dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Igen en test i en anden størrelse....som ikke er relevant til din bil. Hvis vi bare kan blive enige om, at dine personlige gætterier og evige kværulanteri ingen relevans har for min bil og dens performance, så er vi sgu kommet langt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Se det er jo her vi er forskellige du og jeg.... Du læser en masse på internettet om ting, men har ingen personlig erfaring med biltuning. Du ved rent faktisk ikke om dine mods har effekt, men tror det baseret på noget nogen siger på et bilforum. Så snart man begynder at stille spørgsmål og de måske gør lidt naller, så blir du personlig. Ingen konkrete svar på noget, men bare billeder jeg iøvrigt ikke kan finde et blad der hedder på nettet. Du kender ikke din bils grænser....du har aldrig presset den ud hvor den bider fra sig. Du aner ikke om det du har brugt mange penge på rent faktisk virker til dig. De virker måske til en trackday addict der skal hente de sidste 10'dele men ikke til dig der kører rundt som en morfar. Ganske enkelt fordi bilen bliver stiv og grænserne smallere og det skræmmer dig. Kender en del der påstår det er bilens skyld, men i sidste ende tør de ikke træde på sømmet. For at afslutte dette på en pæn måde inden det griber om sig på det personlige plan, så mener jeg du har valgt forkerte dæk. Jeg har forsøgt at sige det til dig på en pæn og høflig måde uden at du skulle føle at jeg ditcher din bil. Jeg har forsøgt og gør det stadig. Men når du ikke vil lytte, så må du jo føle.... :D Blir spændende at følge med inde på MSracing's forum og se din bil til diverse trackdays henover sommeren. Jeg har egentlig kun én ting mere at sige.... Let IKKE foden midt i svinget fordi du blir bange! Hvis vi bare kan blive enige om' date=' at dine personlige gætterier og evige kværulanteri ingen relevans har for min bil og dens performance, så er vi sgu kommet langt. [img']http://sentinel.dk/images/smiley/rolleyes.gif Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 men ikke til dig der kører rundt som en morfar. Ganske enkelt fordi bilen bliver stiv og grænserne smallere og det skræmmer dig. Brian, du ved tydeligvis ikke en pind om mig. ... så mener jeg du har valgt forkerte dæk. Naturligvis. Det kan vist ikke komme bag på nogen. :D Du har jo en mening om ALT, uanset hvad du end måtte have af viden om emnet. Jeg har forsøgt at sige det til dig på en pæn og høflig måde uden at du skulle føle at jeg ditcher din bil. Jeg har forsøgt og gør det stadig. Men når du ikke vil lytte' date= så må du jo føle.... :D Ja, for du ved bedst. Blir spændende at følge med inde på MSracing's forum og se din bil til diverse trackdays henover sommeren. Jeg har egentlig kun én ting mere at sige.... Let IKKE foden midt i svinget fordi du blir bange! Som jeg skrev i en anden tråd: "...du stille og roligt hen over det seneste halve år har udviklet et behov for hele tiden at måle dig med mig. Kæden hoppede underligt nok af for dig, da jeg pludseligt sprang på tuningsvognen. Så var det lige pludseligt blevet en form for kapløb for dig,...". Brian, du må leve med nogle seriøse mindreværdskomplekser, siden du har et konstant behov for hele tiden at forsøge at hæve dig over andre i alt du gør. Det er ekstremt trættende at høre på i længden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2011 Jow det skulle jeg mene... Jeg kan jo bare se den måde du tænker biltuning på. Brian' date=' du ved tydeligvis ikke en pind om mig. [img']http://sentinel.dk/images/smiley/rofl.gif Der tager du igen fejl...Meget mere end du aner. Jeg bøjer mig altid for gode argumenter. Jeg har bare ikke mødt nogle endnu i den her lille snak... Naturligvis. Det kan vist ikke komme bag på nogen. :D Du har jo en mening om ALT, uanset hvad du end måtte have af viden om emnet. Der er nok nogen der ved mere om det end mig, men du er ikke en af dem ;) Ja, for du ved bedst. Lige et svar til det her.... Jeg beklager meget at måtte skuffe dig. Jeg har ingen grund til at skulle ville det overhovedet. For din bil er ikke hurtig nok...Det kan godt lyde pissearrogant, men sådan er det ikke ment, men vi er på et nivaeu der er en del højere rent performance mæssigt. Lige nu ligger den og roder imellem GT3RS og GT2. Så jeg har ingen som helst grund til at måle min bil kontra din bil. Selv med std. map og 340hk vil din blive sat grundigt til vægs i alle discipliner. Kernen i det her, er det at du køber tuning og dele baseret på hearsay og ikke på erfaring. Du har ikke testet din bil godt nok til at kende baseline for dens performance og om det rent faktisk er dig og ikke bilen der er begrænseren her. Så der er ikke tale om min er større end din eller andet som du forsøger at gøre det til. Jeg forsøger bare at hjælpe dig på en pæn måde, men hvergang føler du dig trådt over tæerne og reagerer som en lille dreng der bliver drillet i skolen. Som sagt kunne jeg egentlig være skide ligeglad, men det er sgu svært at holde sin kæft over åbenlyse fejltagelser når biler jo er ens store interesse. Når man snakker privat med folk fra debatten her, så ryster de også på hovedet. For du øser af viden og ord som du ikke helt forstår virkningen af i virkeligheden. Hvis jeg gik dig på klingen IRL til et træf, så ville du ikke ane hvad de forskellige ting er og var og hvilken virkning de har på din bil. Ganske fordi du ikke har erfaring med det, men har læst dig til det hele. Jeg har selv designet mit setup og er pt den der har hentet flest hk/nm ud af en OEM lader på en TTRS'er. Ikke engang REVO kan matche det....og de har brugt 6mdr på Jonny Cockers bil. Så for lige at slå sømmet i kisten, så synes jeg egentlig det er fint du tuner din bil... :) Jeg glæder mig til at se det endelige resultat og ikke mindst prøve kræfter med det. ;) Som jeg skrev i en anden tråd: "...du stille og roligt hen over det seneste halve år har udviklet et behov for hele tiden at måle dig med mig. Kæden hoppede underligt nok af for dig, da jeg pludseligt sprang på tuningsvognen. Så var det lige pludseligt blevet en form for kapløb for dig,...". Brian, du må leve med nogle seriøse mindreværdskomplekser, siden du har et konstant behov for hele tiden at forsøge at hæve dig over andre i alt du gør. Det er ekstremt trættende at høre på i længden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2011 Hvis vi alle havde pengene til det, så havde vi nok også presset vores biler noget mere og prøvet os frem og tilbage med forskellige tuningsmetoder... Præcis som dig Brian... Problemet er bare, i hvert fald for os herhjemme, at vi ikke pt har pengene til, hvis f.eks. gearkassen skulle stå af... Derfor bliver bilen ikke presset, lige så meget som din, og jeg er sikker på der er andre der har det på samme måde.. Anyway, jeg synes det er synd i ødelægger denne debat med det her... Den skulle jo ellers gerne handle om sommerdæk :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2011 Jeg har handlet fælge og dæk her mange gange.....billige, hurtige og næsten altid lagerførende. http://www.reifentiefpreis24.de/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2011 Jeg har handlet fælge og dæk her mange gange.....billige' date=' hurtige og næsten altid lagerførende.[url']http://www.reifentiefpreis24.de/ Men slår ikke reifendirekt eller Citydäck i Malmö, ka jeg se :) Der er også følgende - www.onlineraeder.de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2011 Ved det men når man står og skal bruge et sæt dæk med dags varsel, så er det rart at de blir sendt samme dag med ekstres til levering på ringen :) Men slår ikke reifendirekt eller Citydäck i Malmö, ka jeg se :) Der er også følgende - www.onlineraeder.de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Igen-igen: hvad med Michelin Pilot Super Sport? Så er jeg der igen - og ikke for at starte en flamewar, men tråden skyder meget spredt, og der er kommet nye dæk på markedet. Min bil blev leveret med Dunlop SP sport 600 (der blev beskrevet som udviklet til modellen), og efter 20.000 km er der stadig pænt med mønster, men carkassen i det ene fordæk er skæv/buler, så jeg kommer til at skifte, og med AWD skal dækkene helst være helt ens. Jeg kunne købe samme dæk, og det er ikke et skidt dæk, men det er heller ikke SÅ lækkert. Så jeg er i tvivl. Tidligere modeller af min bil kørte altid standard med Bridgestone Potenza, og mit værksteds residente rallykører, anbefaler da også dette. Men når man læser lidt med på dæktest, så er det tydeligt, at Potenzaen ikke mere er i top, og at andre dæk rykker op med bedre sammensætninger. Jeg lægger meget vægt på egenskaber i vådt føre (som også skrevet i starten af denne tråd), samt ser meget gerne, at livslængden er mere end en sommer (mindst 20.000 km ved frisk kørsel). Jeg overvejede også Goodyear eagle f1, fordi så mange test gav gode reviews, men det er ved at være et 'gammelt dæk', og i test fra 2011 er det ikke mere så højt ranked som tidligere. Lige nu hælder jeg mere til Michelin Pilot Super Sport i størrelsen 245/40 WR18. Jeg har tidligere med glæde kørt ps2'eren på en SLK, men de var slidt væk på ingen tid. Nogen bud på slidstyrke, og evt. mangler på PSS'en? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Jeg har haft Michelin Pilot Sport 255/45 ZR 18 på min Audi A8. De hedder formentlig "Super Sport" nu. Jeg synes de var for dyre i længden - de var dyrere end de fleste andre dæk i samme størrelse, og de blev ret hurtigt slidt. Reelt har jeg aldrig brug den sidste smule "ekstra grip", så det var for mange penge ud af vinduet. Jeg kører aldrig på bane - dog kommer jeg en gang imellem på Autobahn, hvor den får fuld damp (kun hvis der er frit og der hvor man må), men det meste af tiden er det motorvejskørsel ved normale hastigheder - og her er holdbarhed og lydsvaghed vigtigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Pilot sport er i følge Michelin ikke de samme. men som skrevet har jeg haft samme erfaring med ps2'erne, så det er ikke uvæsentligt :-) http://www.michelin.dk/daek/bildaek/#type=type_2&brand=subaru&range=impreza&model=impreza%2520iii%2520wrx%2520sti&engine=2.5%2520turbo%2520300&year=2007 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites