Jump to content
agermose

krav om svensk forsikring lovligt?

Recommended Posts

hej beklager på forhånd - jeg er blivet lidt barnesur i den her sammenhæng, og det kommer der lidt underlige overvejelser og opstød ud af :) Er det lovligt at Sverige kræver at ens bil er forsikret gennem et svensk firma frem for gennem et andet EU land, f.eks. Danmark?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk registrering Det er vel mest naturligt at en Svensk registreret bil er forsikret i Sverige. En forsikring er jo lovpligtig, så de er vel i deres gode ret til at sige at den skal være forsikret her. Tvivler da også på at der er forsikringsselskaber i Dk der vil forsikre en Svensk bil:confused:QUOTE=agermose;212245]hej beklager på forhånd - jeg er blivet lidt barnesur i den her sammenhæng, og det kommer der lidt underlige overvejelser og opstød ud af :) Er det lovligt at Sverige kræver at ens bil er forsikret gennem et svensk firma frem for gennem et andet EU land, f.eks. Danmark?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

joo :) men nu spurgte jeg jo ikke hvad der var mest naturligt. Jeg er heller ikke i tvivl om at selvfølgelig skal bilen være forsikret og det har alle lande formentlig et krav om. Men en trafik/ansvarsforsikring er jo i hvertfald ens så langt at du inden for EU har det grønne papir, der viser at du har den og så er det gældende på tværs af grænserne. jeg spørger heller ikke til om der er danske firmaer (danmark var nu også bare et eksempel - vi taler et EU land generelt), der ønsker eller ikke ønsker at forsikre den. Jeg spørger alene om det er lovligt at Sverige indføre begrænsninger på hvilket firma jeg kan vælge til at forsikre min bil. Konkret er det i forbindelse med at jeg fraflytter Sverige. Den korte version er, at der selvfølelig er noget overlap af periode fra fraflytningen bliver registreret, til bilen kan omregistreres osv. osv. og sverige, der ikke vil sende mig del2, som jeg har mistet i flytterodet osv.osv. og IF, som siger det er ikke et problem, vi kan godt trafik/ansvarsforsikre den og TFF, der siger vi vil beskytte svenske firmaers ret til at stå for forsikringen (det siger de selvfølgelig ikke med de ord :) ) Og det er så selvfølgelig ikke en svensk afdeling af IF der har forsikret den for så var der jo ikke et problem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Loven Hvordan skal Sverige se at din bil er forsikret i et andet land? Hvis du ikke har forsikret din bil bliver den automatisk "tvangsforsikret" Det sker jo helt automatisk. Så systemet kan vel ikke finde ud af andet. Iøvrigt tror jeg ikke at IF samarbejder over grænserne QUOTE=agermose;212249]joo :) men nu spurgte jeg jo ikke hvad der var mest naturligt. Jeg er heller ikke i tvivl om at selvfølgelig skal bilen være forsikret og det har alle lande formentlig et krav om. Men en trafik/ansvarsforsikring er jo i hvertfald ens så langt at du inden for EU har det grønne papir, der viser at du har den og så er det gældende på tværs af grænserne. jeg spørger heller ikke til om der er danske firmaer (danmark var nu også bare et eksempel - vi taler et EU land generelt), der ønsker eller ikke ønsker at forsikre den. Jeg spørger alene om det er lovligt at Sverige indføre begrænsninger på hvilket firma jeg kan vælge til at forsikre min bil. Konkret er det i forbindelse med at jeg fraflytter Sverige. Den korte version er, at der selvfølelig er noget overlap af periode fra fraflytningen bliver registreret, til bilen kan omregistreres osv. osv. og sverige, der ikke vil sende mig del2, som jeg har mistet i flytterodet osv.osv. og IF, som siger det er ikke et problem, vi kan godt trafik/ansvarsforsikre den og TFF, der siger vi vil beskytte svenske firmaers ret til at stå for forsikringen (det siger de selvfølgelig ikke med de ord :) ) Og det er så selvfølgelig ikke en svensk afdeling af IF der har forsikret den for så var der jo ikke et problem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites