Jump to content
biz

Windows 7 sværere at hacke end Snow Leopard..

Recommended Posts

Nu skal du passe på ikke at rive Webodin ud af hans tro på at Linux er sikrere end Windows ;)

No, Linux is no harder, in fact probably easier, although some of this is dependent on the particular flavor of Linux you’re talking about. The organizers don’t choose to use Linux because not that many people use it on the desktop. The other thing is, the vulnerabilities are in the browsers, and mostly, the same browsers that run on Linux, run on Windows.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal du passe på ikke at rive Webodin ud af hans tro på at Linux er sikrere end Windows ;)
Hah. Jeg har haft de vildeste diskussioner med en kammerat som er Applefanatiker, som holdt hårdnakket på at Mac OSX var meget mere sikker pga. dens opbygning, hvor jeg blev ved med at give referencer og fortælle at det ikke var sandt, at det bare var fordi at Windows var mere udbredt og derfor mere attraktivt at hacke... Det er svært at diskutere med fanatikere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ene og alene mængden af PC'er vs Mac der gør, at PC'en er mere udsat. Det er en anden form for udbud og efterspørgsel. Jeg bruger begge platforme og kan se både fordele og ulemper ved begge. Her er lidt information, fra en mand der muligvis ved hvad han snakker om:

Ross Anderson, professor of security engineering at the Computer Laboratory at University of Cambridge: "Computer criminals differ from ordinary criminals in that they're more rational. The bulk of normal crime--burglaries, muggings, car thefts--is done by disadvantaged young men, often illiterate and with drug and alcohol problems. The bulk of e-crime is done by technically sophisticated people living in poor countries like Russia, India, or Brazil. So while preventing normal crime is about sociology, preventing online crime is about economics. Malware writers are rational, as are botnet herders. They would far rather attack Windows PCs as there are lots more of them. So you are much less likely to be bothered by malware if you use a Mac, or run Linux on your PC."
Med andre ord, hvis resten af jer lader være med at købe en Mac, så slipper jeg for en hel del virus og hackerangreb ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Linux er mere sikker, end Windows...

..Linux er sikrere end Windows ;)
i sammenligenig m windows er det klart mere secure end... windows... man kan bare fjerne Desktop (grafiske interface) fra hvilken som helst Linux distro, og den vil stadig udføre en masse jobs, hvor windows vil ikke engang udføre bare en enkelt opgave .... prøv at fjerne grafiske interface fra windows ... hvad er der så tilbage ? ubrugelige computer... du har self. mulighed at installere openDOS, men det jo ikke windows mere.... til sidst bare kort... fjern antivirus, antispam, firewall, fra windows-maskinen, tilføj VM-ware , kør WebServer, FTP-Server, DNS, DHCP, evt MAilServer, samtidigt ...ved ikke om det vil kunne lade sig gøre, på en :fight: Windows 7... og hvornår vil den så cruch'e?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i sammenligenig m windows er det klart mere secure end... windows... man kan bare fjerne Desktop (grafiske interface) fra hvilken som helst Linux distro, og den vil stadig udføre en masse jobs, hvor windows vil ikke engang udføre bare en enkelt opgave .... prøv at fjerne grafiske interface fra windows ... hvad er der så tilbage ? ubrugelige computer... du har self. mulighed at installere openDOS, men det jo ikke windows mere.... til sidst bare kort... fjern antivirus, antispam, firewall, fra windows-maskinen, tilføj VM-ware , kør WebServer, FTP-Server, DNS, DHCP, evt MAilServer, samtidigt ...ved ikke om det vil kunne lade sig gøre, på en :fight: Windows 7... og hvornår vil den så cruch'e?
Ok, det var den underligste argumentation for sikkerhed jeg endnu har læst :) At du fjerner et GUI fra et operativ-system gør det jo ikke mere sikkert eller ej. Meget af det de misbruger din computer til har jo intet med UI'et at gøre, men lige så ofte Shell osv. Desuden er det faktisk muligt at installere en Windows Server uden UI og stadig køre en masse services ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' det var den underligste argumentation for sikkerhed jeg endnu har læst :)[/quote'] nu var det ikke argumentation.... nu talte vi om Windows 7 og ikke en Windows Server... nu var det at Linux har en mulighed som tilvalg uden at skifte til en anden distro ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i sammenligenig m windows er det klart mere secure end... windows... man kan bare fjerne Desktop (grafiske interface) fra hvilken som helst Linux distro, og den vil stadig udføre en masse jobs, hvor windows vil ikke engang udføre bare en enkelt opgave .... prøv at fjerne grafiske interface fra windows ... hvad er der så tilbage ? ubrugelige computer...
Prøv at fjerne Desktop fra en Linux desktop - hvad har du tilbage? Intet og en brugelig computer - ingen forskel her og på en Windows, Mac eller Linux. Skal siges at jeg selv bruger Linux :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor??? Hvorfor ville man ha en vmware installation ovenpå en windows installation??? Med mindre det var til test af diverse ting og sager....i et produktions miljø er det no-go, da det udgør en sikkerhedsrisiko. Og det gælder også hvis du bruger en linux distro med VmWare oven på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at fjerne Desktop fra en Linux desktop - hvad har du tilbage? Intet og en brugelig computer - ingen forskel her og på en Windows, Mac eller Linux. Skal siges at jeg selv bruger Linux :)
ment du brugerlig ell ubrugelig ? hvilken distro... gnome ell kde ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke også lige gyldigt..... Egentlig. Acceptér det eller lad være.... Win7 er et kæmpeskridt fremad for M$ og de har egentlig accepteret at brugerne var slemt utilfredse med Vista og lavet det som brugerne har efterlyst. Et godt stabilt system der ikke tager livet af systemressourcerne.... Alle pc'ere hos mine kunder bliver opgraderet til Win7 når SP1 kommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nu var det ikke argumentation....
Det er vi helt enige i :)
nu talte vi om Windows 7 og ikke en Windows Server...
Begge bygger på samme kerne (hvis vi snakker Windows 7 og 2008 Server R2) og sikkerheds-arkitekturen er samme i begge.
nu var det at Linux har en mulighed som tilvalg uden at skifte til en anden distro ..
Ok, men du skrev:
sammenligenig m windows er det klart mere secure end... windows... man kan bare fjerne Desktop (grafiske interface) fra hvilken som helst Linux distro, og den vil stadig udføre en masse jobs, hvor windows vil ikke engang udføre bare en enkelt opgave .... prøv at fjerne grafiske interface fra windows ... hvad er der så tilbage ?"
Hvordan kan det tolkes som andet end et argument for at Linux er mere sikkert end Windows? Ellers er dit indlæg jo helt uden relevans for den oprindelige tråd? Og igen: hvor fancy det end lyder at Linux kan køre alle disse ting uden et UI, så kan en Windows-installation af rette type (typen som man normalt ville vælge til sådanne type opgaver, nemlig: Server) gøre nøjagtig det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Win7 er et kæmpeskridt fremad for M$ ....
helt enig....
Et godt stabilt system der ikke tager livet af systemressourcerne....
hvis det er så stabilt.... hvorfor vente til SP1 er kommet... :rolleye:
Alle pc'ere hos mine kunder bliver opgraderet til Win7 når SP1 kommer.
hvorfor vente hvis det er så godt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ment du brugerlig ell ubrugelig ? hvilken distro... gnome ell kde ?
Nå ja .. stavefejl - som desktop er Linux kun med en shell ikke mere anvendelig end en Windows eller OS X uden grafisk interface. Jeg bruger openSUSE 11.2 med KDE 4.4.1.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helt enig.... dog ikke her ... hvor trådens overskrift lyd på... Windows 7 sværere at hacke end Snow Leopard..
Du bragte selv på banen at man bare kunne fjerne GUI fra Linux for at gøre det mere sikkert... Hvad vil du så bruge en textbaseret shell til, hvis det ikke er for at køre den slags opgaver man normalt sætter en server til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du bragte selv på banen at man bare kunne fjerne GUI fra Linux for at gøre det mere sikkert... Hvad vil du så bruge en textbaseret shell til' date=' hvis det ikke er for at køre den slags opgaver man normalt sætter en server til?[/quote'] jeg skrev jo ingen ting om server du hænger stadig i et ell andet .. om server.. jeg skrev.. at man vil kunne fjerne GUI'en, og gære Linux mere sikkert... og selv med GUI'en er linux mere sikkert.... og når vi talte om windows 7, vil fjerdelsen af Gui'en medfører ubrugelig Windows 7... og desuden... man behøver ikke en anden version af linux for at kører en server.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ganske enkelt fordi mine kunder ikke skal belastes af evt fejl og nedetid pga det. Det koster dem penge og de har ikke tiden til pjat og leg som så mange andre... Og for at spare dem penge, bliver det gjort på den måde. Det kan kunder godt li'....;)

helt enig.... hvis det er så stabilt.... hvorfor vente til SP1 er kommet... :rolleye: hvorfor vente hvis det er så godt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg skrev.. at man vil kunne fjerne GUI'en, og gære Linux mere sikkert... og selv med GUI'en er linux mere sikkert....
Tja, som hackeren selv udtalte er Linux ofte nemmere at kompromittere end Windows, det kommer an på distroen. Når vi nu tænker på at Ubuntu er lavet med fokus på brugervenlighed, og sikkerhed som oftest er på bekostning af brugervenlighed, så kunne jeg forestille mig at en base installation af hhv, Windows 7 og Ubuntu ville have sikkerhedsniveau falde ud til fordel for Windows. Og her ser vi så lige bort fra at Windows er et mere attraktivt mål eftersom det har en MEGET større brugerbase, og derfor oplever flere angreb.
og når vi talte om windows 7' date=' vil fjerdelsen af Gui'en medfører ubrugelig Windows 7...[/quote']Og når vi taler om Ubuntu Desktop edition, vil fjernelse at GUI gøre den lige så ubrugelig til det formål man installerede Ubuntu Desktop edition for, nemlig Internet, E-mail, Tekstbehandling o.l. Jeg behøver ikke en anden version af Windows for at køre en server. Men ligesom Ubuntu Server edition er optimeret til servere og leveres uden GUI, så er Windows 2008 R2 den tilsvarende tangent til Windows 7. Samme kerne, bare med mulighed for installation uden GUI. Men det betyder da ikke at jeg ikke kan installere services på min Windows 7 og have det kørende stabilt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg skrev jo ingen ting om server du hænger stadig i et ell andet .. om server.. jeg skrev.. at man vil kunne fjerne GUI'en, og gære Linux mere sikkert... og selv med GUI'en er linux mere sikkert.... og når vi talte om windows 7, vil fjerdelsen af Gui'en medfører ubrugelig Windows 7... og desuden... man behøver ikke en anden version af linux for at kører en server.....
Forklar mig til hvad man skal bruge et OS til uden GUI, når vi snakker et klient OS og ikke et server OS? Og for at stille min nysgerrighed vil jeg meget gerne høre hvad du ligger til grund for konklusionen om at Linux er mere sikker end Windows?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites