Jump to content
mpn1973

Kystbanen sættes under administration

Recommended Posts

Spørgsmålet er så, hvad denne ministrielle projektkoordinator er i stand til at trylle frem af hatten... Evner projektkoordinatoren at fremtrylle et nyt tog fra København, Malmø eller Helsingør, når det oprindelige tog er stærkt forsinket? Og er det slut med at springe stationer over, når toget er forsinket?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der bør i hvert fald ske noget drastisk. En eller anden bør få diktatorisk magt til at bestemme hvad der skal laves radikalt om og nogen hoveder bør rulle hvis ikke der makkes ret eller afsløres hvem der er ansvarlig for dem samlede inkompetence. Så på den måde lyder det rigtigt at indsætte en administrator. Om det bliver til nogen i praksis er mere tvivlsomt. Men det kan vel vanskeligt blive værre.

Jeg var faktisk med det tog 8.23 fra Malmø C - det var helt grotesk. Det startede med at der kun var kommet ET togsæt i stedet for 3 så vognene var overfyldt. Kun et togsæt i myldretiden er komplet latterligt. Så nægtede togføreren at køre med et så overfyldt tog pga. Sikkerhedsregler blev der sagt - det plejer ellers ikke at være et problem. Derefter begyndte det øvrige togpersonale at skændes og overfuse hinanden. Derefter blev passagererne overfuset og et par passagerer blev nærmest korporligt smidt af toget for at man kunne komme afsted. Det lykkedes dog først at komme afsted næsten 20 minutter for sent, da det næste tog var klar til at køre, for så gik nogen folk over i det. Dernæst fik vi at vide, at folk som skulle af på Malmø Syd ikke kunne komme det, men i stedet måtte tage til Lufthavnen og tilbage igen for vi stoppede ikke på Malmø Syd! Dernæst skulle vi køre over broen, men her gik det i stå igen fordi et godstog foran (som de absolut skal sende igennem i myldretiden) var gået i stykker og blokererede det ene spor. Vi skulle så køre baglæns for at skifte spor. Men for at gøre det var togføreren nødt til at gå ned i den anden ende af toget, for at styre det derfra, men han kunne ikkke komme igennem toget til kontrolrummet i den anden ende fordi det var overfyldt med (godt sure) passagerer. Så han måtte ud og gå på skinnerne og gå. Samme procedure bagefter når toget skulle til at køre fremad igen. Alt i alt var klokken omkring 9.40, da vi endelig nåede til hovedbanen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Alt i alt var klokken omkring 9.40, da vi endelig nåede til hovedbanen. Vh Klaus
Og så skulle der skiftes tog, for at komme videre til Nørreport. Da det famøse tog ikke kørte videre. Var også med toget, og har ALDRIG oplevet noget lign.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kom tilbage Eichmann! Det skal fremstå som kraftfuld indgriben fra regeringens side, men narrer de nogen? En projektkoordinator er vel ca. det samme som man for nogle sæsoner siden ude i kommunalforvaltningerne kaldte en tovholder. Han får lige så meget indflydelse på togdriften som autisten, der står ved stationen og vinker togene frem. Det, der skal til, er en train czar. Det eneste, der belønnes i den nuværende organisation er evnen til placere ansvaret for elendigheden hos nånannannånannanstans.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

- og mens vi venter på HCS

Det skal fremstå som kraftfuld indgriben fra regeringens side, men narrer de nogen?
- Altså tidligere erfaringer med ovenstående MF'er, er efter min mening yderst mangelfulde - rent resultatsmæssigt. Det hér er udlukkende for at få overskrifter, goodwill, og opmærksomhed. Jeg har altså mine tvivl - men spørg mig om en måned, jeg tvivler på der så er nogen, der så kan huske hvad HCS har lukket ud. JM2CW

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I det mindste virker det til der er et øget politisk fokus på "vores" problem her. At der kommer en koordinator skader vel næppe. Gør det meget nemmere for ministeren at holde sig orienteret. Fedt man udliciterer banen for derefter at sætte selvsamme firma under administration som det rent faktisk sker her. Om det giver os mere rettidige tog? næppe! Tvivler endog meget på der kommer noget spændende ud af at Rigsrevisionen kigger tingene igennem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Han får lige så meget indflydelse på togdriften som autisten' date=' der står ved stationen og vinker togene frem.[/quote'] *LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
*LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog.
Det har jeg alligevel aldrig været ude for. Hvorda forhindrede de jer i at komme ind i toget? Toget standsede vel på svågertorp eller susede det bare forbi? Hvis det kørte forbi har det nok mere været pga. en forsinkelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
*LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog.
Fulsatt .. ikke fullstående ? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det har jeg alligevel aldrig været ude for. Hvorda forhindrede de jer i at komme ind i toget? Toget standsede vel på svågertorp eller susede det bare forbi? Hvis det kørte forbi har det nok mere været pga. en forsinkelse.
Joe, det standsede ved Svågertorp. Via højttalerne fik vi at vide, at toget ikke standsede, men det ene togsæt det bestod af standsede for enden af perronen, og eftersom ingen steg af kunne toget afgå inden de første passagerer nåede derned.
Fulsatt .. ikke fullstående ? :)
Netop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Joe' date=' det standsede ved Svågertorp. Via højttalerne fik vi at vide, at toget ikke standsede, men det ene togsæt det bestod af standsede for enden af perronen, og eftersom ingen steg af kunne toget afgå inden de første passagerer nåede derned.[/quote'] Hold da fest jeg var blevet harm hvis jeg havde stået på Svågertorp i det tilfælde! Jeg undrer mig, positivt, over at det endnu ikke er endt i en eller anden form for korporlig konsekvens for personalet. For den behandling DSBworst, som virksomhed og ikke nødvendigvis individuelt personale, har givet deres passagerer er da under al kritik. Dårlige undskyldninger, røgslør og en planlægning af en anden verden, man skulle tro at de havde taget ledelseskurser på Lernacken ... eller måske deler de kaffe leverandør?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...