Jump to content
dk-se-borger

Falck i Sverige

Recommended Posts

I mange bilforsikringer ligger det inde i allerede, prøv at tjekke det ud. Jeg har Vesta, og når man har 2 forsikringer inkl. min. halvforsikring - så indgår der gratis vejhjælp i norden på samme linie som Falck etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betalte ca. 350 kr til falck for 1 årlig vejhjælp i europa pga. en specielaftale de har med chrysler Det "sjove" var at en af mine svenske arbejdskollegaer spurgte mig 2 uger senere om jeg ikke havde 3 forsikringer hos veste/nordea, hvilket jeg har Han oplyste mig så at jeg allerede havde autohjælp hos falck så.... Synes det er noget svineri at falck sender tilbud ud til kunder de allerede har, men igen kan jeg så bare lære at læse forsikringerne igennem.... :th2: Tror at hvis der en dag sker noget, vil jeg ringe til falck og så til vesta for at se hvem som kommer først..... (vesta ringer til falck for en, så vidt jeg kan forstå)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke rigtigt gennemskue Vestas tilbud. Vi har 4 forsikringer hos dem, inkl. 2 bilforsikringer. Men kun de lovpligtige, da de begge er gamle biler. Er det så en "halvforsikring"? For Vesta var bestemt ikke klare i spyttet da vi skulle bruge Falck ved en punktering sidste år. Først sagde de, at vi var dækket - så vi bestilte Falck. Så sendte Falck en regning på 1200 og Vesta sagde at vi alligevel ikke var dækket. Og så endte Vesta med at betale regningen alligevel, da de jo havde sagt at vi var dækket. Så jeg ringer ikke umiddelbart til Falck igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan ikke rigtigt gennemskue Vestas tilbud. Vi har 4 forsikringer hos dem, inkl. 2 bilforsikringer. Men kun de lovpligtige, da de begge er gamle biler. Er det så en "halvforsikring"? For Vesta var bestemt ikke klare i spyttet da vi skulle bruge Falck ved en punktering sidste år. Først sagde de, at vi var dækket - så vi bestilte Falck. Så sendte Falck en regning på 1200 og Vesta sagde at vi alligevel ikke var dækket. Og så endte Vesta med at betale regningen alligevel, da de jo havde sagt at vi var dækket. Så jeg ringer ikke umiddelbart til Falck igen.
I de seneste forsikringsbestemmelser jeg har fået af Vesta står der, at for man er med i Vesta tryghetsprogram, så kræver det at man har 2 forsikringer ellere mere OG at den ene minimum er en halvforsikring af et fordon. Så får man vejhjælp uden selvrisiko - motorhavari,punkteringer,dårligt batteri og alt den slags. Man skal bruge Vestas specielle telefonnummer for at udnytte servicen, sådan som jeg forstår det. Har det i hvert fald liggende i handskerummet, just in case. Så udfra din forklaring, så vil jeg ikke mene at du er med i tryghetsprogrammet. Men det er kun Vesta der kan svare på det i grunden :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@ Basse, kan du PMe vestas specielle tlf nummer... jeg har alle forsikringer hos vesta, men ved ikke hvor jeg skal lede efter nummeret til autohjælp... pft.
Har det liggende i bilen, på et sticker man får med sine forsikringspapir - kan lige skrive ned i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I de seneste forsikringsbestemmelser jeg har fået af Vesta står der, at for man er med i Vesta tryghetsprogram, så kræver det at man har 2 forsikringer ellere mere OG at den ene minimum er en halvforsikring af et fordon. Så får man vejhjælp uden selvrisiko - motorhavari,punkteringer,dårligt batteri og alt den slags. Man skal bruge Vestas specielle telefonnummer for at udnytte servicen, sådan som jeg forstår det. Har det i hvert fald liggende i handskerummet, just in case. Så udfra din forklaring, så vil jeg ikke mene at du er med i tryghetsprogrammet. Men det er kun Vesta der kan svare på det i grunden :-)
Og da jeg har fire forsikringer i Vesta burde jeg være med... HVIS: Mit spørgsmål var; Er den lovpligtige minimumsforsikring for biler det samme som en halvforsikring?:confused: For dem har jeg 2 af, udover husforsikring og livsforsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og da jeg har fire forsikringer i Vesta burde jeg være med... HVIS: Mit spørgsmål var; Er den lovpligtige minimumsforsikring for biler det samme som en halvforsikring?:confused: For dem har jeg 2 af' date=' udover husforsikring og livsforsikring.[/quote'] Nej trafikforsikring er ikke det samme som halvforsikring. I halvforsikring er indbrud,brand og glad også dækket. Det er det ikke i trafikforsikring, med mindre man har tegnet en utöket forsikring, så vidt jeg kan se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites