Jump to content
larsk

Hvor mange kan egentlig førstehjælp

Recommended Posts

At dømme efter den begrænsede interesse i Miriam førstehjælpskursus, så må det enten være fordi de fleste kan førstehjælp allerede :th2:, eller fordi folk ikke synes de vil bruge tid på det. Det sidste undrer mig, og det ville jeg gerne høre begrundelser for :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som Falck redder er det noget af det mest naturlige !! Hvis bare flere ville få sig et førstehjælps kursus, det gør en forskel.
Helt enig, desværre virker det som om at der ikke er så mange som prioritere det..... Hvor ofte ville du mene man skulle fornye det, i forhold til at det er noget værd ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi at Jeg har svaret fordi at.... Ikke fordi jeg ikke vil. Men syntes ikke rigtig at muligheden har været der. Jeg har engang for 20 år siden lært det, men aldrig brugt det. Men jeg får da ofte tanken om at det er for dårligt at man ikke kan det. Min unger kan iøvrigt førstehjælp. De fleste skoler har det obligatorisk i 9 klasse herovre:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Lærte det for længe siden og husker noget" Lærte det som spejder, på gymnasiet og i flere omgange i forbindelse med studiestartsvejleder. Sjovt nok har der optrådt små ændringer løbende, som f.eks. hvor mange gange man skal give hjertemassage mellem hver indånding. Til husholdningsbehov ville jeg da anbefale at tage det en gang hver 5-10. år eller så ofte som muligt (igennem arbejde eller andet).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt enig, desværre virker det som om at der ikke er så mange som prioritere det..... Hvor ofte ville du mene man skulle fornye det, i forhold til at det er noget værd ??
Hvert år burde det fornyes med et kort kursus, for det er utroligt hvad folk de glemmer. Selv har jeg et udvidet førstehjælpskursus, med lov til ditten og datten. Som bliver vedligeholdt hvert år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvert år burde det fornyes med et kort kursus, for det er utroligt hvad folk de glemmer. Selv har jeg et udvidet førstehjælpskursus, med lov til ditten og datten. Som bliver vedligeholdt hvert år...
ja, det var også det jeg tænkte da vi lavede det.... men en ting er hvad man burde og en ting er hvad man rent faktisk gør:) Jeg glæder mig i hvertfald til det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor veligeholder du dit udvidet førstehæjlpskursus? Jeg har det fra Beredskabet og vil gerne have det fornyet da det ikke holder for evigt! Men gider ikke de grundlæggende kurser efter at have haft udvidet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man lige skal samle op her, så er det jo ganske flot. Svært at vide hvor repræsentativt det er ude i samfundet, for danskere i Sverige er jo ikke helt almindelige :thumbup: Men med 98 stemmer, så må det nok kunne opfattes som repræsentativt for brugerne her, og så det jo flot.

• 4 ud af 5 kan noget eller meget førstehjælp og vil ikke stå helt blanke ved en ulykke,
  • og 2 ud af de 4 vil endda være ret skarpe på det. :th2:
  • Den ene ud af ud af 5 der ikke kan, har forskellige grunde til endnu ikke at kunne det,
  • og 13 ud af de 19 der siger de ikke kan, vil formentlig lære det, hvis chancen byder sig

Alt i alt en flot dækning. Kort sagt, hvis jeg dratter om i jeres selskab har jeg over 80% sandsynlighed for at i kan yde mig kvalificeret hjælp - fed tanke :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man lige skal samle op her, så er det jo ganske flot. Svært at vide hvor repræsentativt det er ude i samfundet, for danskere i Sverige er jo ikke helt almindelige :thumbup: Men med 98 stemmer, så må det nok kunne opfattes som repræsentativt for brugerne her, og så det jo flot.
  • 4 ud af 5 kan noget eller meget førstehjælp og vil ikke stå helt blanke ved en ulykke,
  • og 2 ud af de 4 vil endda være ret skarpe på det. :th2:
  • Den ene ud af ud af 5 der ikke kan, har forskellige grunde til endnu ikke at kunne det,
  • og 13 ud af de 19 der siger de ikke kan, vil formentlig lære det, hvis chancen byder sig

Alt i alt en flot dækning. Kort sagt, hvis jeg dratter om i jeres selskab har jeg over 80% sandsynlighed for at i kan yde mig kvalificeret hjælp - fed tanke :love:

Og du kan nu ændre mit kryds til 100% inde i det, inkl. alle de nye ændringer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor veligeholder du dit udvidet førstehæjlpskursus? Jeg har det fra Beredskabet og vil gerne have det fornyet da det ikke holder for evigt! Men gider ikke de grundlæggende kurser efter at have haft udvidet!
Det er firmaet der arrangerer og betaler det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg lærte det for 20 år siden' date=' men om jeg så stadig kan, hvis det skulle blive nødvendigt ved jeg ikke. De grundliggende ting sidder der dog stadig, men en "opdatering" ville sikkert ikke skade :)[/quote'] Det der var lidt overraskende var alle de ting der havde ændret sig, eks. antal gange man skal pumpe på brystet inden man puster i munden osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites