fireman3892 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2010 Er der nogen af jer der kan oplyse, hvilken omregningsfaktor der skal bruges i år fra svenske til danske kr.? For så slipper jeg for at ringe til Skat og høre ligesom sidste år. Kan nemlig ikke se denne inde på deres hjemmeside... og jeg kunne heller ikke komme igennem på deres telefon i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2010 Kursen er 70,1821 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hvad gør man hvis en arbejdesgiver har oplyst et større beløb end man selv mener man har tjent? jeg orker ikke at ringe til dem... men de syntes de har udbetalt mig 101.000kr på 2mdr i 2009 også meget tjener jeg ikke... Går det selv at rette det til? Er det det beløb som står på min lønseddel "Bruttoskattepligtig indkomst" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fireman3892 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Kanon, splint! Tak for det... har du selv ringet til Skat, eller kan man faktisk slå det op på nettet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Kanon' date=' splint! Tak for det... har du selv ringet til Skat, eller kan man faktisk slå det op på nettet?[/quote'] http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=19172 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Kursen er 70' date='1821[/quote'] What? http://www.valutakurser.dk/currency/showgraph.aspx?valutaid=233073 http://www.valutakurser.dk/ :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 What? http://www.valutakurser.dk/currency/showgraph.aspx?valutaid=233073 http://www.valutakurser.dk/ :) Hvor ser du årets gennemsnit henne på valutakurser.dk?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 jeg bruger denne side http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=18&vId=0&search=omregne%A4til%A4danske%A4kroner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hvor ser du årets gennemsnit henne på valutakurser.dk?? Godt spørgsmål, det gør jeg heller ikke. nu giver det mening :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Jeg har lige været ude for en variant. Jeg ændrede de indberettede renteoplysninger i rubrik 43 til "0", og anførte renteudgifterne af lån til lejligheden i rubrik 462 og andre danske renteudgifter af forbrugslån i rubrik 463. Da jeg så godkendte oplysningerne var renteudgifterne fra rubrik 463 ikke taget med i årsopgørelsen. Forskellen er ca. 5.500 dkk. Har nogen været ude for det? Jeg har i dag været i kontakt med SKAT som oplyste, at der er problemer med rubrik 463, og at de arbejder på at løse dem. For at få renteudgifterne, som ellers skulle ind i rubrik 463, med på årsopgørelsen, anbefalede de, at de blev slået sammen med renteudgifterne i rubrik 462 eller blev anført i rubrik 464. Jeg har nu anført alle mine renteudgifter i rubrik 462, og nu er jeg en glad mand igen:th2: Penge tilbage...jubiiiiii Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2010 Hej, har været inde på skat.. og jeg får flg når jeg skal til at ændre årsopgøresel: Meddelelse: "Du kan ikke indtaste oplysninger til årsopgørelsen (oplysningskort/selvangivelse). Årsagen kan være en af følgende: Hvis du har udenlandsk indkomst eller er vekselerer, kan der ikke indtastes via TastSelv. Du skal derfor selvangive via blanket (papir). Du kan finde de selvangivelsesblanketter, du skal bruge, her. Du har forsøgt at indtaste efter fristens udløb. Kontakt SKAT på 72 22 18 18, hvis du har brug for at ændre årsopgørelsen. " er jeg den eneste som får dette har så ringet til skatog de kan ikke se hvorfor jeg skulle få dette svar. men de ville have jeg skulle udskrive blanket 4.009 og 4.031 og skrive det hele i hånd og sende det.. men problemet er så, jeg ved ikke hvad jeg har fået i de forskellige befordring.. altså pansion (har forskellige pansioner) fagforening osv . det eneste jeg har i hånden er mit lån og km befordring hvad gøre man så??? og det samme gælder med konens... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fimo 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Aktie beskatning ? Jeg har netop fået mit service brev fra Skat (bor i SV- arbejder 100% i DK) Jeg har lige et spørgsmål til aktie beskatningen ? 1) Jeg har et tab på aktier fra vi fraflyttede DK som kan skubbes frem HVIS vi en dag vælger at flytte til DK igen, og der står.... vores oplysninger om tab på børsnoterede. aktier der er fremført fra år 2002-2008 er kr xxxxx Rubrik 62 og rubrik 65 skal ALTID udfyldes, ellers kan vi ikke modregne tabet fuldt ud. Men jeg kan ikke se en rubrik 62 + 65 på mit servicebrev eller tillægget til mit service brev Blanket 04.031 (for begrænset skattepligtige) ??? 2) Evt TAB på solgte aktier i 2009, hvilken rubrik skal jeg skrive det i ? tak for svar ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Har samme problem som Emmi, så valgte at skrive til dem istedet. Så afventer et svar inden for 5 arbejdsdage. mvh Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 I tillæg til Fimos spørgsmål. Er følgende korrekt (ved bopæl i Sverige og 100% arbejde i Danmark): Danmark: Indkomst: - Løn og anden a-indkomst Fradrag: - Befordring - A-kasse - Fagforening - Indbetaling på ratepension - Renteudgifter Sverige: Indkomst: - Aktieindkomst - Aktieudbytte - Renteindtægter Fradrag: - Renteudgifter - Tab på aktier Der er naturligivs flere, men ovenstående er relevante for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Har samme problem som Emmi, så valgte at skrive til dem istedet. Så afventer et svar inden for 5 arbejdsdage. mvh Lars Hej Lars, men hvordan fik du så fat i de forskellige informationer som fagforening pansion osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Hej Lars' date=' men hvordan fik du så fat i de forskellige informationer som fagforening pansion osv?[/quote'] De skulle gerne være indberettet til SKAT - og fremgå af din foreløbige årsopgørelse, som du skal rette i (tilføje SE renteudgifter m.m.) og samtidig sætte et flueben ud for de poster som SKAT kender (for at godkende dem), bla. fagforening og DK lån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 De skulle gerne være indberettet til SKAT - og fremgå af din foreløbige årsopgørelse' date=' som du skal rette i (tilføje SE renteudgifter m.m.) og samtidig sætte et flueben ud for de poster som SKAT kender (for at godkende dem), bla. fagforening og DK lån.[/quote'] jamen problemet er det at jeg ikke kan få adgang til at ændre/tilføje Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2010 Gå ind under tast-selv: "Personlige skatteoplysninger" og så "Faglige kontingenter og A-kassebidrag " Der skulle gerne stå hvad der er indberettet.. Man kan bl.a. også finde indbrettede renter derinde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 EMMI Når du er logget så kig i anden linie under skattemappen - personlige skatteoplsyninger m.v. der kan du se hvad som er indberettet for 2009 (Står default til 2009). Hvordan jeg indberetter afventer jeg stadig lige svar på, problemet som du allerede har beskrevet. Det bliver vel via papiform, såfremt jeg ikke kan elektroniks for 2009 ellers møder jeg op personligt på skattekontoret, mine fradrag skal jeg sku nok få Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 EMMI Når du er logget så kig i anden linie under skattemappen - personlige skatteoplsyninger m.v. der kan du se hvad som er indberettet for 2009 (Står default til 2009). Hvordan jeg indberetter afventer jeg stadig lige svar på, problemet som du allerede har beskrevet. Det bliver vel via papiform, såfremt jeg ikke kan elektroniks for 2009 ellers møder jeg op personligt på skattekontoret, mine fradrag skal jeg sku nok få Har talt med skat igen idag og har så fået afvide at de er klar over fejlen og derfor vil sende årsopgørelsen til alle grænsegænger pr post.. så man har mulighed for at skrive det og sende det ind.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Jeg er i tvivl om alt det har med SKAT og gøre. Derfor betaler jeg gerne for at den bliver lavet af en. Så his det har interesse må i gerne PM mig Jeg er ligesom GoldMan fuldstædnig blank med alt hvad der har med SKAT at gøre... Hvor søger man hjælp henne??? SKATs side er sku lidt for kringlet synes jeg og man kan ligeså godt glemme at komme igennem på tlf. Man vil heller ikke være alt for afhængig af alle de venlige menneskers hjælp herinde på dette forum. Var der ikke noget med at sidste år var der et kursus for danskere i Sverige netop mht selvangivelse og årsopgørelse? Eller blander jeg ting sammen...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2010 Har talt med skat igen idag og har så fået afvide at de er klar over fejlen og derfor vil sende årsopgørelsen til alle grænsegænger pr post.. så man har mulighed for at skrive det og sende det ind.. Seriøst? Vi får allesammen en snail mail udgave:confused: ? Det er da godt nok mange mennesker. Er vi ikke omkring 17.000 grænsegængere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 når jeg forsöger ändre selvangivelsen for min käreste får jeg fölgende Meddelelse: Du kan ikke indtaste oplysninger til årsopgørelsen (oplysningskort/selvangivelse). Årsagen kan være en af følgende: Hvis du har udenlandsk indkomst eller er vekselerer, kan der ikke indtastes via TastSelv. Du skal derfor selvangive via blanket (papir). Du kan finde de selvangivelsesblanketter, du skal bruge, her. Du har forsøgt at indtaste efter fristens udløb. Kontakt SKAT på 72 22 18 18, hvis du har brug for at ændre årsopgørelsen. wtf? hun har dansk indkomst og er ikke vekselerer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 ændringer i forskudsopgørelsen 2010 hvor er det jeg skal sætte beløbet henne på de renter at jeg betaler til min lgh, hvilken rubrik, er det under rubrik 42??? takker mange gange for jeres hjælp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2010 Jeg er blevet gift i 2009. Såvidt jeg har forstået kan man få ægtefællefradrag for hele 2009, altså også de måneder man ikke var gift. Hvordan får man ubetalt dette fradrag ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites