dk-se-borger 10 Anmeld indhold Skrevet February 27, 2010 Dette har ikke så meget med Sverige at gøre, men da jeg ved der er mange kloge hoveder herinde, skriver jeg alligevel her. Jeg vil gerne oprette enten en etableringskonto eller en iværksætter konto, men jeg er i tivlv om hvilken der er mest fordel agtig. Jeg burde egentlig gå til en revisor, og det gør jeg nok også på et tidspunkt, men prøver lige her først. Den store forsekl på de to konti, er at etableringskontoen giver et ligningsmæssigt fradrag, mens iværksætter kontoen giver et direkte fradig i person indkomsten, men tilgengæld kan man ikke senere trække investeringer fra i virksomheden i samme omfang. Jeg betaler pt ikke topskat og ved ikke om jeg kommer til at gøre det i den 5-6 årige periode hvor jeg forventer at bruge ordningen, men det er en mulighed at jeg kommer til at betale topskat om et par år. <--- dette taler vel for etableringskontoen? JEg er også usikker på om hvad jeg kan trække fra i den virksomhed jeg planlægger at lave, de fleste investeringer vil være i form af min egen arbejdskraft samt en del til advokat og revisor bistand, vil disse ydelser kunne trækkes fra i en af de to ordninger? Jeg mangler lidt overblik, nogle som kan gennemskue hvilken ordning som vil være bedst for mig? Da jeg påtænker at starte virksomheden i Sverige, leder jeg også efter en revisor i Malmo, som eventuelt taler eller i hvert fald forstår dansk, nogle der kan henvise til en sådan? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites