mpn1973 10 Anmeld indhold Skrevet March 18, 2010 http://www.berlingske.dk/danmark/kystbanen-saettes-under-administration Tror i det bliver godt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Det var da også på tide. Ny minister nye tider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Spørgsmålet er så, hvad denne ministrielle projektkoordinator er i stand til at trylle frem af hatten... Evner projektkoordinatoren at fremtrylle et nyt tog fra København, Malmø eller Helsingør, når det oprindelige tog er stærkt forsinket? Og er det slut med at springe stationer over, når toget er forsinket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Sydsvenskan skriver også om togkaos i dagens avis: http://sydsvenskan.se/sverige/article639402/Hundratals-tvingades-av-taget.html Og web-tv: http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_skane/article639181.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Der bør i hvert fald ske noget drastisk. En eller anden bør få diktatorisk magt til at bestemme hvad der skal laves radikalt om og nogen hoveder bør rulle hvis ikke der makkes ret eller afsløres hvem der er ansvarlig for dem samlede inkompetence. Så på den måde lyder det rigtigt at indsætte en administrator. Om det bliver til nogen i praksis er mere tvivlsomt. Men det kan vel vanskeligt blive værre. http://sydsvenskan.se/sverige/article639402/Hundratals-tvingades-av-taget.html Jeg var faktisk med det tog 8.23 fra Malmø C - det var helt grotesk. Det startede med at der kun var kommet ET togsæt i stedet for 3 så vognene var overfyldt. Kun et togsæt i myldretiden er komplet latterligt. Så nægtede togføreren at køre med et så overfyldt tog pga. Sikkerhedsregler blev der sagt - det plejer ellers ikke at være et problem. Derefter begyndte det øvrige togpersonale at skændes og overfuse hinanden. Derefter blev passagererne overfuset og et par passagerer blev nærmest korporligt smidt af toget for at man kunne komme afsted. Det lykkedes dog først at komme afsted næsten 20 minutter for sent, da det næste tog var klar til at køre, for så gik nogen folk over i det. Dernæst fik vi at vide, at folk som skulle af på Malmø Syd ikke kunne komme det, men i stedet måtte tage til Lufthavnen og tilbage igen for vi stoppede ikke på Malmø Syd! Dernæst skulle vi køre over broen, men her gik det i stå igen fordi et godstog foran (som de absolut skal sende igennem i myldretiden) var gået i stykker og blokererede det ene spor. Vi skulle så køre baglæns for at skifte spor. Men for at gøre det var togføreren nødt til at gå ned i den anden ende af toget, for at styre det derfra, men han kunne ikkke komme igennem toget til kontrolrummet i den anden ende fordi det var overfyldt med (godt sure) passagerer. Så han måtte ud og gå på skinnerne og gå. Samme procedure bagefter når toget skulle til at køre fremad igen. Alt i alt var klokken omkring 9.40, da vi endelig nåede til hovedbanen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Alt i alt var klokken omkring 9.40, da vi endelig nåede til hovedbanen. Vh Klaus Og så skulle der skiftes tog, for at komme videre til Nørreport. Da det famøse tog ikke kørte videre. Var også med toget, og har ALDRIG oplevet noget lign. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Kom tilbage Eichmann! Det skal fremstå som kraftfuld indgriben fra regeringens side, men narrer de nogen? En projektkoordinator er vel ca. det samme som man for nogle sæsoner siden ude i kommunalforvaltningerne kaldte en tovholder. Han får lige så meget indflydelse på togdriften som autisten, der står ved stationen og vinker togene frem. Det, der skal til, er en train czar. Det eneste, der belønnes i den nuværende organisation er evnen til placere ansvaret for elendigheden hos nånannannånannanstans. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 - og mens vi venter på HCS Det skal fremstå som kraftfuld indgriben fra regeringens side, men narrer de nogen? - Altså tidligere erfaringer med ovenstående MF'er, er efter min mening yderst mangelfulde - rent resultatsmæssigt. Det hér er udlukkende for at få overskrifter, goodwill, og opmærksomhed. Jeg har altså mine tvivl - men spørg mig om en måned, jeg tvivler på der så er nogen, der så kan huske hvad HCS har lukket ud. JM2CW Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 nu er rigsrevisionen også inde og tjekke http://www.berlingske.dk/koebenhavn/rigsrevisionen-undersoeger-kystbanen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 I det mindste virker det til der er et øget politisk fokus på "vores" problem her. At der kommer en koordinator skader vel næppe. Gør det meget nemmere for ministeren at holde sig orienteret. Fedt man udliciterer banen for derefter at sætte selvsamme firma under administration som det rent faktisk sker her. Om det giver os mere rettidige tog? næppe! Tvivler endog meget på der kommer noget spændende ud af at Rigsrevisionen kigger tingene igennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Han får lige så meget indflydelse på togdriften som autisten' date=' der står ved stationen og vinker togene frem.[/quote'] *LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2010 *LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog. Det har jeg alligevel aldrig været ude for. Hvorda forhindrede de jer i at komme ind i toget? Toget standsede vel på svågertorp eller susede det bare forbi? Hvis det kørte forbi har det nok mere været pga. en forsinkelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2010 *LOL* :D I sidste uge var der et tog med afgang fra Svågertorp som ikke medtog passagerer fordi det var "fullsatt". Der var kun siddende passagerer - ikke én stod op. Vi på Svågertorp måtte pænt vente på næste tog. Fulsatt .. ikke fullstående ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2010 Det har jeg alligevel aldrig været ude for. Hvorda forhindrede de jer i at komme ind i toget? Toget standsede vel på svågertorp eller susede det bare forbi? Hvis det kørte forbi har det nok mere været pga. en forsinkelse. Joe, det standsede ved Svågertorp. Via højttalerne fik vi at vide, at toget ikke standsede, men det ene togsæt det bestod af standsede for enden af perronen, og eftersom ingen steg af kunne toget afgå inden de første passagerer nåede derned. Fulsatt .. ikke fullstående ? :) Netop. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2010 Joe' date=' det standsede ved Svågertorp. Via højttalerne fik vi at vide, at toget ikke standsede, men det ene togsæt det bestod af standsede for enden af perronen, og eftersom ingen steg af kunne toget afgå inden de første passagerer nåede derned.[/quote'] Hold da fest jeg var blevet harm hvis jeg havde stået på Svågertorp i det tilfælde! Jeg undrer mig, positivt, over at det endnu ikke er endt i en eller anden form for korporlig konsekvens for personalet. For den behandling DSBworst, som virksomhed og ikke nødvendigvis individuelt personale, har givet deres passagerer er da under al kritik. Dårlige undskyldninger, røgslør og en planlægning af en anden verden, man skulle tro at de havde taget ledelseskurser på Lernacken ... eller måske deler de kaffe leverandør? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites