Jump to content
EBL

Hesteopstaldning - priser ?

Recommended Posts

Hvad koster det typisk pr. mdr. at have en hest opstaldet her i Skaane? - og hvis ikke alt er medregnet i en sådan pris, hvad kommer så typisk oveni? Jeg har ladet mig fortælle at det typisk koster DKK 3000 alt inkl at have en hest opstaldet på Sjælland, men at det er billigere i Skaane. Har i nogle tips til gode svenske hjemmesider med hestesalg? (a la www.hesteindex.dk) og evt. også anbefalinger af opstaldningssteder nær Skurup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pris Det med priser er lige så forskelligt som i DK. Vi giver 1200 med halm. Der er et lille ridehus på stedet. De lukker ud og ind og fodrer. Så det vil sige at vi betaler ensilage og foder ved siden af. Det er i Rydsgård. På bukefalos eller blocket plejer der at være boksannoncer. Ellers se i landängen. Der er nogen gange noget på opslagstavlen Jeg ved ikke lige hvor der er ledige stalde i Skurup i öjeblikket. Hvad er kravene? Det lyder lidt som om at ikke har hest endnu? bukefalos.com hastnet.se blocket.se Ved TE=EBL;212455]Hvad koster det typisk pr. mdr. at have en hest opstaldet her i Skaane? - og hvis ikke alt er medregnet i en sådan pris, hvad kommer så typisk oveni? Jeg har ladet mig fortælle at det typisk koster DKK 3000 alt inkl at have en hest opstaldet på Sjælland, men at det er billigere i Skaane. Har i nogle tips til gode svenske hjemmesider med hestesalg? (a la www.hesteindex.dk) og evt. også anbefalinger af opstaldningssteder nær Skurup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver 1200 skr. inkl. halm, ekskl. hø og foder. Inkl. udslip. Indtagning sker på skift mellem rytterne, alle har 1 dag om ugen. Der er oplyst ridebane med gummiunderlag, og rigtige vinterfolde med underlag, dvs. aldrig mudderpøle. Vi har pt. 1 ledig boks. Vi muger udendørs hver dag, også vinter, så der er aldrig "bunker". Rytteren der har indtagningen har ansvaret for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver ca. 3500 SEK for en boks i Lyngby, lidt uden for Genarp. Dette er inkluderet mugning, ind- og udlukning, fodring (havre og betfor - andet foder køber man selv), dækkenskift, ad libitum hø og et 1/2 kg gulerødder om dagen. Vi har ridehus, ridebane, springmateriale og skov tæt på. Dog har man en stalddag i weekenden (pt. en gang om måneden), hvor man ordner stalden (muger, fodrer, lukker ind og ud). Jeg har tidligere stået i Höllviken - her var prisen på over 5000 SEK for mindre end ovenstående :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites