Jump to content
Liam´s

Barsel

Recommended Posts

Vi er igang med at gøre vores hus i sverige klar til flytning, og min kone har stadig adresse i vores lejlighed i DK lige nu, gør det nogen forskel hvis min kone rykker sin adresse til sverige inden hun går fra på barsel. Er hun stadig berettiget til sin fulde løn under barsel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er igang med at gøre vores hus i sverige klar til flytning' date=' og min kone har stadig adresse i vores lejlighed i DK lige nu, gør det nogen forskel hvis min kone rykker sin adresse til sverige inden hun går fra på barsel. Er hun stadig berettiget til sin fulde løn under barsel?[/quote']:confused: Er hun da arbejdsløs? (hvad så "fuld løn" som arbejdsløs er... jeg mener bare, hun begynder jo ikke at følge de svenske barselsregler bare fordi I flytter til Sverige:confused:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

løn under barsel Hej med jer og velkommen til sverige. Hvis din kone arbejder i danmark følger hun fuldstændig de danske regler, så ja, hun har fuld ret til fuld løn hvis det er det hun får under barsel. Hvis hun går på dagpenge på et tidspunkt er det også de danske regler hun følger, så ganske enkelt er det, arbejder hun i dk er det også de danske regler hun følger :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej hun er ikke arbejdsløs' date=' ellers ville hun jo ikke være berettiget til løn under barsel[/quote']Hvilket jo også var det jeg skrev... Bare fordi I flytter herover ville hun jo heller ikke få 480 dages barsel, som er de svenske regler vel, så selvfølgelig følger hun de danske regler, når hun arbejder i DK. Du begynder jo heller ikke at betale svensk skat efter flytningen vel;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilket jo også var det jeg skrev... Bare fordi I flytter herover ville hun jo heller ikke få 480 dages barsel' date=' som er de svenske regler vel, så selvfølgelig følger hun de danske regler, når hun arbejder i DK. Du begynder jo heller ikke at betale svensk skat efter flytningen vel;)[/quote'] Får man fuld lön under barsel i dk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun føder på riget da hun har astma og de er mest kompetente på det felt derinde... Jo hun får fuld løn under barsel, Sanne jeg vidste godt hun ikke fik to års barsel ;) Ville bare være sikker på hun ikke mistede retigheden til fuld løn fra dk hvis hun flyttede sin adr til se inden hun gik af til barsel. Synes ikke alle reglerne er så logiske, bla den med dagpenge fra a-kasse osv... Anyways, ville bare være sikker, tak for svar, dejligt med dette forum:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites