larsk 14 Anmeld indhold Skrevet March 18, 2010 Jeg snakker med en forhandler om en bil jeg vil købe, men som han først kan levere om (måske) 4 måneder. Jeg vil lade min nuværende bil indgå i handlen som 'inbytesbil', men selvom handlen (bestillingen) skal foretages nu, vil jeg jo ikke af med bilen før jeg får den nye. Er der en 'normal' praksis for dette? Betinger sælger sig f.eks. at bilen ikke har kørt mere end dagens kmtal + xx km, og i øvrigt er i samme stand som idag. Eller hvordan gør man det? Forhandleren og jeg har i forvejen 'forhandlet' løs, men som om det var i denne måned vi skulle 'bytte'. Og han har ikke helt kunnet ramme mine pisforventninger. Nu kunne det se ud til at han vil benytte leverancetiden på at sænke inbytesprisen yderligere. Og hvis han fortsætter den vej, så dropper jeg nok handlen, men det ærgrer mig jo lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Er der en 'normal' praksis for dette? Betinger sælger sig f.eks. at bilen ikke har kørt mere end dagens kmtal + xx km, og i øvrigt er i samme stand som idag. Eller hvordan gør man det? Det er den måde jeg har gjort det på de gange jeg har oplevet det. så er der mange gange en overkliometer pris på 1 kr per km. hvis man køre mere end aftalt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Det kommet formodentlig an på forhandleren og hvad det er for noget du indbytter... Hos Peugeot fik jeg en byttepris på min brugte 406 coupé V6'er samtidig med bestilling af en ny bil med forventet leverance 3-4 måneder senere. Der var ingen betingelser/forbehold i aftalen om hvor mange km jeg måtte køre i indbytterbilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Jeg går og venter på min nye bil. Jeg har ikke lavet nogen aftale om hvor meget min nuværende bil må køre i mellemtiden - Men mon ikke forhandleren har medregnet det i prisen. Forhandeleren har i øvrigt aldrig set min bil. Han slog den op på nettet og gav mig en pris. Mvh Rasmus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 De gange jeg har ventet på biler, har man aftalt en pris her og nu - og så skulle den leveres i den stand den er i nu rent udseendes mæssigt - dvs der skal ikke kommer buler i og den slags, stenslag etc undtagen - med mindre det er ruden etc. KM har aldrig været et issue. Men længste ventetid for mig har kun være en måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Jeg har pt. ventet 1½ md. på en golf, og kommer til at vente 5-6 uger mere. Her er den måde jeg skruede indbyttehandlen sammen på. Jeg fik en pris af forhandleren, som indeholdt info om, at min bil havde kørt 85000 km. Jeg bad forhandleren lave handlen således, at bilen ville have kørt 95000 km, og lave indbytteprisen herefter. De ekstra km = at jeg skal lave 90000 km service, så der kom kun et afslag på 2000 kr i indbytteprisen. Forhandleren har aldrig set bilen, alt er foregået pr. mail/tlf så han betinger sig naturligvis at den er i fin stand, og at det udstyr jeg har beskrevet er i bilen, samt at der ikke er skader på den. Jeg har handlet i Göteborg. Fik over 10% mere i indbyttepris, end hos forhandlerne i Malmøområdet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Alt afhænger nok af den konkrete sælger og hans dagsform. Jeg har oplevet at handle i maj måned - til en fast byttepris og med en vis forventning om, hvor mange km som yderligere skulle på tælleren. På det tidspunkt var der tale om en forventet leveringstid på 3-4 måneder (som jeg husker det - det var helt tilbage i 2007). Tiden gik - og den nye bil blev ikke rigtig bygget som forventet - og til slut blev leveringen udskudt til en af de første dage i januar 2008 Det kom aldrig på tale at regulere indbytningsprisen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2010 Jeg har lige hentet min nye (brugte) Mazda 5 (nice børnecontainer :th2:) i byte for min fejlbefængte Pegøj 307 (9 elektroniske fejl.....). Nå, men jeg fik stort set også bare en pris for den gamle. Sælgeren gik en gang rundt om bilen, kiggede lidt inden for, og så tror jeg også han lige startede motoren, mens jeg prøvede 5'eren. Standardkontrakten hos MRF-forhandlere hedder, at "Inbytesbilen skal leveras med standardutrustning, t ex sommardäck, och i övrigt i samme skick og med samma utrustning som ved värderingstilfället om inte annat avtalats. Om inbytesbilen är i påtagligt annorlunda skick kan säljföretaget påfordra omvärdering dock inte enbart p g a förändrad körstäcke om denne understiger 200 mil från värderingstilfället. Avdrags görs därvid med 2,50 kr. pr. mil, såvida inte annat belopp avtalats.". I overdragelsespapirerne satte sælgeren mil-tallet til 9.900, mens det retteligt var 9.400, så der var en pæn difference. Da jeg kom for at hente den nye (brugte) bil, bytede vi også bare nøgler. Ikke noget med, at sælgeren eller en anden skulle ud og se på bilen, de kunne jo se, at den var der... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites