Jump to content
julle

uddannelse

Recommended Posts

Jeg vil høre om man kan få støtte her i sverige til at tage en uddanelse i sverige. jeg er udlært glarmester men kan ikke få noget job pga svære tider. så jeg tænker på at gå igang med en uddannelse når min barsel er slut i slutningen af året. så det jeg vil vide er om det kan lade sig gøre økonomisk med 2 børn. og hvor jeg skal henvænde mig studie vejleder. jeg tænker på fremtiden. hvad vi skal gøre hvis jeg ikke for et job når min barsel er slut.:rolleye: mvh julie :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tænker på studiestøtte fra CSN er det bl.a. betinget af, at du har været arbejdstager i Sverige. Derimod kan du som dansk statsborger altid søge om støtte fra SU-Styrelsen i Danmark. Og ellers kan du jo lægge vejen forbi Infoteket på Triangeln i Malmø, hvor der rådgives om alt vedr. valg af studie og uddannelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke for at hi-jacke denne tråd, men ville såmænd bare i forlængelse heraf, spørge om der er nogen der har erfaring med at studere med dagpenge? Kan det lade sig gøre? Altså, hvis man er ledig og ikke har i udsigt til et fast job, kan man så lade sig optage på en uddannelse og så tage dagpenge med sig istedet for SU?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svenske dagpenge? Hvis det er Svenske dagpenge du mener så kan man ikke

Nu er det ikke for at hi-jacke denne tråd' date=' men ville såmænd bare i forlængelse heraf, spørge om der er nogen der har erfaring med at studere med dagpenge? Kan det lade sig gøre? Altså, hvis man er ledig og ikke har i udsigt til et fast job, kan man så lade sig optage på en uddannelse og så tage dagpenge med sig istedet for SU?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk statsborger Det er så ikke alle Dk statsborgere der kan få SU støtte: http://www.su.dk/udland/SUmed/heluddannelse/betingelser/Sider/default.aspx Og så skal uddannelsen være godkendt i DK

Hvis du tænker på studiestøtte fra CSN er det bl.a. betinget af' date=' at du har været arbejdstager i Sverige. Derimod kan du som dansk statsborger altid søge om støtte fra SU-Styrelsen i Danmark. Og ellers kan du jo lægge vejen forbi Infoteket på Triangeln i Malmø, hvor der rådgives om alt vedr. valg af studie og uddannelse.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites