Jump to content
larsk

Broen lukket på grund af "tekniske problemer" (...og skidtet er jo utæt!)

Recommended Posts

Hvordan kan strømmangel få broen lukket? Er det bare fordi de ikke kan opkræve betaling? :tongue2: Tavler og overvågning er alligevel ikke noget værd. Kun udluftning i tunnellen har været savnet en tid (*lugt af råd og døde dyr* :sick:) ************ Information fra Trafikcentret Starttid: 2010-03-04 11:06 Forventet sluttid: 2010-03-04 11:30 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Tekniske problemer Restriktion: Broen er lukket for motorvejstrafik Kommentar: På grund av strömbortfall

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

....eller også er der gået endnu mere hul på tunnellen. Går ud fra i har bemærket lugten af råddent vand, samt lagt mærke til de våde vægge og kørebaner ca. midtvejs i begge rør :rolleyes: *plask-plask*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant, hvis der er nogle der påtænker at konkurrer med broen via færge sejlads. Kan det gøres væsentlig billigere pr. måned, bruger jeg gerne den ekstra tid færge overfart vil tage. Min bil kører mindre kilometer, bruger mindre benzin og jeg får en naturlig kaffepause om morgenen :D Jeg nød det voldsomt, da jeg tog mellem Helsingborg og Helsingør. Man møder en masse pendlere på den måde, og får en god sludder generelt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo nok kaos til og fra færgelejet der er det største problem.... Men der er jo masser af den slags i Kastrup havn. Og en overfart tog ca 20 min.... Men som sagt var den største tids forbugsfaktor til og frakørsel. Kan man lave noget tæt på den eksisterende infrastruktur, så er jeg ret sikker på at det kunne blive et hit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

25 min Det tog 25 min med Felix (Katamaranen) 55 min med de alm. færger. Men så skulle man lige være der 15 min før. Og vente på at blive læsset af så...

Hvor lang tid tog en sejltur imellem Dragør og Limhamn? - og hvad med tiden i begge ender for at komme på motorvej igen' date=' hvor lang tid tager/tog det?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget morsomt Meget morsomt. Dragør er nok det sidste sted færgen kommer tilbage. Men det kunne hurtigt lade sig gøre iegn. Der er ikke sket en skid siden færgen forlod stedet for snart 11 år siden. Iøvigt var der bare en katamaran:D

Har i også lagt mærke til at de er begyndt at renovere kajanlæg i Dragør og har bestilt sødygtigheds bevis til de 2 skrottede katamaranfærger der sejlede fra Limhamn i gamle dage??? Stod i Berlingeren i Søndags...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gad vide om lukningen af broen af "tekniske årsager" havde noget at gøre med den politihelikopter der svævede og observerede på bilerne på broen da jeg kørte hjem.
Mon ikke det har været i forbindelse med transporten af ham Rumæneren, der har dræbt den norske stewardesse i KBH?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte forleden at man, da Ikea jo ikke mere Bruger Bultofte og Bygma ikke mere bruger kontroltårnet, vil genåbne flyruten mellem Kastrup og Malmø. Lige som i mine unge dage. Rygtet siger at det skal være SAS´s presticerute. Ved dog ikke, om der osse vil være First Class, men der bliver nok servering. God weekend Thage ps. Jeg lovede godtnok ikke at slippe nyheden ud, men i dette sluttede forum, er der jo ingen der løber med sladder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hørte forleden at man' date=' da Ikea jo ikke mere Bruger Bultofte og Bygma ikke mere bruger kontroltårnet, vil genåbne flyruten mellem Kastrup og Malmø. Lige som i mine unge dage. Rygtet siger at det skal være SAS´s presticerute. Ved dog ikke, om der osse vil være First Class, men der bliver nok servering.[/quote'] *LOL* Bliver der tax-free salg er der sikkert en del svenskere der foretrækker den tur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eller også er der gået endnu mere hul på tunnellen. Går ud fra i har bemærket lugten af råddent vand, samt lagt mærke til de våde vægge og kørebaner ca. midtvejs i begge rør
Virkeligt betryggende at de stadig ikke har fået lappet de huller ordentligt.. :eek: Lortet er decideret utæt, det kan ikke være sikkert i længden! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har i også lagt mærke til at de er begyndt at renovere kajanlæg i Dragør og har bestilt sødygtigheds bevis til de 2 skrottede katamaranfærger der sejlede fra Limhamn i gamle dage??? Stod i Berlingeren i Søndags...
Interessant, hvis der er nogle der påtænker at konkurrer med broen via færge sejlads. Kan det gøres væsentlig billigere pr. måned, bruger jeg gerne den ekstra tid færge overfart vil tage. Min bil kører mindre kilometer, bruger mindre benzin og jeg får en naturlig kaffepause om morgenen :D Jeg nød det voldsomt, da jeg tog mellem Helsingborg og Helsingør. Man møder en masse pendlere på den måde, og får en god sludder generelt :-)
Ja hvis det kan laves så ombord kørsel sker hurtigt' date=' så kan jeg heller ikke se problemet, såfremt overfarten er til 50% af abb. på broen....[/quote'] Jeg tvivler kraftigt på at de kan konkurrere med broen på pendler området, selv om det kan være at der er opland nok i Limhamn og DT Malmö til et par færger :) Alternativt tror jeg de måske godt kunne kapre lidt af sommerferie trafikken og måske nogle af endagsturene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis prisen er god, så kan de sagtens konkurrerer - men spørgsmålet er om det er profitabelt for dem. Tror mange er godt trætte af broen og deres prissætning, og måske gerne ville (i nogle måneder i hvert fald) bruge færge, for at vise sin utilfredshed med broen - og ramme dem der hvor det gør rigtig ondt. På pengepungen. Jeg selv har intet problem med at skulle bruge lidt længere tid på transport, hvis jeg kan sidde på en færge og fede den - evt med en avis og en kop kaffe :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites