Hugo 10 Anmeld indhold Skrevet March 8, 2010 Hej, Det er sikkert diskuteret før, men af en eller anden grund kan jeg ikke slå op i gamle tråde. Skal til at købe bil, og valget står mellem BMW 320d coupe/BMW 520d eller Audi A4/5/6. Har simpelthen så svært ved at vælge. Nogen der har haft begge dele, der har lyst til at dele erfaringer? Prismæssigt er Audi billigere, men det skulle vist koste meget mere i service og reparationer? Kører selv en ældre 318i og er meget tilfreds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hej jeg har været ude og prøvekøre de biler (mercedes. bmw og audi), bare en tand højere hvad angår motor størrelse.. Jeg lagde mest vægt på: 1. økonomisk i drift (brændstof og service) 2. design 3. ydelse Kort sagt: Det skulle være en diesel. Mercedes blev hurtig udelukket pga. prisen. (med mindre du vil have en frikørt taxa ) Audi A6 Avant 2007 3.0tdi - Fed bil, flot i design, men for meget til mit "behov" - desuden så kører den sgu "elendigt" i forhold til bmw (på literen) undervognen er også bare mega hård. Valget stod mellem BMW 530d eller BMW 330d (e92) coupe. Begge kører pisse godt, men jeg har simpelhen forelsket mig i coupen, synes den er så fræk og den har sgu "alt"... til mine behov. Husk at købe en med den store navi pakke. (bred skærm) Det vil du ikke fortryde. Jeg får min om ca 14 dage :) (JUBIIIII) - Dog en lettere brugt fra 2007... på de klamme dk plader 320d coupen vs 520d - det er vel afhængig af hvad du prioriterer højst. Vi kan hurtige blive enige om at pladsmangel er ikke hører hjemme hos 5serien. 320d er jo coupe... super nice, kører af helvedes langt på literen. Bemærk at der er 2 udgaver af 320d modellen. jeg ville personlig vælge 177hk udgaven... den anden er noget træls at køre i (kan ikke huske nøjagtig HK men den havde væsentlig mindre) hvad angår drift og servicepriser... jeg har haft en mercedes og en bmw før. fra 2001 til 2005. BMW var billigst som helhed. Mercedes var også rimelig... det kommer selvfølgelig an på hvor du foretager service, hvilke services osv... men generelt siger mine erfaringer at bmw er billigst. Med fare for at jeg bliver slagtet nu af visse audi-lovers så må jeg indrømme at Audi, det er nok noget jeg vil kalde dyrt. :D Ser det konstant fra bekendte og venner. .... Plastic .... Dermed ikke sagt at Audi er fiasko... De er stadig altid med i overvejelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hugo 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hej Sali, Tak for et super-godt svar! Tror ikke jeg kan være i tvivl mere. Det må altså blive en 320d coupe. Så godt at der var en der kørte længere (4,1L/100 km) med ca. 20 HK mindre, så det var også med i overvejelserne. Men der må jeg jo selv prøvekøre. Tillykke med din Coupe! Danske plader? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Claudio 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Nu vi er igang er der så nogen der har input til mit valg mellem en Passat CC og den nye Audi A5 Sportback. - Begge formentlig i Dieselversion Der ligger lidt analyser på nettet, men grundlæggende er de meget ens og appellerer også til samme publikum. Lige pt. er jeg in favour for Passat'en, da jeg synes jeg får lidt mere for pengene men i næste uge er det sikkert omvendt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hej Sali, Tak for et super-godt svar! Tror ikke jeg kan være i tvivl mere. Det må altså blive en 320d coupe. Så godt at der var en der kørte længere (4,1L/100 km) med ca. 20 HK mindre, så det var også med i overvejelserne. Men der må jeg jo selv prøvekøre. Tillykke med din Coupe! Danske plader? Hej Hugo TAK! You are welcome. Du skal ikke liiiige altid regne med at de vil kunne køre længere på literen, andre gange kan det give modsat virkning hvis motoren er for lille. Nu er det jo ikke en Lupo som skal trækkes ud og prøvekøre de 2 - start med den som har færre HK :D Ja, jeg flytter tilbage efter 3 år i malmø, så det bliver en dyr omgang. :) men først bilen :D så flytningen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Greenking 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Jeg har selv bestilt en A5 sportback 3,0tdiq tilbage i uge 4 og den står til levering sidst i april.. Generel tilfredshed med den kan jeg derfor ikke give dig. Jeg har bestilt den i Ystad og fik en rabat på ca. 11%. så måske kan du få et godt tilbud på en A5, ved ikke om de giver samme rabat på en passat CC. Mit valg af bil faldt mest på designet.. Og der synes jeg at Audi er fedest på stort set alle modeller og klart fedest med deres A5 sportback. Interiør mæssigt synes jeg også at Audi er i toppen. Det er som at sætte sig ind i et cockpit hvor midter konsolen er drejet lidt hen imod føreren. Alle de knapper, lys og gejl er jeg vild med :-) Desuden synes jeg at der er fantastisk god plads i den, både til passagerer på bagsæderne og bagagerummet. Jeg ville aldrig vælge A5 coupe da jeg synes der er for lidt plads. Det er selvfølgelig individuelt hvilket design man synes bedst om, heldigvis :-) Men det er i hvert fald nogle af de grunde der hjalp mig til at træffe et meget svært valg. Nu vi er igang er der så nogen der har input til mit valg mellem en Passat CC og den nye Audi A5 Sportback. - Begge formentlig i Dieselversion Der ligger lidt analyser på nettet, men grundlæggende er de meget ens og appellerer også til samme publikum. Lige pt. er jeg in favour for Passat'en, da jeg synes jeg får lidt mere for pengene men i næste uge er det sikkert omvendt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Jeg havde sgu nevet en A6'er 3,0tdi med det hele i geil.... Langt federe kabine end BMW. Og det er trods alt der man befinder sig mest. Hvis du synes en A6 er hård, så er du meget følsom eller har bare ikke prøvet en hård bil. TT-RS er hård.....meget hård. En A6'er er ren moffar ved siden af og en dejlig familiekrydser! Havde jeg behov for en komfortabel langtursbil til daglig brug, så stod der en A6'er herhjemme igen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
REMS 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 Jeg havde sgu nevet en A6'er 3,0tdi med det hele i geil.... Langt federe kabine end BMW. Og det er trods alt der man befinder sig mest. Hvis du synes en A6 er hård, så er du meget følsom eller har bare ikke prøvet en hård bil. TT-RS er hård.....meget hård. En A6'er er ren moffar ved siden af og en dejlig familiekrydser! Havde jeg behov for en komfortabel langtursbil til daglig brug, så stod der en A6'er herhjemme igen.... Ja-ja tillykke med din TT-RS den er flot og alt det der... Men hvis vi skal tilbage til sammenligning med det der spørges om foreksempel en 530d så er A6'eren bare hård og komformæssigt ikke på højde med BMW'en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites