Jump to content
Martin_M

Media Center pc (anbefaling søges)

Recommended Posts

Jeg søger et media center, men har ingen ide om hvad jeg skal lede efter... Det skal kunne benyttes til:

• Internet
  • Billedbehandling
  • Hdd optager (kabeltv)
  • Dvd/Blue ray afspiller
  • Hdmi tilslutning til TV

Derudover skal jeg kunne bruge et mini tastatur m. indbygget touchpad... Mht. styresystem må det meget gerne være Windows. Jeg skal under ingen omstændigheder selv samle noget :o Hvad skal jeg kigge efter, og hvad kan I anbefale?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billedbehandling på et medie center??? Anyway, vil forslå en asrock BD HT330 med en usb tv-tuner http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=15279 Alt i en maskine, god til windows og coreavc så klare den alt Kører også ubuntu 9.10, men som altid skal der leges lidt hvis fjernbetjening samt grafik-acc. skal køre ordentligt Eneste minus er at blæseren er så lille at den godt kan være lidt højfrekvent, men hvis man er irretere over det så kan det løses med noget fanmate

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du godt nok Windows, men jeg er faktisk ovenud tilfreds med min Mac Mini. Den larmer slet ikke, fylder ingenting og fremstår i et fint minimalistisk design, så den kan godt tåle at stå fremme. Min står dog "gemt" væk i en Montana reol. Mac Minien udvikler næsten ingen varme, så jeg vil faktisk tro man også kan gemme den væk bag en låge. Jeg bruger Apples nye trådløse keyboard til og deres nye Magic Mouse. Jeg ved ikke om man kan få et "alt-i-et" keyboard fra Apple til den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den ser faktisk fin ud :th2: Har fundet denne: http://cdon.dk/hjemme-elektronik/asrock_ion330-bd_320gb_hdd_2gb_ram_-_black-7388689?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick Her er der lidt ram, hdd osv i, men er det nok? Og hvor finder jeg ellers et sted hvor jeg kan konfigurere den?
Det er jo en "mærkevare" pc, så du kan ikke rigtigt konfig den nogen steder Men som du skriver er 2 gb ram nok til: Internet Hdd optager (kabeltv) Dvd/Blue ray afspiller Hdmi tilslutning til TV Mht billedbehandling så er det ikke det store photoshop du kan bruge den til.... Mht harddisk er den en standard 2.5" harddisk som sidder i, enten kan du smide en større i eller montere en usb-harddisk (koster en harddisk plus en 150 kr til en kasse) Bemærk at asrocken også fåes i hvid..... passer godt sammen med wii'en :-) mht en mac mini, er der så hdmi i sådan en fætter ? Og hvad med bluray drev ? ellers betaler du jo over 1000 kr mere for nogen dårligere specs, men med et æble på siden.... Intel har lige releaset en ny ion cpu, så hvis jeg var dig, kunne det måske godt betale sig at vente 2-3 måneder på den nye, men så igen... man kan altid vente på noget bedre og nyere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mht en mac mini, er der så hdmi i sådan en fætter ? Og hvad med bluray drev ? ellers betaler du jo over 1000 kr mere for nogen dårligere specs, men med et æble på siden....
Hej Menace, Jeps, min Mac Mini er tilkoblet mit LG 42SL8500 via et HDMI kabel - det fungerer bare helt kanont. Kniv skarpt billede. Men nej, du har ret, der er ikke bluray drev i, så den dur ikke. Der er kun det de kalder for "super drive i" som er CD/DVD dual layer brænder og afspiller. Bluray har jeg aldrig tænkt over. Anvender min PS3. Men det er selvfølgelig et problem i forhold til trådstarter. Dumt set af mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Blu-ray kan den desværre ikke, men alt andet klarer den faktisk fint. Det jeg lagde vægt på ved min handel af mediecenter var støj, varme og design - det synes jeg Mac'en klarer til topkarakter. Held og lykke med din jagt, det er en jungle derude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis mine spørgsmål, kan Mac Mini vise blueray? For umiddelbart, så er Mac'en vel bedre til billeder... Sidst, mht. billedbehandling er det meget basic... croppe og resize samt arbejde lidt med farver osv...
Rent hardware-mæssigt er mac lavet af intel... som også laver indmaden til asrocken Det er faktisk samme grafikchip der sidder i..... dkrath, er det hdmi-hdmi eller ? Overfører det også HD-DTS f.eks og hvordan kører 1080p mkv filer på macmini ? Det er jo nvidia som laver gfx, så coreavc burde også kører på sådan en fætter, hvis du har installeret windows ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Menace, Jeg forstår næsten ikke det du spørger om, da jeg ikke er så IT-kyndig. Mac Mini'en har ikke HDMI udgang, men mini DVI. Man skal derfor have en adapter (følger med Mac Mini'en) imellem HDMI kablet og Mac Minien. 1080p kører helt perfekt på min i hvert fald. Hvis du spørger om lyd ved jeg det ikke - jeg har sat mine B&O højttalere direkte til Mac Minien, så det kører ikke via TV. Mvh/danny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, så er det ikke "rigtigt" hdmi med lyd som bliver overført via 1 kabel Fordelen ved hdmi er jo netop at den overfører digital lyd (f.eks hddts) samt fjernbetjeningskommandoer osv. :-) Jeg ville ikke personligt kalde dvi-hdmi for hdmi, det er jo "bare" konventeret... mht 1080p er det specielt en 1080p mkv fil jeg efterspørger test af på macminien, dvs. en fil på ca. 2 timers film der fylder en 10 gb Det er næsten umuligt at overfører via vga eller dvi i 1920x1080 uden det hakker på en PC Jeg vil høre om det så er upscalet 1080p eller true 1080p du ser? Jeg købte f.eks 5 forskellige htpc før jeg fandt den helt rigtige :th2: (jeg blev så også nødt til at skifte fladskærm samt anlæg pga det, men det er en længere historie...) Dyrt, men et godt resultat.... det er derfor jeg er lidt nysgerrig på macminien og dens kunnen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mac Mini kan upgrades til Blu Ray. Dog understøtter OSX det ikke endnu, men jeg ved at det fungere med Plex. Har selv en Mac Mini som mediecenter, og kan kun tilslutte mig andre. Den er super smart, og handy. Med den nye magic mouse, samt remote så er den utrolig stilfuld at have stående fremme. Mht. software, så er en kombination af Plex, EyeTV (også perfekt til streaming af kabeltv på iPhone når man sidder i Stockholms lufthavn og der er 4 timer til flyet afgår :D), absolut at foretrække. Senest er der kommet to gode plugins til Plex med hhv. TV2 og DR. Herudover kan jeg anbefale at investere i en god US / UK VPN, så der kan streames Hulu, Netflix og BBC iPlayer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oki, så er det ikke "rigtigt" hdmi med lyd som bliver overført via 1 kabel Fordelen ved hdmi er jo netop at den overfører digital lyd (f.eks hddts) samt fjernbetjeningskommandoer osv. :-) Jeg ville ikke personligt kalde dvi-hdmi for hdmi, det er jo "bare" konventeret... mht 1080p er det specielt en 1080p mkv fil jeg efterspørger test af på macminien, dvs. en fil på ca. 2 timers film der fylder en 10 gb Det er næsten umuligt at overfører via vga eller dvi i 1920x1080 uden det hakker på en PC Jeg vil høre om det så er upscalet 1080p eller true 1080p du ser? Jeg købte f.eks 5 forskellige htpc før jeg fandt den helt rigtige :th2: (jeg blev så også nødt til at skifte fladskærm samt anlæg pga det, men det er en længere historie...) Dyrt, men et godt resultat.... det er derfor jeg er lidt nysgerrig på macminien og dens kunnen
Jeg har prøvet tidligere med en mindre MKV fil i 1080p, et testclip man kunne hente til test, optaget fra en NFL kamp. Det fungerede fint. Jeg har seneste Mac Mini, i største udgave. Jeg benytter dette adapter: link

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvorfor skal der en usb tuner i den? Og hvordan fungerer en media center pc med alm kabeltv kombineret med en digital boks fra canal digital? @ Sune, har du nogen ide om, hvor man kan købe Asus'en med blue ray?
Der skal en USB tuner i den da den ikke har en tuner indbygget. Jeg leder stadig efter den helt rigtige - boxertv konfigurente med CAM modul, så jeg slipper for at have en boks stående - men har tidligere kikket grådigt på denne http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2031653 som dog ikke kan tage andet end de gratis kanaler. Det du skal have er vel noget i stil med denne boks - http://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html - som tilsyneladende kan sende signaler til en dekoderboks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kigge lidt på denne: link Har den selv, dog vil jeg lige sige at den kan være lidt sløv til at registrere skift af kanal, omkring et par sekunder. Dog er det en mindre ting for mit vedkommende. Fungere fint med comhem og boxer, har prøvet begge dele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites