrupper. Men prøv her http://uk.groups.yahoo.com/group/dk-mor-i-malmoe/ Her er det 100% sikkert at du kan møde andre gravide/nybagte mødre. Held og lykke med den lille ny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tillykke jeg har selv lavet en side på facebook for alle mødre i oxie. jeg har reklameret for den på bvc og nu er der kommet en del medlemmer. mest svenske. den går redt godt synes jeg. du kunne prøve det samme. oxie mamma hilsen julle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mødregruppe!! Hej! Jeg bor i nærheden af Trelleborg og venter vores andet barn først i november. Jeg savnede meget en mødregruppe, da jeg gik hjemme første gang og vil høre om der er nogen, der kender til et sted at mødes? Det med gruppen hos Mödrevårdcentralen var ikke en succes i mit tilfælde, da alle andre havde barn nr 2 elle 3 og ikke havde tid til at være sociale. Giv endelig lyd fra jer. Hilsen Sara

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites