Jump to content
Rene Larsen

Dropbox invitationer

Recommended Posts

Jeg ved ikke hvor mange af jer som endnu ikke har en Dropboks, men hvis I overvejer at anskaffe jer en konto, så kan I med foredel benytte en invitation fra fx mig Invite til Dropbox For hver der opretter en konto, og udfører alle oprettelses steps (registrerer sig og installere Dropboks applikationen), vil give mig 250MB - og den der opretter sig ligeledes 250MB ekstra plads. Her kan I se Dropboks anmeldt i So Ein Ding (lidt over halvvejs inde i programmet). Hvis nogle af jer allerede har en Dropbox, kan I med fordel smide jeres eget ref-link ind i tråden her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der nu galt med en NAS server (man kan jo fx lave en FTP adgang, hvis man vil have tilgang til den fra nettet). Synes ikke det er så fedt, at alting skal ligge på nettet - hvis den site nu pludselig går helt ned eller bliver hacket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er der nu galt med en NAS server (man kan jo fx lave en FTP adgang' date=' hvis man vil have tilgang til den fra nettet). Synes ikke det er så fedt, at alting skal ligge på nettet - hvis den site nu pludselig går helt ned eller bliver hacket.[/quote'] Der er da ikke noget galt med en NAS server - den kan jo også gå ned eller blive hacket ;) Man skal selvfølgelig benytte denne service, som alle andre offentlige services, med den respekt der nu engang er til sikkerhed osv. Personligt ville jeg aldrig lægge noget ud i den offentlige sky, hvor det var det eneste sted det lå, og så håbe på at der bla. bliver taget backup tit nok. Til sync af ikke kritiske data og hvis jeg af og til lige skal stille en fil tilrådighed - er det jeg primært har tænkt mig benytte Dropbox til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er da ikke noget galt med en NAS server - den kan jo også gå ned eller blive hacket ;) Man skal selvfølgelig benytte denne service, som alle andre offentlige services, med den respekt der nu engang er til sikkerhed osv. Personligt ville jeg aldrig lægge noget ud i den offentlige sky, hvor det var det eneste sted det lå, og så håbe på at der bla. bliver taget backup tit nok. Til sync af ikke kritiske data og hvis jeg af og til lige skal stille en fil tilrådighed - er det jeg primært har tænkt mig benytte Dropbox til.
Okay, så er jeg helt med ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Dropbox længe nu og er utroligt glad for det. Jeg har altid mine dokumenter synkroniseret mellem min arbejdscomputer (windows) og mine to private computere (OSX) og det fungerer fantastisk!! Der går ikke mange sekunder fra man har opdateret en fil på en computer til den dukker op på de andre. Det er simpelthen genialt og har gjort fildeling meget nemt, når man lige skal dele en fil med en, hvis email ikke kan klare mere end 2MB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke lige til "Dropbox"... men er det bare (endnu) en "virtuel harddisk" på nettet, som andre kan gives adgang til? Eller er Dropbox noget andet og endnu smartere? Hver eneste uge lægger jeg ca. 250 MB lyd ud på nettet til mine kunder. Hidtil har jeg brugt den overskydende plads på serveren hvor min hjemmeside ligger, men kunne godt bruge et alternativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kender ikke lige til "Dropbox"... men er det bare (endnu) en "virtuel harddisk" på nettet, som andre kan gives adgang til? Eller er Dropbox noget andet og endnu smartere? Hver eneste uge lægger jeg ca. 250 MB lyd ud på nettet til mine kunder. Hidtil har jeg brugt den overskydende plads på serveren hvor min hjemmeside ligger, men kunne godt bruge et alternativ.
Det er som sådan bare en virtuel harddisk, men man kan have både private og offentlige folders. Det jeg er mest glad for er, at det fungerer på tværs af platforme, nu jeg er tvunget til at bruge Windows på arbejdet. Funktionaliteten er jo ofte den samme på de fleste "virtuelle harddiske" og hvor de adskiller sig fra hinanden er det user interface og brugervenlighed de har. Jeg er glad for Dropbox og den måde som den virker på, mens andre måske bedre kan lide noget andet. Derudover er der et ret aktivt community bag og man kan være med til at præge hvilke nye features eller forbedringer man mener de skal lave. Se alle features her: https://www.dropbox.com/features

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hver eneste uge lægger jeg ca. 250 MB lyd ud på nettet til mine kunder. Hidtil har jeg brugt den overskydende plads på serveren hvor min hjemmeside ligger' date=' men kunne godt bruge et alternativ.[/quote']Du kan share en given folder, og sende et direkte link til dem der skal kunne hente indholdet. Ganske smart. Men forcen er klart kompatibiliteten mellem forskellige styresystemer - og en meget simpel indlæringskurve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan share en given folder, og sende et direkte link til dem der skal kunne hente indholdet. Ganske smart. Men forcen er klart kompatibiliteten mellem forskellige styresystemer - og en meget simpel indlæringskurve.
Dem man ønsker at dele en mappe med skal dog have en Dropbox konto. Man kan dog via Public mappen dele enkelt filer med personer som ikke har nogen konto.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dem man ønsker at dele en mappe med skal dog have en Dropbox konto. Man kan dog via Public mappen dele enkelt filer med personer som ikke har nogen konto.
Du har ret. Tak for præciseringen :thumbup:
The Public Folder lets you easily share single files in your Dropbox. Any file you put in this folder gets its own Internet link so that you can share it with others-- even non-Dropbox users! These links work even if your computer’s turned off. Step 1: Drop a file into the Public folder. Step 2: Right-click/control-click this file, then choose Dropbox > Copy Public Link. This copies the Internet link to your file so that you can paste it somewhere else. That's it! You can now share this file with others: just paste the link into e-mails, instant message conversations, blogs, etc.! If you'd like more help with sharing files, head here: http://www.getdropbox.com/help/16 Happy Dropboxing! - The Dropbox Team Note: You can only link to actual files within your Public Folder, not to folders.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu op til 8GB på gratis konti! Dropbox er bomben!...stadig :th2: Jeg er blevet opmærksom på at grænsen på Free Account nu er hævet til 8GB - så det er bare med at tilmelde sig. Hvis du vælger min referral, så får vi begge 250MB ekstra plads :D Dropbox virker også til iPhone, iPad og Android...Blackberry-support er på trapperne. Og selvfølgelig er OS X & Linux også inkluderet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man mangler plads, og vil ikke investere i egen NAS kunne ADRIVE: med 50GB være svaret.... ADrive’s Basic plan offers individual users 50GB of online storage and backup for all file types including access to our basic service features, all for FREE. With our Basic plan you will have the essentials to store, backup, share, and edit your documents online. The Basic plan is intended for individual or personal use. Business users can view our Signature and Premium plans for more security, storage, and access. Basic Plan Features: * Universal Access * 50GB Storage Capacity (per account) * File Sharing * Folder/Directory Upload * File Download * Easy Search Tool * Remote File Transfer * International Character Support * Zoho® Editor Sign up for the free ADrive Basic plan. Need more than just the Basic plan? Compare our available storage and backup solutions to find a plan that best suits you. Looking for a storage and backup solution for your business? Please visit our Enterprise Solutions.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites