Jump to content
larsk

Sommerdæk - hvor er det billigst/bedst?

Recommended Posts

Nu er det ved at være på tide at planlægge skiftet til sommerdæk. Vi har over 10 grader om dagen og over et par grader om natten, så det må være snart. :love2: Er der nogen der har forslag til forhandler /websites med gode priser? Jeg skal have mindst 2, men nok 4, nye dæk på bilen, og da jeg næppe selv skal køre mere end 1000 mil på dem, så vil jeg gerne slippe billigt, uden at miste kvaliteten. Jeg har Yokohama Advan på nu, og dem kan jeg ikke finde i mine dimensioner. Hvis jeg skifter burde jeg nok vælge Continental SportContact 2, og de koster på Däck online 1289 sek stykket. Nogle med et bedre forslag, evt. til tilsvarende dæk? :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det ved at være på tide at planlægge skiftet til sommerdæk. Vi har over 10 grader om dagen og over et par grader om natten, så det må være snart. :love2: Er der nogen der har forslag til forhandler /websites med gode priser? Jeg skal have mindst 2, men nok 4, nye dæk på bilen, og da jeg næppe selv skal køre mere end 1000 mil på dem, så vil jeg gerne slippe billigt, uden at miste kvaliteten. Jeg har Yokohama Advan på nu, og dem kan jeg ikke finde i mine dimensioner. Hvis jeg skifter burde jeg nok vælge Continental SportContact 2, og de koster på Däck online 1289 sek stykket. Nogle med et bedre forslag, evt. til tilsvarende dæk? :thumbup:
Hankook laver ok dæk, gode til prisen - ville personligt selv vælge Continential SS2 dog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Däckonline har Hankook S1 evo til 1165 sek /stk, så det er en besparelse på ca. 500 sek for 4, og det er da værd at tage med. På min foregående sub var den fabriksleveret med nogle asiatiske 'Zeetex' og de var rigtigt gode, indtil man kom på våd vej. Så var det lige meget hvad man gjorde ved rattet, hvis farten var over 30 km/t. Så jeg har set på de conti, fordi er mindst lige så gode på våd, som på tør vej. S¨å hvordan er de Hankook i vådt føre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.....jeg gi'r altså ikke meget for et dæk, der ikke rigtigt har været testet af almindelige mennesker.... Conti's dæk er kendt for at rådne væk under opbevaring. Skulle jeg vælge et UHP dæk i dag, havde jeg nok kigget i Dunlop's retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Continental ContiSportContact 5P - ikke billigst, men bedst! :th2:
Men som sagt skal jeg højst leve med dem i 10.000 km. Bilen skal indbyttes, så der er grænser for den gode vilje :lol:
Tak Michael. Endnu billere på S1 Evo (988 sek). :th2:
Du kan købe dem her samt også finde leverandøren/montøren på siden: www.dackonline.se
Det er ,som jeg skriver til start, däck onlines priser jeg har brugt som udgangspunkt. :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Citydäck (http://www.citydack.se/) på Norra Grängesbergsgatan 14 har altid en masse gode tilbud og er til at prutte ned' date= deres priser er inkl. balancering og montering! :th2::surprise:
Med mindre de er meget åbne for at prutte priser, så ser de umiddelbart dyrere ud. ca. 1400 for Conti CSC2, som stod til 1290 hos dækonline.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja.....jeg gi'r altså ikke meget for et dæk, der ikke rigtigt har været testet af almindelige mennesker.... Conti's dæk er kendt for at rådne væk under opbevaring. Skulle jeg vælge et UHP dæk i dag, havde jeg nok kigget i Dunlop's retning.
Og så har jeg jo ikke brug for superdæk. Hastighedskode H er riiiigeligt til mig :lol: Bilen er godkent med topfart 210 km/t

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med mindre de er meget åbne for at prutte priser' date=' så ser de umiddelbart dyrere ud. ca. 1400 for Conti CSC2, som stod til 1290 hos dækonline. :surprise:[/quote'] Det er jo også incl montering og afbalancering, og det er vel ikke galt at betale 110 sek pr dæk for det...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo også incl montering og afbalancering' date=' og det er vel ikke galt at betale 110 sek pr dæk for det...?[/quote'] Var sjovt nok nede i dag hos citydæk og skifte fra vinterhjul til sommerhjul - 150 sek for skiftet. Dog uden afbalancering etc da hjulene kun har ligget en måned og var balanceret da jeg fik dem i feb - det er en dejlig pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare en followup

Det var bare ikke en succes :( Først meddelte de at overførseen ikke havde været tilstrækkelig og jeg skyldte 14€, og før de fik dem kunne de ikke udføre ordren (jeg havde betalt nøjagtig den sum som stod på fakturaen første gang :fight:) Så betalte jeg de 14 € mere før påske, og da der ikke var sket noget til i dag, ryklkede jeg dem for en leveringsdato. Og fik nu svaret at de ikke kunne levere. Jeg kunne få pengene tilbage eller vælge andre dæk. De dæk jeg havde valgt var stadig på listen men nu til 2600 sek/stk istedet for de 990 sek/stk jeg havde betalt. Så de kunne levere - bare ikke til den pris jeg havde betalt - virkelig ringe forretningsetik, og ville ikke være lovlig i f.eks. danmark. Nu venter jeg så på, hvor svært det bliver at få den fulde sum tilbage :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var bare ikke en succes :( Først meddelte de at overførseen ikke havde været tilstrækkelig og jeg skyldte 14€, og før de fik dem kunne de ikke udføre ordren (jeg havde betalt nøjagtig den sum som stod på fakturaen første gang :fight:) Så betalte jeg de 14 € mere før påske, og da der ikke var sket noget til i dag, ryklkede jeg dem for en leveringsdato. Og fik nu svaret at de ikke kunne levere. Jeg kunne få pengene tilbage eller vælge andre dæk. De dæk jeg havde valgt var stadig på listen men nu til 2600 sek/stk istedet for de 990 sek/stk jeg havde betalt. Så de kunne levere - bare ikke til den pris jeg havde betalt - virkelig ringe forretningsetik, og ville ikke være lovlig i f.eks. danmark. Nu venter jeg så på, hvor svært det bliver at få den fulde sum tilbage :sick:
har aldrig haft problemer med dem .. har tilmed väret for doven til at hente däk de havde sent og fået dem til at sende dem igen for deres regning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seriøst...jeg ville sgu ikke handle der med den hjemmeside..........Det virker lidt skummelt.
ikke desto mindre har jeg og flere kammerater altid fået vores däk til tiden og til den pris der har stået ... aldrig haft problemer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pirelli har lige banket alle konkurrenterne med deres Cintauru P6 - dækket uden svagheder overhovedet jvf. Erhvervsbladet. www.bilpriser.dk/news.do?newsid=3542
Ih hvor troværdigt, når de ikke engang kan finde ud at stave dækkets navn ens i de forskellige afsnit. Hvad mon ellers er smuttet? :rolleyes: Pirelli's P6 havde jeg en overgang. Én og en halv sæson...så var de slidt ned til sokkeholderne. Aaaaalt for blød i gummiblandingen til mange kilometer. Så ikke mere Pirelli til mig. Men det er jo nok en smagssag, trods alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites