Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet March 10, 2010 Hvad skal der til for at jeg kan rette en tidligere årsopgørelse? Jeg går umiddelbart ud fra, at jeg bare skal printe de eksisterende årsopgørelser fra SKAT, og påføre ændringer på disse, og derefter sende dem til SKAT. Er dette en fornuftig fremgangsmåde, eller skal der andet til? Pft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2010 Slet ingen der har rettet tidligere årsopgørelser? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2010 Slet ingen der har rettet tidligere årsopgørelser? Hvis der årsopgørelser for tidligere år - skal du kontakte SKAT og høre dem om hvordan de vil have rettelserne. Normalt er det sådan at du skal dokumentere (vel dokumentere) hvorfor du vil rette - og alt foregår via alm brev post. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Slet ingen der har rettet tidligere årsopgørelser? Jo, jeg har gjort det. Ingen problemer. Mødte personligt op hos skat øresund og klarede det. Fem år kan man (vist) gå tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Jeg har tidligere bare skrevet et brev om anmodning om rettelse af tidligere selvangivelse og vedlagt dokumnetation. Fik senere rettelse uden problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Super. Tak for svar... Skal hjælpe en kammerat med gamle selvangivelser, så der skal findes godt med dokumentation. Og godt at vide, at det er noget nemmere at lave selvangivelsen hvert år, så man kun skal vise dokumentationen hvis SKAT beder om det - dermed også sagt at man skal have styr på dokumentationen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Hvornår skal man aflevere den svenske selvangivelse? Vi flyttede herover for et år siden - så det er den første. Vi har et par aktier - DDB desværre, så de var jo intet værd da vi flyttede herover, men selv om vi ikke arbejder i Sverige kan jeg forstå at aktie værdien skal angives på en selvangivelse. Bliver der sendt et oplæg fra skatteverket, eller skal vi kontakte dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Hvornår skal man aflevere den svenske selvangivelse? Vi flyttede herover for et år siden - så det er den første. Vi har et par aktier - DDB desværre, så de var jo intet værd da vi flyttede herover, men selv om vi ikke arbejder i Sverige kan jeg forstå at aktie værdien skal angives på en selvangivelse. Bliver der sendt et oplæg fra skatteverket, eller skal vi kontakte dem? Til at starte med skal den svenske indberetning lige være tilgængelig E-tjänsten är inte längre öppen för visning av lämnad deklaration för 2009. Inkomstdeklaration 1 på Internet för 2010 (inkomstår 2009) öppnas den 23 mars 2010. Välkommen tillbaka!Der næst bliver der skrevet dette på Skatteverkets hjemmeside: Att tänka på * Deklarationen ska vara inne senast den 3 maj. * Förutsättning för att få återbetalningen före midsommar är att du har anmält bankkonto * Deklarera i god tid! Då undviker du eventuella köer. Du vil normalt også modtage den via alm. brev - så indtil vidre haster det ikke :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2010 Du vil normalt også modtage den via alm. brev - så indtil vidre haster det ikke :) Jeg har aldrig fået den svenske tilsendt automatisk, har altid selv måttet hente en på skatteverket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites