larsk 14 Anmeld indhold Skrevet February 21, 2010 At dømme efter den begrænsede interesse i Miriam førstehjælpskursus, så må det enten være fordi de fleste kan førstehjælp allerede :th2:, eller fordi folk ikke synes de vil bruge tid på det. Det sidste undrer mig, og det ville jeg gerne høre begrundelser for Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2010 har svaret nej, fordi muligheden ikke har været der, og fordi jeg ikke har tænkt over hvor vigtigt det er med unger osv. Så det bliver godt at få det nu her :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Eg Egemarke 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Som Falck redder er det noget af det mest naturlige !! Hvis bare flere ville få sig et førstehjælps kursus, det gør en forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Som Falck redder er det noget af det mest naturlige !! Hvis bare flere ville få sig et førstehjælps kursus, det gør en forskel. Helt enig, desværre virker det som om at der ikke er så mange som prioritere det..... Hvor ofte ville du mene man skulle fornye det, i forhold til at det er noget værd ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Fordi at Jeg har svaret fordi at.... Ikke fordi jeg ikke vil. Men syntes ikke rigtig at muligheden har været der. Jeg har engang for 20 år siden lært det, men aldrig brugt det. Men jeg får da ofte tanken om at det er for dårligt at man ikke kan det. Min unger kan iøvrigt førstehjælp. De fleste skoler har det obligatorisk i 9 klasse herovre:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 "Lærte det for længe siden og husker noget" Lærte det som spejder, på gymnasiet og i flere omgange i forbindelse med studiestartsvejleder. Sjovt nok har der optrådt små ændringer løbende, som f.eks. hvor mange gange man skal give hjertemassage mellem hver indånding. Til husholdningsbehov ville jeg da anbefale at tage det en gang hver 5-10. år eller så ofte som muligt (igennem arbejde eller andet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Jeg ville gerne på dit kursus, Miriam - men det passer bare elendigt med at Trolden ikke er hjemme... Men hvis der kommer en næste gang, vil jeg klart med... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Helt enig, desværre virker det som om at der ikke er så mange som prioritere det..... Hvor ofte ville du mene man skulle fornye det, i forhold til at det er noget værd ?? Hvert år burde det fornyes med et kort kursus, for det er utroligt hvad folk de glemmer. Selv har jeg et udvidet førstehjælpskursus, med lov til ditten og datten. Som bliver vedligeholdt hvert år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2010 Hvert år burde det fornyes med et kort kursus, for det er utroligt hvad folk de glemmer. Selv har jeg et udvidet førstehjælpskursus, med lov til ditten og datten. Som bliver vedligeholdt hvert år... ja, det var også det jeg tænkte da vi lavede det.... men en ting er hvad man burde og en ting er hvad man rent faktisk gør:) Jeg glæder mig i hvertfald til det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2010 Hvert år burde det fornyes med et kort kursus, for det er utroligt hvad folk de glemmer. Selv har jeg et udvidet førstehjælpskursus, med lov til ditten og datten. Som bliver vedligeholdt hvert år... Hvor veligeholder du dit udvidet førstehæjlpskursus? Jeg har det fra Beredskabet og vil gerne have det fornyet da det ikke holder for evigt! Men gider ikke de grundlæggende kurser efter at have haft udvidet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2010 Hvis man lige skal samle op her, så er det jo ganske flot. Svært at vide hvor repræsentativt det er ude i samfundet, for danskere i Sverige er jo ikke helt almindelige Men med 98 stemmer, så må det nok kunne opfattes som repræsentativt for brugerne her, og så det jo flot. 4 ud af 5 kan noget eller meget førstehjælp og vil ikke stå helt blanke ved en ulykke, og 2 ud af de 4 vil endda være ret skarpe på det. :th2: Den ene ud af ud af 5 der ikke kan, har forskellige grunde til endnu ikke at kunne det, og 13 ud af de 19 der siger de ikke kan, vil formentlig lære det, hvis chancen byder sig Alt i alt en flot dækning. Kort sagt, hvis jeg dratter om i jeres selskab har jeg over 80% sandsynlighed for at i kan yde mig kvalificeret hjælp - fed tanke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2010 Hvis man lige skal samle op her, så er det jo ganske flot. Svært at vide hvor repræsentativt det er ude i samfundet, for danskere i Sverige er jo ikke helt almindelige Men med 98 stemmer, så må det nok kunne opfattes som repræsentativt for brugerne her, og så det jo flot. 4 ud af 5 kan noget eller meget førstehjælp og vil ikke stå helt blanke ved en ulykke, og 2 ud af de 4 vil endda være ret skarpe på det. :th2: Den ene ud af ud af 5 der ikke kan, har forskellige grunde til endnu ikke at kunne det, og 13 ud af de 19 der siger de ikke kan, vil formentlig lære det, hvis chancen byder sig Alt i alt en flot dækning. Kort sagt, hvis jeg dratter om i jeres selskab har jeg over 80% sandsynlighed for at i kan yde mig kvalificeret hjælp - fed tanke Og du kan nu ændre mit kryds til 100% inde i det, inkl. alle de nye ændringer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KitchenBuilders 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 Jeg lærte det for 20 år siden, men om jeg så stadig kan, hvis det skulle blive nødvendigt ved jeg ikke. De grundliggende ting sidder der dog stadig, men en "opdatering" ville sikkert ikke skade :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 Hvor veligeholder du dit udvidet førstehæjlpskursus? Jeg har det fra Beredskabet og vil gerne have det fornyet da det ikke holder for evigt! Men gider ikke de grundlæggende kurser efter at have haft udvidet! Det er firmaet der arrangerer og betaler det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 Jeg lærte det for 20 år siden' date=' men om jeg så stadig kan, hvis det skulle blive nødvendigt ved jeg ikke. De grundliggende ting sidder der dog stadig, men en "opdatering" ville sikkert ikke skade :)[/quote'] Det der var lidt overraskende var alle de ting der havde ændret sig, eks. antal gange man skal pumpe på brystet inden man puster i munden osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KitchenBuilders 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 Jamen dog, så skal jeg nok have en opdatering, inden jeg kaster mig ud i den slags :0 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 Jamen dog' date=' så skal jeg nok have en opdatering, inden jeg kaster mig ud i den slags :0[/quote'] ja, dengang hed det sikker 5 + 2 pust, nu var det 30 + 2 pust, så ved du da det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KitchenBuilders 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2010 ja, tak det er da en forskel :) Men tak for opdateringen på det område :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites