Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet February 12, 2010 Hej Alle, ville lige gøre opmærksom på Nätverket Kraftsamla. Elpriset når nya rekordnivåer och kraftbolagen tjänar miljarder. Vi vill sänka hushållens kostnader och hejda kraftbolagens övervinster. Se mere her og tilmeld jer den gode sag :) http://www.kraftsamla.se/ PS. jer der har lejlighed kan med garanti også være med Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 hahaha ... el koster jo INTET i sverige i forhold til hvor vi alle har boet inden så hvorfor pive.... en ting er at svenskere som ikke har prövet andet brokker sig men at vi danskere som bor her begynder det er sgu hykleri i mine öjne ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 hehe, da jeg boede i dk brugte jeg ikke 17000 kwh... men 3000, og den varme vi fik kostede væsentligt mindre end vi nu betaler herovre. Jeg ser heller intet galt i at hyle sammen med svenskerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 en ting er at svenskere som ikke har prövet andet brokker sig men at vi danskere som bor her begynder det er sgu hykleri i mine öjne ...Så når du fx. køber bil prøver du ikke at få rabat/vinterdæk/måtter/alufælge inkl. i købet, fordi du synes bilen i forvejen er så meget billigere end du er vant til i DK:confused: Den tror jeg ikke på;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 Jeg ser heller intet galt i at hyle sammen med svenskerne... I princippet ser jeg da heller ikke noget galt i at hyle sammen med den flok ulve man er i flok med - svenskerne. Hvis det kan blive billigere (nok naivt at forestille sig) ved at hyle så gør det da ikke noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 Så når du fx. køber bil prøver du ikke at få rabat/vinterdæk/måtter/alufælge inkl. i købet' date=' fordi du synes bilen i forvejen er så meget billigere end du er vant til i DK:confused: Den tror jeg ikke på;)[/quote'] jeg köber ikke nye biler hvor man kan fra eller tilvälge den slags så nej det gör jeg ikke desuden er det da en ret fjollet sammenligning da de 2 situationer ikke ligner hinanden .. en mere passende sammenligning havde väret at prutte om prisen på värkstedet når bilen er blevet repareret som iövrigt også er meget billigere herovre og heller ikke er en ting jeg(og langt de fleste) prutter om... det er klart man finder det värksted som er billigst , det samme kan man jo göre med elselskaberne .. men at begynde at whine over elpriserne herovre som er så meget lavere end man er vant til .. ja det ser jeg som hykleri og martin at du bruger 17000kw her og bare 3000 i danmark .. det er jo ikke elselskabernes skyld og udover det koster de 3000kw i dk jo nästen ligeså meget som de 17000kw gör her elpristavlen siger at feks i kbh koster 3000kw mellem 6500-7000 dkk hvilket jo er nästen 10000 sek.. i sverige kan jeg få 17000kw hos DinEl for 11000 sek så jeg kan virkeligt ikke se hvordan man kan få sig selv til at brokke sig... specielt når man tänker på hvad man ellers sparer på alle andre ting herovre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 se nu bare få bygget en ordentlig røvfuld a-kraftværk, hvor svært kan det være. Jyderne er jo ved at overhale svenskerne på det område. http://www.jydskatomkraft.dk/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 og den varme vi fik kostede væsentligt mindre end vi nu betaler herovre. vil du köbe en luft/vand varmepumpe? hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 17000kwh. For 11000 SEK. Så kommer skatten og momsen jo lige oveni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 17000kwh. For 11000 SEK. Så kommer skatten og momsen jo lige oveni nope..... jeg betaler 0.92 sek pr kw ALT inklusive hos DinEl bunden avtal i 3 år eller nej det er forkert jeg betaler en lille avgift til Sjöbo Elnät fordi jeg stadig er på deres nät .. det er ca 300sek pr kvartal...' lige nu har de en kampagne der hedder 6mdr fast pris 95 öre alt inkl. http://www.dinel.se/Privat/Produkter/Kampanjerbjudande/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 nope..... jeg betaler 0.92 sek pr kw ALT inklusive hos DinEl bunden avtal i 3 år eller nej det er forkert jeg betaler en lille avgift til Sjöbo Elnät fordi jeg stadig er på deres nät .. det er ca 300sek pr kvartal... Måske min hovedregning stinker. Men 17000 * 0,92= 15640. Og det er lidt Mere en 11000. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2010 Måske min hovedregning stinker. Men 17000 * 0' date='92= 15640. Og det er lidt Mere en 11000.[/quote'] ja jeg lavede en fejl der jeg omregnede dem til danske bagefter ... og de danske til svenske ... men uanset hvad så er det jo stadig latterligt meget billigere end i danmark for 50% flere penge får du 500% ström oveni i forhold til dk .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 nope..... jeg betaler 0.92 sek pr kw ALT inklusive hos DinEl bunden avtal i 3 år eller nej det er forkert jeg betaler en lille avgift til Sjöbo Elnät fordi jeg stadig er på deres nät .. det er ca 300sek pr kvartal...' lige nu har de en kampagne der hedder 6mdr fast pris 95 öre alt inkl. http://www.dinel.se/Privat/Produkter/Kampanjerbjudande/ Er det noget af det billigste i Se for tiden? Vi flytter nemlig ind i vores nye hus i se den 1/4, så hvis der ikke er noget billigere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Er det noget af det billigste i Se for tiden? Vi flytter nemlig ind i vores nye hus i se den 1/4' date=' så hvis der ikke er noget billigere?[/quote'] Ja 300 kroner i kvartalet for net er absolut billigst i Sverige. Alle andre end Michael betaler mindst ca. det dobbelte plus en afgift, der følger forbruget. Nu kan man ikke selv vælge net-udbyderen, så det må man tage som det kommer. Angående selve energien: Hvis man altid vil være sikker på at have den lavest mulige el-pris foreslår jeg, at man melder sig ind i Kundkraft og vælger rørlig pris. Hydrostrøm koster 6 øre og atomstrøm koster 15 øre at fremstille og alt hvad man betaler derudover er dels tyveri via afpresning og dels skat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 J Alle andre end Michael betaler mindst ca. det dobbelte plus en afgift' date=' der følger forbruget..[/quote'] ikke her i sjöbo kommune .. hvad andre kommuner og elselskaber tar ved jeg ikke men i sjöbo betaler vi ikke mere .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 ikke her i sjöbo kommune .. hvad andre kommuner og elselskaber tar ved jeg ikke men i sjöbo betaler vi ikke mere .. Du betaler en rørlig afgift for dit net. Det gør alle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Du betaler en rørlig afgift for dit net. Det gør alle. meget muligt ... men den eneste regning jeg får fra sjöbo elnät er på ca 300kr i kvartalet det er netavgiften jeg betaler selvf et abbonnement til DinEl også på 340kr om året... edit: kiggede lige på en faktura det jeg betaler til sjöbo elnät er en overföringsafgift på 5 öre pr kw Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Det er en helt enestående ordning, du har der, så til lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Det er en helt enestående ordning' date=' du har der, så til lykke med det.[/quote'] tvivler meget ... men tak .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Ja jeg betaler næsten 600sek om måneden for mit el afgift..... Så kommer de 2000 kr til Vattenfall oveni..... Sådan et 42U's rack koster jo lidt. :D Men så er det godt at jeg ikke betaler noget for at bo her..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 edit: kiggede lige på en faktura det jeg betaler til sjöbo elnät er en overföringsafgift på 5 öre pr kw Meget godt gået når deres prisliste siger 16,13 øre. Eon tager 49,70 øre...:-( bastards Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Meget godt gået når deres prisliste siger 16' date='13 øre. Eon tager 49,70 øre...:-( bastards[/quote'] ja det er sikkert dette års pris .. men jeg har ikke tegnet aftalen i år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Meget godt gået når deres prisliste siger 16' date='13 øre. Eon tager 49,70 øre...:-( bastards[/quote'] Monopol er en fed ting Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Ja 300 kroner i kvartalet for net er absolut billigst i Sverige. Alle andre end Michael betaler mindst ca. det dobbelte plus en afgift, der følger forbruget. Nu kan man ikke selv vælge net-udbyderen, så det må man tage som det kommer. Angående selve energien: Hvis man altid vil være sikker på at have den lavest mulige el-pris foreslår jeg, at man melder sig ind i Kundkraft og vælger rørlig pris. Hydrostrøm koster 6 øre og atomstrøm koster 15 øre at fremstille og alt hvad man betaler derudover er dels tyveri via afpresning og dels skat. Jeg slipper sku også kun 300 SEK i kvartalet i nät-avgift (mener jeg det hedder), og så ellers den KW pris jeg nu engang har tegnet med selskabet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2010 Jeg slipper sku også kun 300 SEK i kvartalet i nät-avgift (mener jeg det hedder)' date=' og så ellers den KW pris jeg nu engang har tegnet med selskabet...[/quote'] nej ALLE andre end mig betaler mindst det dobbelte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites