Jump to content
Simon Irgens

Hvad syntes I? Emne: Diesel i mellemklassen

Recommended Posts

"Nyere" dieselbil i mellemklassen er i kikkerten. Den står på lige pt i mellem Skoda Ocavia 2,0tdi 140hk DSG år: 06, den anden er Ford Mondeo 2,2 155hk manuel 6 trins også fra 06. Begge biler ligger rundt de 100.000km og er udstyrret med nærmest alt tænkeligt udstyr. Begge biler er mig bekendt yderst velkørende, har dog ikke prøvet den nye 2,0tdi'eren men Mondeons 2,2 har jeg prøvet og den arbejder super godt. De to kører ca lige langt på litren og koster ca det samme. 100000-130000sek. Fordele/ulemper og personlige erfaringen modtages gerne Begræns gerne fordomme om "Skoda er østeuropa-pis" og "Ford = Fix Or Repair Daily" sjovt er det da men fakta, erfaringer og synspunkter helst. På forhånd tak :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kører Octavia 2,0 tdi Rs fra 08. Har kørt 35000 km i den og er super glad for den. Den kører omkring 15 km/l og er rimelig kvik. Har haft en Mondeo dog fra 03 en 2,0 benzin, den kører også fint nok men ikke ligeså godt som octaviaen.
Nej benzin mondoen følels ganske sløv vedsiden af turbodiesel biler. Er du ellers glad for din octavia? Nu er det godt nok en RS du har men bør den ikke køre lidt længere end 15km/l?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller Kom til kort- kør Ford..:fight: Hader virkeligt også bilmærke fordomme... Jeg har haft en 2,0 tdi Octavia 140hk fra 07 og der skal ikke herske nogen tvivl om at det var en dejlig bil at køre i. Den kørte i nærheden af 19-21 på literen når den blev kørt pænt og der var et dejligt overskud i motoren samt en velafstemt gearkasse. Nå ja og så er der jo dømt VW kvalitet i kabinen. Til minussiden kan tælles at den ikke er specielt støjsvag( kan måske afhjælpes med kvalidæk?!) og der er taget meget bagsædeplads for at få det store bagagerum. Mondeo har jeg aldrig ejet, man da det jo er en større bil med større akselafstand må den jo næsten være en mere behagelig køreoplevelse? Men rent nøgternt set tror jeg du holder prisen bedst på Octaviaen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv en Octavia 1,9 TDI fra 2007, har haft den fra ny og kørt +80.000 uden så meget som at skifte en lygtepære (overholdt alle service selvfølgelig..). Det er den mest stabile bil jeg nogensinde har haft, og så er +19 km/l i snit ikke dårligt for en bil af den størrelse. Vil dog give alexzuz ret i at den ikke hører til de mest støjsvage - min oplevelse er dog at det især er om vinteren (motorlarm når motoren er meget kold + støj fra vinterdæk) - men det er ikke noget graverende i min bog... Anyway, jeg kan kun anbefale den!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej benzin mondoen følels ganske sløv vedsiden af turbodiesel biler. Er du ellers glad for din octavia?
Jeg vil lige komme med et hurtigt indspark omkring vores Ocatvia-ejerskab (dog en TSI), som startede i oktober: Fantastisk bil, som vi er meget begejstret for. Den fungerer primært som pendlerbil for min hustru, men de dage vi samkører, sidder jeg normalt bag roret, og det er absolut en positiv oplevelse på alle måder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har en Mercedes B-klasse 180 CDI som bil 2. En skøn bil også.
Jeg kører i en B 200 CDI, så det kan jeg kun tilslutte mig... Men en Octavia og en Mondeo er nok større end sådan en B klasse (ku jeg forestille mig, uden at have siddet i nogen af dem)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites