Jump to content
homer132

Stor lækker fam bil?

Recommended Posts

Nu er Miriam jo kun på kontoret 2 gange om ugen, hvis det kan gøre det griner- så hun overlever nok :D Men store SUV'er er som udgangspunkt ikke egnet til vores slags pendling - det er en famillie transport fra a til b, når det er nødvendigt. I min verden. Er en grund til de kaldes for "soccer-mom" vans i USA - hjemmegående husfruer der kun bruger den til at køre ungerne til deres aktiviteter - de rige kører sikkert i porsche cayenne, de andre i en chrysler hehe. Kassevogne er heller ikke brændstof venlige - skal man pendle og have en stor bil - skal man nok se på de store stationcars. Volvo, Saab, audi A6, Skoda Superb kombi etc- men til 7 personer, ja så kommer det til at koste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"Interessant at BMW' date=' som normalt udvikler motorer med god brændstoføkonomi ift. størrelse, producerer den [b']st. car, som er den mest forslugne :rolleye:
BMW går ikke på kompromis i deres muskelbiler tilgengæld, derfor er brændstoføkonomien også mindre god :D Men deres x40,x45 og x50 almindelige motorer er ganske fornuftige i forhold til konkurrenterne - så længe man ikke kører M griner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er Miriam jo kun på kontoret 2 gange om ugen, hvis det kan gøre det griner- så hun overlever nok :D
Ja, som det er lige nu, men det vare jo ikke længe før jeg slet ikke er der :) benzin økonomi har aldrig været øverst på min ønskeliste når jeg har købt biler, men vi må se hvad det ender med. Manden syntes jo jeg skal tage en 911 istedet for :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg bare pendle i den, så var der ingen tvivl i min verden.... En 911'er er der altid købere til. Det er der ikke til en Cayenne. Men det er 2 forskellige typer biler.....

Ja' date=' som det er lige nu, men det vare jo ikke længe før jeg slet ikke er der :) benzin økonomi har aldrig været øverst på min ønskeliste når jeg har købt biler, men vi må se hvad det ender med. Manden syntes jo jeg skal tage en 911 istedet for :rolleyes:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' som det er lige nu, men det vare jo ikke længe før jeg slet ikke er der :) benzin økonomi har aldrig været øverst på min ønskeliste når jeg har købt biler, men vi må se hvad det ender med. Manden syntes jo jeg skal tage en 911 istedet for :rolleyes:[/quote'] Ville også helt klart vælge en 911 cab som i har snakket om - den er væsentlig bedre til at holde værdien generelt. Man skal bare sørge for at købe en 2002/2003 og frem :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skulle jeg bare pendle i den, så var der ingen tvivl i min verden.... En 911'er er der altid købere til. Det er der ikke til en Cayenne. Men det er 2 forskellige typer biler.....
ja mon ikke, men skal ikke pendle i den som sådan. Vil bare gerne have den store bil til 3. unger. Men som Mich siger så kan de også god sidde i 911, de få gange jeg skal køre med alle, og så giver jeg ikke afkald på min bløde tag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svarene. er blevet lidt lun på en VW Multivan med diesel motor. Den ligger på et sted mellem 400k og 500k se kr. Nogen som ved hvem der er bedst at forhandle med her i skåne? Der må kunne gives nogle gode procenter på en sådan vogn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Michelsens Biler i Tomelilla kan klart anbefales. Har handlet der to gange - vel i sig selv en anbefaling. Første gang købte jeg bl.a. en brugt Multivan - godt nok årgang 2002 - men alligevel. M.h.t. netop Multivan skal man være opmærksom på, at det er en ganske høj bil, hvilket har betydning for, hvordan den opfører sig under kørsel. Lige ud på landevej er naturligvis ikke noget problem overhovedet - men når man kører ad lidt mindre, smalle og snoede veje, mærker man tydeligt at bilen er høj - den krænger i svingene og er meget anderledes end en personbil. Det er en af årsagerne til, at jeg har foreslået en VW Caddy Maxi Life i stedet - jeg er overbevist om, at der er mere personbilsfornemmelse i den bil. Anyway - "min" sælger i Tomelilla hedder Anders Persson - en flink fyr, som jeg absolut kan anbefale - han sælger personbiler. Desværre hører Multivan'en vist nok til i deres erhvervsafdeling, hvor jeg mener at sælgeren hedder Bjørn (han har også et efternavn, som jeg ikke lige husker).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites