hrhansen 10 Anmeld indhold Skrevet March 18, 2010 Hejsa Nogle der har en ide om hvad det koster at bygge i Sverige - vi overvejer måske at købe et mindre hus, og så lave en tilbygning på 80-100 kvm. Hvad koster sådan noget pr. kvm. i en fornuftig kvalitet...... mvh Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Hvorfor ikke købe et hus, der passer i størrelsen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Hvorfor ikke købe et hus' date=' der passer i størrelsen? [/quote'] Fordi det er svært at finde med den rigtige beliggenhed.... og den indretning vi gerne vil have. Men måske det pludseligt dukker op...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg fik bygget en 80kvm garage i 2008. Prisen for enterprisen endte på ca 4500SEK pr kvm, alt inklusive (udgravning, støbning af fundament, letbeton vægge, udvendig pudsning, porte, vinduer, tag, tagrender, sikkert mere jeg har glemt). Der var tryk på byggemarkedet dengang, måske det kan gøres billigere idag ? Ordre bøgerne var fulde overalt og jeg skulle vente et halvt år før de kunne gå igang.... /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 vores nabo fik i 2008 lavet en tilbygning på 50m2. Det kostede ca. 700.000. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Vi fik en pris på 15.000 pr. kvm men det er uden vådrum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Vi fik en pris på 15.000 pr. kvm men det er uden vådrum. syge priser .. hvor finder i de håndvärkere? så 100m2 hus skulle koste 1.5 mio og så er det ikke engang färdigt? hvilke materialer skulle de bruge der? vägge af massivt granit med hår fra uddöde mammutter som isolering? når ikke engang vådrum var med så var kökken osv vel heller ikke? håber ikke i tog imod det tilbud... et helt nöglefärdigt stenhus på 220m2 fra feks roxy eller lign. firmaer koster mindre... min kammerats foräldre har lige indhentet tilbud da de afstykker en bid af deres mark.. 1.4 mio sek for et nöglefärdigt 250m2 stenhus ALT inkl. selv afgifter for vand/el og al markarbejde og en lille stald med 2 boxe ... det er klart at det så kan blive dyrere hvis man välger gaggenau kökkenindredning for 500000 ... uanset hvad kan et råt hus uden vådrum osv aldrig koste 15000 pr m2 ... jo hvis det er bygget i noget fandens dyrt sten elle noget i den stil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 det er som regel altid dyrere at bygge til end at rive ned og bygge nyt. Et vennepar havde et (dårligt) hus på 80m2 i DK. Det ville de gerne have tilbygget med 50m2. De valgte i stedet at rive huset ned og bygge nyt på 135m2 da det var 100.000. billigere (1,6 mio. mod 1,5 mio. DKK). Det skal dog lige siges at der med i tilbygningsprisen var nyt tag til hele huset + nye døre og vinduer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 det er som regel altid dyrere at bygge til end at rive ned og bygge nyt. Et vennepar havde et (dårligt) hus på 80m2 i DK. Det ville de gerne have tilbygget med 50m2. De valgte i stedet at rive huset ned og bygge nyt på 135m2 da det var 100.000. billigere (1,5 mio. mod 1,6 mio. DKK) hvem har bildt dig det ind? det er muligt resultatet bliver bedre men det kan aldrig blive billigere så er entreprenören da en klovn eller bare fuld af lögn.. en tilbygning = mindre arbejdstid+mindre materialer.. det kan aldrig blive dyrere end at rive ned og bygge nyt alene nedrivningsomkostningerne ödelägger det regnestykke totalt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 syge priser .. hvor finder i de håndvärkere? Det er altså bare priserne herovre....Har venner der skulle lave den samme tilbygning som os, og de havde 3 firmaer ude, og det blev til godt 30 kvm til 500.000, hvor de 2 andre var en del dyre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 hvem har bildt dig det ind? det er muligt resultatet bliver bedre men det kan aldrig blive billigere så er entreprenören da en klovn eller bare fuld af lögn.. en tilbygning = mindre arbejdstid+mindre materialer.. det kan aldrig blive dyrere end at rive ned og bygge nyt alene nedrivningsomkostningerne ödelägger det regnestykke totalt... Det er altså fakta. Så jo det kan det. Og det var Lind & Risør der afgav tilbuddet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Det er altså bare priserne herovre....Har venner der skulle lave den samme tilbygning som os' date=' og de havde 3 firmaer ude, og det blev til godt 30 kvm til 500.000, hvor de 2 andre var en del dyre.[/quote'] nej det er det bestemt ikke .. det må väre helt eksklusive dansker-i-malmöpriser... for det eneste sted jeg nogensinde ser så skyhöje håndvärkerpriser her i sverige er når brugerne herinde fortäller om de tilbud de får og de job de får lavet... det er sygt det ligger minimum på 150-200% af de priser jeg ser til hverdag og indenfor det seneste 1½ år har jeg da haft en finger med i spillet på ihvertfald 20 större jobs herunder 4 helt nybygninger flere tilbygninger et par poolbyggerier, taglägninger osv ... og selv ikke når det er "fastpris" job hvor man ALTID lägger 25% på som håndvärker ser jeg de priser det eneste der farer igennem mit hovede når jeg ser de priser folk snakker om herinde er bare "WOW" og derefter "er folk virkeligt så lette at narre" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Det er altså fakta. Så jo det kan det. Og det var Lind & Risør der afgav tilbuddet. haha ja .. i rest my case Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 nej det er det bestemt ikke .. det må väre helt eksklusive dansker-i-malmöpriser... for det eneste sted jeg nogensinde ser så skyhöje håndvärkerpriser her i sverige er når brugerne herinde fortäller om de tilbud de får og de job de får lavet... det er sygt det ligger minimum på 150-200% af de priser jeg ser til hverdag og indenfor det seneste 1½ år har jeg da haft en finger med i spillet på ihvertfald 20 större jobs herunder 4 helt nybygninger flere tilbygninger et par poolbyggerier, taglägninger osv ... og selv ikke når det er "fastpris" job hvor man ALTID lägger 25% på som håndvärker ser jeg de priser det eneste der farer igennem mit hovede når jeg ser de priser folk snakker om herinde er bare "WOW" og derefter "er folk virkeligt så lette at narre" Altså nu er det svenske venner jeg snakker om og ikke dumme danske som du hentyder til :) .....men send mig endelig nogle herud der kan give mit et tilbud på det halve har nemlig ikke fået vores lavet endnu...så modtager da gerne et tilbud, så kan vi jo se om det stemmer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Altså nu er det svenske venner jeg snakker om og ikke dumme danske som du hentyder til :) .....men send mig endelig nogle herud der kan give mit et tilbud på det halve har nemlig ikke fået vores lavet endnu...så modtager da gerne et tilbud' date=' så kan vi jo se om det stemmer :)[/quote'] jeg sidder lige og regner på et hypotetisk tilbud på en 100m2 nybygning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 jeg sidder lige og regner på et hypotetisk tilbud på en 100m2 nybygning Det venter jeg da også på at se....... Det jeg havde tænkt - var noget i et plan.... det skulle så bygges sammen i vinkel med den eksisterende bygning via en glasudestue. Var inde og se Roxy..... ser meget godt ud. mvh Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Det venter jeg da også på at se....... Det jeg havde tænkt - var noget i et plan.... det skulle så bygges sammen i vinkel med den eksisterende bygning via en glasudestue. Var inde og se Roxy..... ser meget godt ud. mvh Henrik jeg har fået min kammerat til lige at verificere det hele han skriver til mig senere i aften med specificeret tilbud men... et nöglefärdigt hus bygget i materialer i höj kvalitet dog med feks Ikea kökken, kakel i badrum og kökken i 4-500kr klassen parketgulve osv helt färdigt klar til indflytning 100m2 MAX!!! 700000 ekskl. anslutningsafgifter for el, vand og aflöb til kommunen og det er höjt sat... Miriam send mig tegningerne og hvad du har tänkt dig af materialer osv så får jeg lavet et tilbud til dig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites