Jump to content
freddy2010

Inkasso gæld fra Sverige - inddrivelse i DK

Recommended Posts

Jeg har noget gammel gæld til firma i Sverige, desværre blev jeg arbejdsløs og kunne ikke betale mens jeg boede i Sverige - nu er jeg flyttet tilbage til DK, er langt om længe igen i arbejde, MEN gælden i Sverige er nu gået fra det svenske inkasso firmaet til den danske afdeling, som truer med at sende den videre til RKI. Kan en svensk gæld overførers til RKI ved manglende betaling? Freddy2010

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan en svensk gæld overførers til RKI ved manglende betaling?
Sagtens - det er både inden for Norden og inden for EU. Af hvad du skriver lyder det som om, at gælden er reel nok. Så er det nok bedst at tage tyren ved hornene og betale, så der ikke løber flere omkostninger på. Hvis du ikke kan betale umiddelbart kan det normalt godt lade sig gøre at kontakte inkasso-selskabet og få en afbetalingsordning. Det skulle ikke undre mig om inkassoselskabet har lagt lidt rigelige rykkergebyrerer på - måske for rykkere der er sendt til din gamle adresse efter at du har anmeldt adresseændring. De har måske også anvendt en ublu vekselkurs, hvilket også er på kanten af loven. Det kan du eventuelt undersøge - og hvis de har, kan du tage en snak med dem, og måske kan det lade sig gøre, at få dem til at frafalde eller nedsætte nogen af de ekstra gebyrer. De vil trods alt blive glade for hvis der bliver betalt og der ikke er mere besvær.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites