Jump to content
jolin

Årsopgørelsen 2009

Recommended Posts

Så har jeg været inde og tyvstarte lidt. Der er kommet servicebrev / årsopgørelse. Min årsopgørelse er dog ikke klar endnu fordi jeg enten - ikke har indberettet selvangivelsen - min ægtefælle ikke har indberettet selvangivelsen - eller fordi skattecenteret skal rette oplysninger I servicebrevet står bla. "Du kan bruge TastSelv til selvangivelse for 2009, også selv om du er selvstændig erhvervsdrivende. I TastSelv har du endvidere mulighed for at se en specifikation af de oplysninger, der er indberettet til SKAT. Du skal altid afgive oplysninger til SKAT. Det gælder også selv om du ikke har andre indtægter og fradrag end dem som fremgår af servicebrevet. Når du har indtastet dine oplysninger via TastSelv, vil du som hovedregel få resultatet med det samme, da vi danner årsopgørelsen online." Men hvor er det lige jeg kan vælge at udfylde og indberette henne? Det kan jeg ikke vælge nogen steder når jeg er logget ind? Er jeg lidt for tidlig ude?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har jeg været inde og tyvstarte lidt. Der er kommet servicebrev / årsopgørelse. Min årsopgørelse er dog ikke klar endnu fordi jeg enten - ikke har indberettet selvangivelsen - min ægtefælle ikke har indberettet selvangivelsen - eller fordi skattecenteret skal rette oplysninger I servicebrevet står bla. "Du kan bruge TastSelv til selvangivelse for 2009, også selv om du er selvstændig erhvervsdrivende. I TastSelv har du endvidere mulighed for at se en specifikation af de oplysninger, der er indberettet til SKAT. Du skal altid afgive oplysninger til SKAT. Det gælder også selv om du ikke har andre indtægter og fradrag end dem som fremgår af servicebrevet. Når du har indtastet dine oplysninger via TastSelv, vil du som hovedregel få resultatet med det samme, da vi danner årsopgørelsen online." Men hvor er det lige jeg kan vælge at udfylde og indberette henne? Det kan jeg ikke vælge nogen steder når jeg er logget ind? Er jeg lidt for tidlig ude?
Det er under "Ændre årsopgørelsen (oplysningskortet/selvangivelsen/fraflytterhenstand)" i venstre side menu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har jeg indberettet mine Skatte tal - og jeg står til at få 15K tilbage den 26. marts 2010 :laugh:
Hvad klikker du på efter du er logget ind, og hvor? Edit: Fandt det! "Ændre årsopgørelsen" under "Indberetning/beregning". Det link var der altså ikke tidligere...det var det altså ikke! :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik samme "fejl" Gik under "Ændre årsopgørelse..." Det eneste jeg udfyldte var rubrik 51: befordringsfradrag. ... efter et par godkendelser stod der ca. 4k til udbetaling i årsopgørelsen... :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg godkendte den udvidede selvangivelse og påførte ligeledes mit befordringsfradrag, men jeg fik flg at vide: "Årsopgørelsen er ikke tilgængelig. Årsagen er, at der er nogle oplysninger, som skattecentret er nødt til at rette. Når dette er gjort, kan du se din årsopgørelse i din skattemappe. Dine indberettede oplysninger er gemt." Nogen der ved hvor lang tid der så går ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg godkendte den udvidede selvangivelse og påførte ligeledes mit befordringsfradrag, men jeg fik flg at vide: "Årsopgørelsen er ikke tilgængelig. Årsagen er, at der er nogle oplysninger, som skattecentret er nødt til at rette. Når dette er gjort, kan du se din årsopgørelse i din skattemappe. Dine indberettede oplysninger er gemt." Nogen der ved hvor lang tid der så går ?
Det varierer virkelig meget - kan ikke huske om det var forrige eller sidste år min var klar til september.............men ring og hør hvad det er de mangler Held og Lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det varierer virkelig meget - kan ikke huske om det var forrige eller sidste år min var klar til september.............men ring og hør hvad det er de mangler Held og Lykke
Ring til Skat???!!! HAHAHAHAHAHAHA det er da årets joke!! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hjælp til årsopgørelse.. Jeg har også været inde på skat.dk hjemmeside, for at se min årsopgørelse, men der stod også dette tekst.. Så har jeg været inde og tyvstarte lidt. Der er kommet servicebrev / årsopgørelse. Min årsopgørelse er dog ikke klar endnu fordi jeg enten - ikke har indberettet selvangivelsen - min ægtefælle ikke har indberettet selvangivelsen - eller fordi skattecenteret skal rette oplysninger Ringet så ind til skat, som sagde, at fordi jeg er flyttet til sverige, skal jeg selv indberette selvangivelse.. Men hvordan gøre jeg det, og hvad skal man skrive i selve selvangivelsen? Jeg kender ikke , hvor meget rente jeg har betalt til forskellige, og hvordan er det lige med befordringsfradrag.? Hvis jeg køre sammen med en kollega fra malmø til mit arb hverdag, skal jeg så også angive hvor mange kilometer jeg har til arb, selvom det ikke er mig, der køre... Sidste ting, jeg har et forbrugslån i sverige, skal jeg skrive det nogen steder i selvangivelsen og også hvor meget rente jeg har betalt ? håber i kan hjælpe en forvirret unge....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undre mig lidt over at renteudgifter på lån i Danmark ikke kan trækkes fra. SKAT skriver (automatisk genereret) at Årsopgørelsen ikke kan behandles når der står oplysninger i rubrikerne 41, 42 eller 43, og at man skal fjerne disse da man ikke er berettiget til fradrag når man ikke har bolig i DK :confused: Kan det nu også være rigtigt? - andre der har oplevet det samme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg undre mig lidt over at renteudgifter på lån i Danmark ikke kan trækkes fra. SKAT skriver (automatisk genereret) at Årsopgørelsen ikke kan behandles når der står oplysninger i rubrikerne 41, 42 eller 43, og at man skal fjerne disse da man ikke er berettiget til fradrag når man ikke har bolig i DK :confused: Kan det nu også være rigtigt? - andre der har oplevet det samme?
Ja det gjorde jeg, men puttede i stedet renterne ind under grænsegænger dokumentet og så gik det hele meget bedre :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg køre sammen med en kollega fra malmø til mit arb hverdag, skal jeg så også angive hvor mange kilometer jeg har til arb, selvom det ikke er mig, der køre...
Ja, du kan dra av för befordring oavsett vem som kör. Du får ju dra av om du åker buss eller tåg också, och där är det ju inte heller du som kör.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige været ude for en variant. Jeg ændrede de indberettede renteoplysninger i rubrik 43 til "0", og anførte renteudgifterne af lån til lejligheden i rubrik 462 og andre danske renteudgifter af forbrugslån i rubrik 463. Da jeg så godkendte oplysningerne var renteudgifterne fra rubrik 463 ikke taget med i årsopgørelsen. Forskellen er ca. 5.500 dkk. Har nogen været ude for det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige været ude for en variant. Jeg ændrede de indberettede renteoplysninger i rubrik 43 til "0", og anførte renteudgifterne af lån til lejligheden i rubrik 462 og andre danske renteudgifter af forbrugslån i rubrik 463. Da jeg så godkendte oplysningerne var renteudgifterne fra rubrik 463 ikke taget med i årsopgørelsen. Forskellen er ca. 5.500 dkk. Har nogen været ude for det?
Jeg hjalp en kammi med lignende issue... Det var så rubrik 42 mener jeg... satte 0 i feltet og hoppede over i grænsegænger-afd.... rubrik 462 menr jeg, indberettede tallene... og dannede opgørelsen...: Bingo. no problemos.. der blev trukket fra. :) men har ikke prøvet med 43/463

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja den nåede jeg faktisk også lige forbi. Ved ikke hvorfor 463 ikke kommer med i årsopgørelsen. Jeg smed dem under 462 i stedet. Nok ikke helt korrekt, men resultat blev at de blev taget med. Jeg orkede ikke lige at prøve at komme igennem på telefon for at høre hvorfor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe... skriv hvad du er tvivl i.. så prøver vi at hjælpe :)
Jeg er i tvivl om alt det har med SKAT og gøre. Derfor betaler jeg gerne for at den bliver lavet af en. Så his det har interesse må i gerne PM mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder også og knager over om jeg skal skifte til Begrænset skattepligtig istedet for grænsegænger. Men jeg regner med at sende vielses attesten til skatøresund om et par dage, så de kan rette min årsopgørelse med konens bundfradrag. Jeg sad og regnede på at mine samlede renteudgifter i sverige ligger på ca 21.000 DKR, og konens bundfradrag jo er på 42.900, så det regner jeg med kan betale sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja den nåede jeg faktisk også lige forbi. Ved ikke hvorfor 463 ikke kommer med i årsopgørelsen. Jeg smed dem under 462 i stedet. Nok ikke helt korrekt' date=' men resultat blev at de blev taget med. Jeg orkede ikke lige at prøve at komme igennem på telefon for at høre hvorfor[/quote'] Det var godt nok rart at vide. Jeg lagde slet ikke mærke til at de ikke var regnet med. Men jeg kunne heller ikke lige forstå hvis jeg skulle betale penge tilbage. Så mange tak for info. (Men sidste år var der da ikke problemer med at indtaste renteudgifterne)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites