Jump to content
larsk

Broen lukket på grund af "tekniske problemer" (...og skidtet er jo utæt!)

Recommended Posts

Det er hurtigt som tråde bliver kuppet :) Nå men tilbage til off-topic: Fordelen ved færgedriften er jo at de ikke længere behøver at sejle sene/ uprofitable overgange eftersom der er altid et backup i form af broen. Hvis denne tankegang kobles med et sindrigt booking system (online/mobilt) så kunne der nok optimeres nok til at det måske løb rundt :) Men det er mange hvis'er og jeg tror at folk til sidst vil krybe tilbage til broen, for at få deres 'uafhængighed' :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht huller i tunnelen.... Idag dryppede det ned med store dråber vand nede i tunnelen, jeg tænker sku at skidtet er ved at bryde sammen.... Det var ca. midt i tunnelen og gjorde min bilrude synlig våd med et dråbe plads på en 10 cm omkreds.... Det vand kan næsten kun komme fra havet af.... har der stået skrevet noget nogen steder ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mht huller i tunnelen.... Idag dryppede det ned med store dråber vand nede i tunnelen, jeg tænker sku at skidtet er ved at bryde sammen.... Det var ca. midt i tunnelen og gjorde min bilrude synlig våd med et dråbe plads på en 10 cm omkreds.... Det vand kan næsten kun komme fra havet af.... har der stået skrevet noget nogen steder ?
Smagte du ikke på det!? :laugh: Det kan også sagtens være regnvand og kloak-vand. Broen har nogle store reservoirer på Peberholm, hvor de opsamler førstnævnte til bl.a. ildslukning. Og nej - jeg har ikke set det nævnt nogle steder i pressen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... tror sku jeg stopper op og tager et badnæste gang jeg kører forbi... så kan konen lugte bagefter om det er kloakvand... :D Men man tænker sku sit når man kører i en tunnel der er lappet lidt og vand drypper ned foroven.... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt uden pis....det er fandme det bedste argument for en annulering af en fartbøde i tunnelen..... Jo kortere tid man er dernede, jo mindre risiko for at drukne i forbindelse med en sammenstyrtning....og vi kan bevise den er utæt og det kun er et spørgsmål om tid! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev til broen og hørte, der er sku hul, men mikrolille jvf dem....

Tack för ditt mail. Vi vet att vi för närvarande har två st micro-läckage i tunneln. Denna typ av micro-läckage sker några ggr per år eftersom tunnelsegmenten rör sig något lite inbördes, beroende på temperatur-utvidgning/sammandragning i betongen under året. Det är mycket små mängder vatten som läcker in och så länge läckagen inte negativt påverkar säkerheten eller någon teknisk utrustning håller vi läckagen under uppsikt. Många läckage tätar sig själva efter ett tag och om inte detta sker, kommer vi att utföra ett tätningsarbete för att hindra fortsatt vatteninträngning. Denna typ av arbete utför vi oftast vid nästkommande inplanerade avspärrning som skall ske i aktuellt tunnelrör. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syns der er en hel del vand i den tunnel - men der kan komme ret meget vand igennem selv små huller, kommer i princippet an på hvor meget tryk der er uden for hullet kontra trykket indefor hullet. Eller er min fysik fra gymnasiet spildt ? griner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget kan man sige om Broens "ledelse" og ingeniører - men jeg er sikker på de ikke forklejner en risiko for en oversvømning, og har al nødvendig fokus på problemet. Og skulle det blive værre, så tager de de nødvendige foranstaltninger og udbedrer skaden. Uagtet hvad diverse kloge brugere her på debatten siger og mener at vide. Men som med så meget andet, så er opfattelse af størrelse jo relativ - for at blive i et sprog der sikkert falder i bedre jord blandt disse :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meget kan man sige om Broens "ledelse" og ingeniører - men jeg er sikker på de ikke forklejner en risiko for en oversvømning' date=' og har al nødvendig fokus på problemet.[/quote'] Selvfølgelig forklejner de det ikke ... Er du klar over hvor megen indtjening de går glip af, hvis rørene fyldes med vand? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Virkeligt betryggende at de stadig ikke har fået lappet de huller ordentligt.. :eek: Lortet er decideret utæt' date=' det kan ikke være sikkert i længden! :rolleye:[/quote']Går ud fra jeg ikke er den eneste der har bemærket yderligere lækager den seneste tid? Mod DK talte jeg forleden fem steder med indsivende vand. Og ved to af dem kan man direkte se vandet vælte ned ad væggen! Underligt jeg ikke har bemærket noget i aviserne o.l. om problemet. Anyone?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NEJ NEJ. På grund af svigtende indtægter o.l. har broens vise styrere besluttet at tunelen osse skal være vasketunel. Prisen er dog endnu ikke fastlagt' date=' men forventes at bive 2xprisen på GULDVASK.[/quote'] :D Men ja har godt lagt mærke til det... utroligt de ikke gør noget ved det! Skal ikke undre mig, at trykket er så stort en dag, at lortet bugger under.... Helle for ikke at være i bil den dag dét sker :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal ikke undre mig' date=' at trykket er så stort en dag, at lortet bugger under.... Helle for ikke at være i bil den dag dét sker :P[/quote']Og så kan vi jo glæde os til at skulle over Helsingborg/Helsingør i mange måneder, til de har fået pumpet vandet ud og repareret skidtet. Not funny! :-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så kan vi jo glæde os til at skulle over Helsingborg/Helsingør i mange måneder' date=' til de har fået pumpet vandet ud og repareret skidtet. Not funny! :-/[/quote'] Der ligger vel stadig et færgeleje i Dragør og i Limhamn =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dragör De laver vist bare ny havnefront der. Og det er jo Kastrup. Der er vel i princippet stadig en färgehavn i Dragör, der er ikke sket meget der siden färgen sluttede. Men ingen i Dragör vil have färgen tilbage. Der var på et tidspunkt snak om Bornholmer färgen, men det var folk(også) imod.

Hej. Nej læser ellers altid berlingerne, du siger Dragør synes ikke jeg kan se noget kun ude til højre for broen når du kommmer fra sverige er der gang i noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites