fimo 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 Jeg har netop fået mit service brev fra Skat (bor i SV- arbejder 100% i DK) Jeg har lige et spørgsmål til aktie beskatningen ? 1) Jeg har et tab på aktier fra vi fraflyttede DK som kan skubbes frem HVIS vi en dag vælger at flytte til DK igen, og der står.... vores oplysninger om tab på børsnoterede. aktier der er fremført fra år 2002-2008 er kr xxxxx Rubrik 62 og rubrik 65 skal ALTID udfyldes, ellers kan vi ikke modregne tabet fuldt ud. Men jeg kan ikke se en rubrik 62 + 65 på mit servicebrev eller tillægget til mit service brev Blanket 04.031 (for begrænset skattepligtige) ??? 2) Evt TAB på solgte aktier i 2009, hvilken rubrik skal jeg skrive det i ? tak for svar ! Nå men det ser ikke ud til at jeg kan bruge et aktietab til noget KUN en evt gevinst ! Fik dette svar fra Skat i Sverige: Det stämmer att aktieförsäljning endast ska redovisas i Sverige oavsett om det är en vinst eller förlust (TAB). Eftersom Danmark inte beskattar en kapitalvinst så kan man inte få avdrag för en förlust heller. Och eftersom ni inte betalar skatt i Sverige så finns det ingen skatt att kvitta mot förlusten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 Jeg er ligesom GoldMan fuldstædnig blank med alt hvad der har med SKAT at gøre... Hvor søger man hjælp henne??? SKATs side er sku lidt for kringlet synes jeg og man kan ligeså godt glemme at komme igennem på tlf. Man vil heller ikke være alt for afhængig af alle de venlige menneskers hjælp herinde på dette forum. Var der ikke noget med at sidste år var der et kursus for danskere i Sverige netop mht selvangivelse og årsopgørelse? Eller blander jeg ting sammen...? tilkader mig lige at *bump*e den her en gang til ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 tilkader mig lige at *bump*e den her en gang til ... kender du dine tal så det bare er ren indtastning de forskellige steder du ikke kan finde ud af eller ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Jeg er blevet gift i 2009. Såvidt jeg har forstået kan man få ægtefællefradrag for hele 2009' date=' altså også de måneder man ikke var gift. Hvordan får man ubetalt dette fradrag ?[/quote'] Du kan få hustruens personfradrag hvis: 1. Du arbejder i Danmark 2. Din kone arbejder IKKE i Danmark 3. Du vælger at være begrænset skattepligtig Begrænset skattepligtig kan vælges eller fravælges fra år til år Begrænset skattepligtig betyder at, du ikke kan trække dine Svenske renteudgifter fra. 1. Gå på skatteverket og få et familjebevis printet ud. 2. Send familiebeviset til Grænsegængercenter SkatØresund 3. Check op på om du står hos Skat som begrænset skattepligtig. Håber det var lidt til hjælp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Begrænset skattepligtig betyder at, du ikke kan trække dine Svenske renteudgifter fra. Huh? Betyder det ikke tværtimod at du kan trække dine svenske renteudgifter fra BÅDE i Danmark og i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Huh? Betyder det ikke tværtimod at du kan trække dine svenske renteudgifter fra BÅDE i Danmark og i Sverige? Nej, det kan du kun hvis du er beskattet som grænsegænger! Se evt. denne fine oversigt: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720116&vId=201800&i=5#i1720116 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Du kan få hustruens personfradrag hvis: 1. Du arbejder i Danmark 2. Din kone arbejder IKKE i Danmark 3. Du vælger at være begrænset skattepligtig Begrænset skattepligtig kan vælges eller fravælges fra år til år Begrænset skattepligtig betyder at, du ikke kan trække dine Svenske renteudgifter fra. 1. Gå på skatteverket og få et familjebevis printet ud. 2. Send familiebeviset til Grænsegængercenter SkatØresund 3. Check op på om du står hos Skat som begrænset skattepligtig. Håber det var lidt til hjælp Dette har jeg gjort og fik således ændret mit fremtidige fradrag. Jeg burde dog også få penge tilbage fra de måneder i 2009 hvor jeg ikke var gift Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Nej' date=' det kan du kun hvis du er beskattet som grænsegænger! Se evt. denne fine oversigt: [url']http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720116&vId=201800&i=5#i1720116 Betyder det så at i der har lånt til hytten og bilen i Sverige (via en svensk bank evt.) og som ikke kan/vil beskattets som grænsegængere, slet ikke kan trække jeres renteudgifter fra nogen steder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Betyder det så at i der har lånt til hytten og bilen i Sverige (via en svensk bank evt.) og som ikke kan/vil beskattets som grænsegængere' date=' slet ikke kan trække jeres renteudgifter fra nogen steder?[/quote'] Jo, du kan i Sverige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Jo' date=' du kan i Sverige....[/quote']Ja - men for at få noget ud af dén finte, så skal der jo være noget betalt (svenk) skat at modregne i. Men det nævnte du nok bare ikke af finurlige årsager. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Ja - men for at få noget ud af dén finte' date=' så skal der jo være noget betalt (svenk) skat at modregne i. Men det nævnte du nok bare ikke af finurlige årsager. [/quote'] Det skal jo hænge sammen, så JA det skrev jeg ikke ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jalibath 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2010 Jeg godkendte den udvidede selvangivelse og påførte ligeledes mit befordringsfradrag, men jeg fik flg at vide: "Årsopgørelsen er ikke tilgængelig. Årsagen er, at der er nogle oplysninger, som skattecentret er nødt til at rette. Når dette er gjort, kan du se din årsopgørelse i din skattemappe. Dine indberettede oplysninger er gemt." Nogen der ved hvor lang tid der så går ? Sidste år skulle jeg slette danske renteudgifter indberettet af Diners og påføre dem et sted på tillæget og så var der svar i løbet af 2-3 dage (læs: restskat på 9000 ;-( ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2010 når man flytter til Sverige bliver man så automatisk beskattet efter grænsegængerreglerne??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2010 når man flytter til Sverige bliver man så automatisk beskattet efter grænsegængerreglerne??? Nej, det gør du ikke. Du skal kontakte dit fraflytter skattecenter, og bede dem om at overflytte dig til skatøresund - først da er du grænsegænger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
malmø 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 inversteringbevis Hej. Håber nogen kan hjælpe. Jeg har 85% obliga. og 15% aktier. Jeg har et tab på 17000 kr ialt hvor skal jeg påfør tabet? Hvilken rubrik i selvangivelsen? jeg har boet i sverige siden okt 2005. Men jeg har ejet depot siden 2008 i nordea i Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2010 Hej. Håber nogen kan hjælpe. Jeg har 85% obliga. og 15% aktier. Jeg har et tab på 17000 kr ialt hvor skal jeg påfør tabet? Hvilken rubrik i selvangivelsen? jeg har boet i sverige siden okt 2005. Men jeg har ejet depot siden 2008 i nordea i Danmark Du kan ikke påføre nogen aktietab på den danske selvangivelse når du bor i Sverige - de skal i så fald på den svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
malmø 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 inverstering Ok. Hvilken Rubrik skal jeg påføre tabet på den svenske selvangilvelse? tak på forhånd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 Du kan kun påføre tabet på den svenske selvangivelse, hvis du har indkomst i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
malmø 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2010 ok. Men jeg har ingen indkomst i sverige, så betyder det at jeg ikke kan trækker det nogen steder fra hverken fra den danske eller den svenske, selvom jeg har betalt fuld skat idanmark, der min indtægt er 100% fra Dk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lenka 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2010 ok. Men jeg har ingen indkomst i sverige, så betyder det at jeg ikke kan trækker det nogen steder fra hverken fra den danske eller den svenske, selvom jeg har betalt fuld skat idanmark, der min indtægt er 100% fra Dk. Du kan kun fremføre dit tab i DK, dvs beløbet kan overføres til næste år. Hvis du ikke kommer til at vende tilbage til DK , får du ikke mulighed for at trække dit tab fra. Prøv lige at se rubrik ang. obligationer (indeksregulerede). Bemærk, at du kan kun modregne tab i tilsvarende type af gevinst. Prøv lige at ringe til SKAT og få vejledning herom. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Ej - men det er da noget fis det her skat.. Sidder og skal lave det for min kæreste - han har boet i Sverige i hele 2009 - hvorimod jeg kun har boet der siden oktober - så min årsopgørelse er klar.. Dog undrer det mig om de har fået fulde oplysninger fra de sidste par måneder - da jeg ellers havde tænkt mig frem til at jeg skulle have penge tilbage (har fået for lidt i fradrag) Anyway - går jeg ind på min kærestes tast selv - kommer der også fejlen der siger noget med at han er vekselerer eller har udenlandsk indkomst.. Samtidig har jeg læst mig frem til - at der burde være tilsendt en selvangivelse til ham - som han selv skulle udfylde.. men denne har han ikke modtaget?? Nu sidder jeg og venter i røret til SKAT - men det tager jo 100 år.. Hjælp - er jeg bare alt for sent ude eller ? Har først lige fundet ud af man selv skal indtaste - har nemlig bare gået og ventet på at hans årsopgørelse skulle være klar - men det er jo logisk nok den ikke er det, hvis man selv skal indtaste.. ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Jeg skal deklarere svensk årsopgørelse. Jeg arbejder i DK og normalt får jeg overført svenske renter til DK. I år har jeg gevinst på aktier i Sverige, men er i tvivl om jeg skal lade svenske renter blive i Sverige, da jeg skal betale skat på gevinsten af aktier. Eller skal jeg overføre svenske renter til DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Du kan trække dine danske og svenske renter fra begge steder - samtidig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Du kan trække dine danske og svenske renter fra begge steder - samtidig. Er det lovligt at trække renterne både DK og SE - samtidig? Hvis jeg skal indberette svenske renter i DK, er det rubrik 462? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Jep fuld lovligt :) 462 eller 464 alt efter om det er bolig eller 'almindelige' lån Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites