Don A 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 husk nu at skifte før det bliver for sent ;) http://sydsvenskan.se/malmo/article644925/Korde-pa-falgen-pa-motorvag.html Det var også en fra svedala:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Jeg havde et par Scorpion i 20" til ML55'eren og dem kørte jeg næsten 70.000km på.... Så det er meget med hvilket dæk man vælger... Jeg kørte 15.000km på mine CSC2 til RS6'eren og så var bagdækkene HELT væk... PT kører jeg på Hankook S1 EVO og er hamrende glad for dem. Dog er jeg ret spændt på det nye CSC5 og om det performer godt.... Ih hvor troværdigt, når de ikke engang kan finde ud at stave dækkets navn ens i de forskellige afsnit. Hvad mon ellers er smuttet? Pirelli's P6 havde jeg en overgang. Én og en halv sæson...så var de slidt ned til sokkeholderne. Aaaaalt for blød i gummiblandingen til mange kilometer. Så ikke mere Pirelli til mig. Men det er jo nok en smagssag, trods alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Jeg havde et par Scorpion i 20" til ML55'eren og dem kørte jeg næsten 70.000km på.... Så det er meget med hvilket dæk man vælger... Jeg kørte 15.000km på mine CSC2 til RS6'eren og så var bagdækkene HELT væk... PT kører jeg på Hankook S1 EVO og er hamrende glad for dem. Dog er jeg ret spændt på det nye CSC5 og om det performer godt.... jeg havde også CSC2 og 3'er, og ja de bliver ædt op når man godt kan lide at give lidt gas... men må indrømme at støj/aq. planing er ikke eksisterende.. og ja det koster nok lidt.. det med de 15000km er da ret godt gået med så meget moment og med 300+ :) hvordan er/var de hankook i forholdet? hvordan er støjen i dem? (man kan self ikke sætte alle biler over en kam.. ved jeg udemærket) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Jeg havde et par... Man kan naturligvis ikke sammenligne gamle modeller fra Pirelli med deres nye serie, som indeholder de seneste teknologiske landvindinger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Man kan naturligvis ikke sammenligne gamle modeller fra Pirelli med deres nye serie' date=' som indeholder de seneste teknologiske landvindinger [/quote']I mit tilfælde øste jeg bare ud af min oplevelse med et sæt P6 fra Pirelli. No more - no less. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Fortrinlig...Jeg synes det er et bedre dæk end de CSC2'ere jeg kørte på. Og de larmer slet ikke..... jeg havde også CSC2 og 3'er, og ja de bliver ædt op når man godt kan lide at give lidt gas... men må indrømme at støj/aq. planing er ikke eksisterende.. og ja det koster nok lidt.. det med de 15000km er da ret godt gået med så meget moment og med 300+ :) hvordan er/var de hankook i forholdet? hvordan er støjen i dem? (man kan self ikke sætte alle biler over en kam.. ved jeg udemærket) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Jeg tror det var mig der blev citeret..... I mit tilfælde øste jeg bare ud af min oplevelse med et sæt P6 fra Pirelli. No more - no less. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Jeg tror det var mig der blev citeret.....Det var også derfor jeg skrev "i mit tilfælde". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Fortrinlig...Jeg synes det er et bedre dæk end de CSC2'ere jeg kørte på. Og de larmer slet ikke..... ok må prøve sådan et sæt til baghjulene... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2010 http://www.fordclubsweden.se/forum/showpost.php?p=494844&postcount=3343 : Däcktest av SportAuto, dimension 235/35-19, med Focus RS som testbil http://www.sportauto-online.de/testb...h-1837883.html Sammanfattning av de 5 bästa i testet (utan rangordning här): Continental SportContact 5P: Klart sportigare än föregångaren SportContact 3 (RS original, typ...). OBS! Tar mycket stryk vid kontinuerlig hårdkörning Brigdestone potenza S 001: Bäst i test, men framför allt på våt väg. På torr väg är bara bromsförmågan bäst, annars sådär. Hankook S1 Evo: Ungefär så bra som Conti, men med andra styrkor/svagheter Pirelli P Zero: Mycket bra på torrt, exakt styrning och bra grepp. Neutralt och bra (mjuka) reaktioner när däcket körs på gränsen. Lite sämre på blött. Michelin Pilot Sport 2: Bäst på torrt, snabbt och bra på alla vis.Tål hårdkörnning mycket bra. Klart sämre på blöt väg. övriga att nämna: Dunlop SportMaxx GT: Mycket bra på torr väg. Tål hårdkörning mycket bra (19/20). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2010 Det var bare ikke en succes :( Først meddelte de at overførseen ikke havde været tilstrækkelig og jeg skyldte 14€, og før de fik dem kunne de ikke udføre ordren (jeg havde betalt nøjagtig den sum som stod på fakturaen første gang ) Så betalte jeg de 14 € mere før påske, og da der ikke var sket noget til i dag, ryklkede jeg dem for en leveringsdato. Og fik nu svaret at de ikke kunne levere. Jeg kunne få pengene tilbage eller vælge andre dæk. De dæk jeg havde valgt var stadig på listen men nu til 2600 sek/stk istedet for de 990 sek/stk jeg havde betalt. Så de kunne levere - bare ikke til den pris jeg havde betalt - virkelig ringe forretningsetik, og ville ikke være lovlig i f.eks. danmark. Nu venter jeg så på, hvor svært det bliver at få den fulde sum tilbage Bare en follow-up. Da pengene ikke var kommet tilbage på min konto efter en uge, rykkede jeg dem. De fortalte at de havde givet sig selv 30 dages kredit 'i følge handelsbetingelserne' (som jeg ikke lige fandt). Nu er de 30 dage gået, siden jeg fik deres avbookningskvittering med løfte om tilbagebetaling. Og stadig ikke skyggen af indbetaling på min konto Så jeg må vist ud i en anmeldelse, først til banken, som næppe vil røre det, fordi jeg selv har lavet en overføring, og så bliver det jo nok til politiet for at anmelde dem for bedrageri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2010 Så fik jeg mine penge retur. Dog med et 'tab' på ca. 150 sek, som kommer af kursforskellen, dels over tid, og dels bankens dobbelte 'rentestraf' for at veksle frem og tilbage til Euro Og så havde jeg altså 4000 sek ude i 6 uger. Kort sagt en dårlig handel :thumbdown Men som opsummering, så købte jeg Hankook Evo S1, og de er meget stille og lækre at køre på, men ikke helt skarpe i vådt føre, hvor jeg let uderstyrer og skrider hen over forhjulene i skarpe sving med våde vejbaner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2010 Ja.....som jeg sagde. Det så skummelt ud....Jeg burde jo vide det. Laver ikke andet til daglig.... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 Citydäck (http://www.citydack.se/) på Norra Grängesbergsgatan 14 har altid en masse gode tilbud og er til at prutte ned' date= deres priser er inkl. balancering og montering! :th2: Mailede til dem for at høre, hvilke dæk, de havde på lager i min størrelse. Bestemte mig for et sæt Nokian til 1100,- stk. og spurgte, om jeg skulle reservere tid. "Nej, jeg skulle bare komme ind". Da jeg så kom ind, havde de udelukkende Dayton i min størrelse. De påstod at normalprisen var 1700,- og at jeg kunne få dem for 1060,- stk. Yeah, right... så hellere 40,- ekstra for Nokianerne fremfor deres tilbud. Så jeg kørte igen. Nogle, der kan komme med opdaterede anbefalinger, hvor man kan få aftalte dæk til en god pris? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 Kan kun anbefale http://www.auto-dack.se/200.shtml Her koster dæk et par hundrede mere end de gør på dækonline... men det er incl montering/afbalancering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2010 Kan kun anbefale http://www.auto-dack.se/200.shtml Her koster dæk et par hundrede mere end de gør på dækonline... men det er incl montering/afbalancering. Et par hundrede mere kun??? Har lige fået et tilbud fra dem. De er dobbelt så dyre i forhold til CityDäck. Måske skulle jeg kigge på dem igen. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2010 Kontaktede du den på mail? Jeg sendte link til dækmodel på dækonline samt skrev pris og at jeg gerne villa have et tilbud på de dæk incl montering. Jeg kom af med samlet 500 kr mere end dækkenes pris på dækonline. Dette var dog sidste sommer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Jeg kom af med samlet 500 kr mere end dækkenes pris på dækonline. Jeg har lige købt dæk ved Däck on-line i Fosie - og sammenlignet med CityDäck har jeg betalt for meget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Kontaktede du den på mail? Jeg sendte link til dækmodel på dækonline samt skrev pris og at jeg gerne villa have et tilbud på de dæk incl montering. Jeg kom af med samlet 500 kr mere end dækkenes pris på dækonline. Dette var dog sidste sommer... Ja, jeg kontaktede dem pr. mail med dækstørrelse og model - ikke med link til dækonline, det havde måske gjort en forskel. Hvor et dæk hos citydæk koster 1100,- koster det 2266,- hos Autodæk. Fair nok at betale mere for kvalitet (og indrømmet, autodæk ser mere "ordentligt ud" end citydæk), men jeg tvivler på at dækket bliver monteret dobbelt så godt hos autodæk i forhold til citydæk. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2010 Og når vi så er ved det... ... så er det vist billigere at benytte dækonline i DK frem for i SE. Med en kurs på 0,77, koster dækkene i min størrelse stort set det samme, men at få dem monteret i DK koster 100,-, hvor de i SE koster 250,-. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2010 Ja de ved fandme godt hvad de vil ha for ting her i Sverige.....245 sek for at skifte én ventil imorges på bussen!!!#¤%& Det tog 5 minutter....Fuck jeg var gal! ... så er det vist billigere at benytte dækonline i DK frem for i SE. Med en kurs på 0,77, koster dækkene i min størrelse stort set det samme, men at få dem monteret i DK koster 100,-, hvor de i SE koster 250,-. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2010 CityDäck - også meget fint tilfreds her... De havde søndagsåbnet og dæk der passer på baghjulene på BMW'en hjemme... Praktisk når man finder et søm i det ene bagdæk - og de alligevel er udskiftningsmodne... Meget fin service og god pris må jeg sige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Apropos test af dæk, så er det interessant at se, hvordan et dæk (se blot på Goodyear Eagle F1 Asymmetric og Bridgestone Potenza S001) i én test tildeles placerering i toppen af feltet, mens det i en anden tilsvarende test (endda mod samme konkurrenter) tildeles en bundplacering: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2010-EVO-FWD-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2010-Sport-Auto-Ultra-High-Performance-Tyre-Test.htm Efter at have spenderet alt, ALT for mange timer af min fritid de seneste 2-3 måneder på at studere dusinvis test af performancedæk tilgængelig på nettet på alle tænkelige sprog (tak til Google Translate), er min konklusion, at alle disse dæktest i virkeligheden ikke kan bruges til at udpege 'dækket over alle dæk'. Testresultaterne svinger SÅ meget, at der ingen rød tråd er for det enkelte dæk. I virkeligheden er et godt udgangspunkt i stedet at snuppe et mere eller mindre "tilfældigt" top 10 dæk (use your gut feeling og tjek samtidig diverse fora for input fra andre ejere) og så teste det på egen bil efterfølgende. Her gør du dig dine egne erfaringer på din bil og med dit kørsels"temperament", og du ved formentligt relativt hurtigt, om dækket falder i din smag og lever op til dine forventninger - måske gør det, måske gør det ikke. Det er umuligt at sige, før du har prøvet det. just my two cents... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Apropos test af dæk, så er det interessant at se, hvordan et dæk (se blot på Goodyear Eagle F1 Asymmetric og Bridgestone Potenza S001) i én test tildeles placerering i toppen af feltet, mens det i en anden tilsvarende test (endda mod samme konkurrenter) tildeles en bundplacering: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2010-EVO-FWD-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2010-Sport-Auto-Ultra-High-Performance-Tyre-Test.htm Efter at have spenderet alt, ALT for mange timer af min fritid de seneste 2-3 måneder på at studere dusinvis test af performancedæk tilgængelig på nettet på alle tænkelige sprog (tak til Google Translate), er min konklusion, at alle disse dæktest i virkeligheden ikke kan bruges til at udpege 'dækket over alle dæk'. Testresultaterne svinger SÅ meget, at der ingen rød tråd er for det enkelte dæk. I virkeligheden er et godt udgangspunkt i stedet at snuppe et mere eller mindre "tilfældigt" top 10 dæk (use your gut feeling og tjek samtidig diverse fora for input fra andre ejere) og så teste det på egen bil efterfølgende. Her gør du dig dine egne erfaringer på din bil og med dit kørsels"temperament", og du ved formentligt relativt hurtigt, om dækket falder i din smag og lever op til dine forventninger - måske gør det, måske gør det ikke. Det er umuligt at sige, før du har prøvet det. just my two cents... ;) Men jeg tror du misser et vigtigt punkt her. De samme dæk kan være meget forskellige i forskellige størrelser. De 2 link du har viser hhv 17 og 19 tommers dæk, og det kan sagtens forklare forskellen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Præcis Lars. Læs altid dæktest i en størrelse der er så tæt på din egen som muligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites