øresunds 10 Anmeld indhold Skrevet February 21, 2010 hej folkens jeg skal nu meget snart til at gå igang med et helt renovering af min lejlighed som jeg har købt som et renoveringstilbud. dvs stort set alt skal laves. banken vil ikke gi mig pengene til renoveringen de sir at jeg selv skal hoste pengene op men når den så er færdig kan de sende en vurderingsmand over og derved vurdere og udbetale mig nogen penge. jeg er ikk helt med på hvordan d foregår, så er der nogen her der har været ud for det samme og kan fortælle mig lidt mere detaljeret hva d betyder. altså som jeg har forstået det betyder det at fra den pris jeg har givet til den pris de vurdere til kan jeg få udbetalt uden at betale skat? ps har fået mats over og kigge på lejligheden, (ham der blir snakket om her på sunddebatten) han skal bruge 1mdr, arb 6 dage per uge ti timer om dagen på det... er han troværdig? mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 Banken vil låne dig penge til det de mener boligen er værd... hvis den p.t. er i elendig stand er det hvad de låner til... Når du er færdig med renovationen er lejligheden formentlig mere værd, og så vil de gerne låne dig pengene... Lidt en "hønet-eller-ægget" situation... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 Hvis de er tale om renovation, skal du nok ikke regne med at der er meget tilbage af lejligheden bagefter :D Renovering derimod, plejer banker at være meget gladere for...:th2: Anyway, Skat blander sig næppe i din renovering, før du skal sælge den - men den tid, den sorg... Hvordan skal vi kunne vide om Mats' tilbud er troværdigt, hvis vi ikke kender omfanget af opgaven??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 okey så dvs at hvis lejligheden feks har kostet mig 800.000 og den så efter renoveringen vurderes til 1.000.000, og de 200.000 vil jeg så gerne ha udbetalt. betyder det så at det går under boliglån og at jeg nu skylder 1.000.000 i lejligheden? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 hehe ved ikke lige hvorfor renovering blev til renovation fik ikk lov at lave det om da jeg ville redigere...:).. men ja nu mente jeg om han er troværdig, altså kan jeg stole på at han gør sit arb ordentlig osv... vi har allerede aftalt prisen og den blir fast! da jeg har læst at de kan være lidt dovne. omfanget af opgave er stor. køkken: ny gulv klinker/parketgulv, nyt tapet ny maling nyt køkken møbler ny vask etc (helt nyt køkken).. bad: ny gulv fliser, ny væg fliser, ny brusebad (nu badkar), ny bademøbler, håndvask etc (helt nyt badeværelse) gang: nyt parket/planke/klinkegulv, nyt tapet og maling soveværelse: nyt parket/plankegulv, nyt tapet og maling stue: nyt parket/plankegulv, nyt tapet og maling diverse: udskiftning af kontakter, radiatorer mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 okey så dvs at hvis lejligheden feks har kostet mig 800.000 og den så efter renoveringen vurderes til 1.000.000' date=' og de 200.000 vil jeg så gerne ha udbetalt. betyder det så at det går under boliglån og at jeg nu skylder 1.000.000 i lejligheden? :)[/quote'] Ja, du ökar ditt lån i banken eftersom de nu värderar att lägenheten är mer värd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 på den anden så sidder jeg med et lån på 200.000 mere og skal så betale endnu mere til lånet end jeg gør nu.... så alt i alt er det sku bare bedst at købe en lejlighed der foruden er renoveret og ikk er i renoveringsbehov! hmm sku jeg ha købt denne lejlighed :) jeg ved det ikk, selvom jeg fik lejligheden 130.000 under normalprisen, skal de jo bruges på lejligheden og dem skal jeg så have et eller andet sted fra. og når jeg så skal sælge lejligheden så skal jeg betale skat. får jeg så mine penge hjem ja det gør jeg nok men tjener jeg på det hmmm. skal jeg renovere eller ikk jeg sku i tvivl:).. skod Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 på den anden så sidder jeg med et lån på 200.000 mere og skal så betale endnu mere til lånet end jeg gør nu.... så alt i alt er det sku bare bedst at købe en lejlighed der foruden er renoveret og ikk er i renoveringsbehov! hmm sku jeg ha købt denne lejlighed :) jeg ved det ikk, selvom jeg fik lejligheden 130.000 under normalprisen, skal de jo bruges på lejligheden og dem skal jeg så have et eller andet sted fra. og når jeg så skal sælge lejligheden så skal jeg betale skat. får jeg så mine penge hjem ja det gør jeg nok men tjener jeg på det hmmm. skal jeg renovere eller ikk jeg sku i tvivl:).. skod sådan kan du jo ikke sätte det op... ejendommens värdi stiger jo ikke kun med det antal kroner renoveringen koster du kan let regne med at nyt kökken og nyt bad alene let giver 250-300000 på vurderingenmen det betyder joi ikke at det koster så meget at lave de 2 ting et ikea kökken feks koster jo ikke mere end 20-30000 i normal störrelse + montering men lejlgheden stiger let 100000 eller mere på at bytte det men selvf vil banken jo ikke betale din renovering de vil gerne låne dig pengene bagefter men selvf forhöjer det dit lån? det er da logik .. de betaler jo ikke for dig .. men der findes jo en ting som hedder bygakreditiv... google er din ven mht skat kan en del af renoveringsomkostningerne jo träkkes fra hvis du ikke välger sort arbejde så det er logik for burhöns at du vil tjene på det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2010 Varför köper du lägenheten? För att bo i eller för att tjäna pengar på den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 mickael K: tror det lidt overvurderet at et køkken og bad kan gi så meget på vurderingen tror nu at der er masse andre faktorer der spiller ind, men det ku da være lækkert.. mohlin: jeg skal jo bo der ja. og den blir renoveret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites