nms 10 Anmeld indhold Skrevet March 21, 2010 Hej Jeg står og er ved at skulle købe hus i Malmø. Jeg arbejder i DK. Låner penge i en svensk bank. Er der nogen der kan fortælle mig om man kan trække sine renteudgifter fra på den danske selvangivelse ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2010 Ja, det kan du... men prøv at checke et par af de andre skattetråde herinde også Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nms 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Det gør jeg... Tack saa mycka :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 det skulle ikke være noget problem at trække renterne fra i Danmark, dog skal man lige være opmærksom på at hvis man er gift, og ens ægtefælde ikke arbejder i DK kan vedkommende ikke overfører disse renteudgifter til dig. Men hvis du er gift og ægtefælden ikke arbejder i Danmark, man man få et fradrag på. ca 40000 (begrændset skattepligtig), men så kan du heller ikke trække dine rente udgifterfra i DK. Det hedder grændsegænger eller begrændset skattepligtig. For mit vedkommende kan det bedste betale sig at være begrændset skattepligtig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites