Jump to content
Martin_M

Nätverket Kraftsamla (villaägerne kæmper for lavere el-priser)

Recommended Posts

kom nu igang lille Michael' date=' du skal vel ikke blive ved med at undskylde dig.[/quote'] haha lille du snakker som du har forstand.. kom selv igang .. hvis du vil ha jeg svarer på noget så stil et konkret normalt spörgsmål..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, er ikke ligefrem begejstret. Udviklingen lige p.t. er dælme ekstrem. :surprise: Her en tabel fra E.ON: elpriser.png Vi skal have os en brændeovn engang til efteråret, først og fremmest pga. hyggen - og hvis der så oven i hatten er en økonomisk gevinst ved brændeovnen frem for at knalde op for elradiatoren, er det bare et kærkomment plus. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nope, er ikke ligefrem begejstret. Udviklingen lige p.t. er dælme ekstrem. :surprise: Her en tabel fra E.ON: elpriser.png Vi skal have os en brændeovn engang til efteråret, først og fremmest pga. hyggen - og hvis der så oven i hatten er en økonomisk gevinst ved brændeovnen frem for at knalde op for elradiatoren, er det bare et kærkomment plus. :)
jeg har en Contura 450 du kan få billigt hvis det er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vi har også længe kigget på en brændeovn' date=' men den må kun køre 2x4 timer pr. dag i mellem sept-april så vidt jeg husker fra malmø kommunes regler...[/quote'] Det er 2 x 4 timer om UGEN - ikke per dag... Reglerne står også her: http://www.malmo.se/filearchive/Miljo--hallbarhet/01-Miljo--hallbarhet/Bostad--narmiljo/Var-far-du-elda-i-Malmo-stadsindelning.pdf Så man kan nok ikke basere opvarmning af sit hus på brænde hvis man bor i tætbebygget område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder de skarpe knive så hjemme med stoppeur og kalender, og overvåger naboernes forbrug af brændeovn i Malmö? Eller har kommunen et vagtværn der holder øje med folk som har brændeovn? :rolleyes: I det mindste har de ikke et Økologisk Råd, som i DK, der har foreslået at folk med brændeovn hvert år skal betale 4.000-8.000 kr i grøn ejerafgift :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Toft> Ja det har jeg jo så også overvejet lidt - og måske nok også sagt mellem os fyret en smule over den officielle grænse her i vinters... Indtil videre inden sagsanlæg eller påkrav som følge af det. Jeg tror egentlig det primært bruges hvis du har naboer der tæller fyringsdage og klager til kommunen over at der oses for meget. Hvis man sørger for at fyre med rent og tørt træ - og meget om aftenen hvor folk alligevel er inde - tror jeg næppe det i praksis giver nogen ballade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I Staffanstorps kommune er ordlyden: "Ska du elda med ved så ska den vara ordentligt torr. Eldning med ved bör ske i mycket begränsad utsträckning, om ni bor i tättbebyggt område, sk trivseleldning. Trivseleldning innebär eldning vid enstaka tillfällen per vecka och elden får endast startas en gång per dygn och då bara hållas vid liv ett begränsat antal timmar. "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er 2 x 4 timer om UGEN - ikke per dag... Reglerne står også her: http://www.malmo.se/filearchive/Miljo--hallbarhet/01-Miljo--hallbarhet/Bostad--narmiljo/Var-far-du-elda-i-Malmo-stadsindelning.pdf Så man kan nok ikke basere opvarmning af sit hus på brænde hvis man bor i tætbebygget område.
Præcis... jeg fik skrevet forkert ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sidder de skarpe knive så hjemme med stoppeur og kalender, og overvåger naboernes forbrug af brændeovn i Malmö? Eller har kommunen et vagtværn der holder øje med folk som har brændeovn? :rolleyes:
Vi har checket med kommunen vedr. hvor strikse de var med 4 timers reglen, og vi fik at vide, at nogle af naboerne har klaget over hinanden... Det satte en stopper for vores brændeovnsplaner. Regner i stedet for med at skifte vinduer og hulmursisolere senere på året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har checket med kommunen vedr. hvor strikse de var med 4 timers reglen, og vi fik at vide, at nogle af naboerne har klaget over hinanden... Det satte en stopper for vores brændeovnsplaner. Regner i stedet for med at skifte vinduer og hulmursisolere senere på året.
Hehe... Kan lige se det for mig - sådan en lille flok naboer der sidder og skriver klager over "de andres" brændeovn mens de selv fyrer løs :) Ville ikke gerne af med min brændeovn - men bruger den nu ikke til løbende opvarmning. Til gengæld er det en glimrende måde at få tøjet af kæresten - man skal bare fyre godt op så ryger det helt af sig selv ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Staffanstorps kommune er ordlyden: Trivseleldning innebär eldning vid enstaka tillfällen per vecka och elden får endast startas en gång per dygn och då bara hållas vid liv ett begränsat antal timmar. "
Uvidende som jeg er, tolker jeg det som hverdage fra 17-22 og i weekenden fra 8-22. :new::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For naboerne fra helvede må trivselseldning betyde at afvente den perfekte vindretning, konstatere at naboerne er hjemme og helst i haven, og så tænde op med våd plastik og dyrehår, som brænder med så lidt luft som muligt i præcis fire timer. Det er hygge. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mm... Januar her 4.290 kWh .... 5.544 sek i el... Og så mangler den fra EON... Så bliver omkring 1.142 sek... Samlet 6.686 sek for el i januar... *ad* Kunne man så snart få noget ordentligt forår!
slettet... kwh prisen var anderledes i januar, derfor forskellen i pris pr. kwh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slettet... kwh prisen var anderledes i januar' date=' derfor forskellen i pris pr. kwh.[/quote'] Jeps nemlig... Februar regningen får jeg først om en måneds tid... Der er mit kWh forbrug dog et par tusind mindre end januar så helt slemt bliver det forhåbentlig ikke... Til gengæld så jeg på EON's webside at de tilbyder afdragsordning hvis man ikke kan betale hele regningen på én gang... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld så jeg på EON's webside at de tilbyder afdragsordning hvis man ikke kan betale hele regningen på én gang... :scared:
LOL, kan ikke se fidusen i dette, der kommer jo pt. høje regninger hver md., så en afdragsordning for en regning vil ikke hjælpe meget ;) Vores regning i feb. var kun 300 billigere end i januar pga. at kwh pris incl alt var steget med 30 øre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites