Jump to content
Carsten H

svensk personnummer

Recommended Posts

Ja så er det sgu i hus....var på skatteverket i fredags og fik mit nye svenske personnummer med posten idag (onsdag)...det gik sgu stærkt må jeg sige. Så er det spørgsmålet....hvor længe går der før jeg kan bruge det til feks. at beregne forsikringer online? Jeg har prøvet idag, men der vil den ikke godtage det. Venlig hilsen en glad "ny svensker" :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja så er det sgu i hus....var på skatteverket i fredags og fik mit nye svenske personnummer med posten idag (onsdag)...det gik sgu stærkt må jeg sige. Så er det spørgsmålet....hvor længe går der før jeg kan bruge det til feks. at beregne forsikringer online? Jeg har prøvet idag, men der vil den ikke godtage det. Venlig hilsen en glad "ny svensker" :rolleye:
Kan være du slet ikke kan beregne forsikringer online da du ikke har svensk kørekort...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har da ikke svensk körekort og jeg kan da sagtens beregne forsikringer online
Ja det kan jeg nemlig også, men hvad kan det bruges til? Ikke en pind. Priserne man får er ikke korrekte da forsikringsselskabet ikke kan se hvor længe du har haft kørekort. (Det er det der tæller i S, ikke skadefri år som i DK). Jeg går udfra at man sættes til at have haft kørekort i 0 år, hvis ikke de kan se det, for jeg har lige beregnet en pris på 24K SEK på en helforsäkring på en Kia Ceed 1,6. Det er jo helt ude i hampen! I beregningen står specifikt: "Premien på din försäkring påverkas av vilken trafikbonusklass du har på din försäkring. Bonusen kan vara klass 1 - 9. Det som avgör din bonus är hur många år du har haft körkort för fordonstypen. Uppgift om hur länge du har haft körkort har vi hämtat från Vägtrafikregistret." Så man er alligevel nødt til at ringe og høre hvad den "rigtige" pris egentlig er. (og så får man nok "dansker" tillæg alligevel hehe :-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Overser måske en vigtig detalje man Carsten nævner ikke at det er bilforsikring han er ude efter? I øvrigt kan du bede dit gamle danske forsikringsselskab om at udstede bevis på du har kørt uden skader. Dette bevis sendes til dig på engelsk og vil give dig den lavere pris Jolin skriver om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det kan jeg nemlig også, men hvad kan det bruges til? Ikke en pind. Priserne man får er ikke korrekte da forsikringsselskabet ikke kan se hvor længe du har haft kørekort. (Det er det der tæller i S, ikke skadefri år som i DK). Jeg går udfra at man sættes til at have haft kørekort i 0 år, hvis ikke de kan se det, for jeg har lige beregnet en pris på 24K SEK på en helforsäkring på en Kia Ceed 1,6. Det er jo helt ude i hampen! I beregningen står specifikt: "Premien på din försäkring påverkas av vilken trafikbonusklass du har på din försäkring. Bonusen kan vara klass 1 - 9. Det som avgör din bonus är hur många år du har haft körkort för fordonstypen. Uppgift om hur länge du har haft körkort har vi hämtat från Vägtrafikregistret." Så man er alligevel nødt til at ringe og høre hvad den "rigtige" pris egentlig er. (og så får man nok "dansker" tillæg alligevel hehe :-) )
eftersom insplanet og mange af forsikringsselkabernes egne siders udregnere har netop det spörgsmål "antal skadesfri år" må man gå udfra at de bruger det et eller andet sted i deres udregning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:) Det var selvfølgelig bilforsikring jeg mente, men ja, jeg glemte at skrive det. Jeg har dog også fundet ud af, det med at de vil have at vide hvor længe, jeg har haft kørekort. Jeg prøvede først trygg-hansa hjemmeside og de ville have 33k for en audi allroad. efter jeg ringede til dem faldt denne pris til "kun" 27k...helt hen i vejret. Prøvede også insplanet til både min bil og min mc og her kunne de ikke hjælpe mig til bedre priser, end dem jeg selv har fundet via tlf. Endte med Folksam til bilen for kun 7100 SEK for Hel-forsikring...super dejligt. Så skal jeg bare have mc´en på plads også, men det kommer når den får plader på igen...når sneen er væk :) Bil handlede jeg hos autoclassica....intet at klage over der...og damn hun er nice deres receptionist :rolleye: så nu er jeg godt kørende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eftersom insplanet og mange af forsikringsselkabernes egne siders udregnere har netop det spörgsmål "antal skadesfri år" må man gå udfra at de bruger det et eller andet sted i deres udregning
Ja ok, jeg har ikke prøvet insplanet. Jeg prøvede på hjemmesiden for to forsikringsselskaber og der skulle man ikke angive antal skadefri år nogen steder. Jeg prøver på insplanet og ser hvilken pris jeg kan få der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ok' date=' jeg har ikke prøvet insplanet. Jeg prøvede på hjemmesiden for to forsikringsselskaber og der skulle man ikke angive antal skadefri år nogen steder. Jeg prøver på insplanet og ser hvilken pris jeg kan få der.[/quote'] auro og LF har det på deres sider mener jeg ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites