Jump to content
Carwash

Svensk selvangivelse 2009??

Recommended Posts

Fandt nogle af papirerne, men på skatteverket hjemmeside, står der at de senest skal være sendt ud den 15 april, så der er tid endnu, skriver en mail om jeg kan få mine uplysninger tilsendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nå det må jeg da lige have kigget på, det er jo mange penge vi kan nedskrive det med hvert år... Har også lige fået vores svenske selvangivelse, så må vi se om jeg kan hitte ud af det, ellers kan man vel betale sig fra det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til alle Jer, der ikke har elektronisk adgang til Skatteverket, kan nedenstående skatteberegner med fordel bruges. Den kommunale skattesats ligger typisk mellem 30>32%. Og til dem der er hjemmehørende i Vellinge kommune, er den "selvfølgelig" under 30%:p http://www.skatteverket.se/webdav/files/servicetjanster/skatteutrakning2010/skatteutrakning10ink1.html Miriam>You´ve got mail;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik min selvangivelse med posten i går. Så tænkte jeg, at nu skal det bare ordnes ved at deklarere på nettet, men det gik ikke. Jeg er en af mange, som valgte at få SP pengene udbetalt. Når jeg prøver at finde "selvangivelsen" er det kun punkt 8 (avdrag -Kapital) som fremkommer. Jeg har altså ingen mulighed for at rette i selvangivelsen. Kan dette være rigtigt? Skal jeg undlade at deklarere SP bidraget, da det ikke giver anledning til at skulle betale skat tilbage. MVH Splint

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arhhh... hvorfor kan man ikke tilføje felt 16 på inkomstdeklarationen når man deklarerer online ? Nu skal jeg jo til at finde en kuglepen frem :scared: Mvh Alex
Jeg benyttede da Ruta 16: "1. Inkomster - Tjänst -> Andra inkomster som inte är pensionsgrundande", da jeg benyttede deres online

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg benyttede da Ruta 16: "1. Inkomster - Tjänst -> Andra inkomster som inte är pensionsgrundande"' date=' da jeg benyttede deres online[/quote'] Hmm - det felt får jeg ikke adgang til online - kun ränteudgifter (som ikke kan ændres) og noget med resor till och från arbetet...(som kan ændres) Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alex Jeg har det samme problem, men der er åbenbart ingen der kan eller vil svare på spørgsmålet! Hvis du finder ud af noget så vil jeg sætte stor pris på, at du deler din viden. På forhånd tak Splint

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm - det felt får jeg ikke adgang til online - kun ränteudgifter (som ikke kan ændres) og noget med resor till och från arbetet...(som kan ændres) Mvh Alex
Tror det kommer lidt an på hvordan du logger ind, hvis du bruger de koder der er på selvangivelsen fra Skatteverket, så får du kun adgang til det du skriver, så du skal bruge bankid for at få tilgang til alt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan jo være' date=' at Credde frivilligt har valgt at "återföra" dele af sit uppskov og derved modregne sine renteudgifter;)[/quote'] Måske er det beskrevet andetsteds, men jeg kan i så fald ikke finde det: -Det beløb, (min. 20.000 SEK) man søger återförd uppskov for, er det det samme som de renteudgifter man måtte have, eller skatteværdien heraf? -Kan danske renteudgifter medtages i ovenstående? -Hvis man over 5 år har en større sum "sparet sammen" til återförd uppskov for, skal der så søges om ændret skatteansættelse for hvert år, eller kan man blot summere for 2009 evt? på forhånd TAK!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske er det beskrevet andetsteds, men jeg kan i så fald ikke finde det: -Det beløb, (min. 20.000 SEK) man søger återförd uppskov for, er det det samme som de renteudgifter man måtte have, eller skatteværdien heraf?
Det er skatteværdien. Hvis du bruger den skatteberegner jeg linkede til i indlæg 30, kan du regne dig frem til, hvor meget du kan "tillade" dig at återföra.
-Kan danske renteudgifter medtages i ovenstående?
Ja, læg de danske renteudgifter oven i de svenske (omregningskurs står andetsteds hér) og gør en bemærkning under øvrige oplysninger.
-Hvis man over 5 år har en større sum "sparet sammen" til återförd uppskov for, skal der så søges om ændret skatteansættelse for hvert år, eller kan man blot summere for 2009 evt? på forhånd TAK!!
Jeg har ingen erfaring med "omprövning", men er ret sikker på du skal søge for hvert skatteår, da renteudgifter kun kan anvendes i det skatteår de er opstået. Men som jeg skrev i anden tråd, så er det letteste jo bare at "æde" lidt hvert år fremover, hvis man har tænkt sig at blive boende i SE. Det eneste man dog lige skal have in mente er de ca. 0,5% man årligt skatter af sit uppskov. Og de 0,5% er IKKE fradragsberettiget:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men som jeg skrev i anden tråd, så er det letteste jo bare at "æde" lidt hvert år fremover, hvis man har tænkt sig at blive boende i SE.
Jooh, men der er jo ingen grund til ikke at indhente det forsømte... :th2: 1000 tak for svaret - det er jo efterhånden en ren fornøjelse at lave selvangivelser...:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

dansk invsersteringforening Hej. Indkomst i Sverige 0% indkomst i Danmark 100% Håber nogen kan hjælpe. Jeg har 85% obliga. og 15% aktier. Jeg har et ureliaseret tab på 17000 kr ialt hvor skal jeg påfør tabet? Hvilken rubrik i selvangivelsen? jeg har boet i sverige siden okt 2005. Men jeg har ejet depot siden 2008 i nordea i Danmark Håber på et kvalificeret svar. Tak på forhånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites