Jump to content
bal

Skat af lønindtægt fra Holland

Recommended Posts

Hej, Jeg har lige et spg. hvordan man vil stå. Man er bosat i Sverige, og ens arbejdsgiver er Hollandsk. Hvordan vil skatten blive beskattet? I Sverige eller I Holland (eller dobbelbeskatning)? Er der nogen, som har nogle erfaringer på dette område? Vh Brian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Holland er et EU-land, som Sverige har dobbeltbeskatningsaftale med, så det foregår nøjagtig som hvis det var Danmark, man arbejdede i. Skatten vil blive beskattet i Holland. :) Ja, hov. Fordudsat, du arbejder i Holland. Hvis arbejdsstedet er Sverige, så er det Sverige, der beskatter plus opkræver soc. afgifter af den hollandske arbejdsgiver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Holland er et EU-land, som Sverige har dobbeltbeskatningsaftale med, så det foregår nøjagtig som hvis det var Danmark, man arbejdede i. Skatten vil blive beskattet i Holland. :) Ja, hov. Fordudsat, du arbejder i Holland. Hvis arbejdsstedet er Sverige, så er det Sverige, der beskatter plus opkræver soc. afgifter af den hollandske arbejdsgiver.
Er du helt sikker Nils? Normalt er det jo bopælen der afgør hvilket land der har beskatningsretten og ikke arbejdslandet. Det er en særregel der gør det er anderledes i Norden. Jeg kunne jo selv tjekke dobbeltbeskatningsaftalen mellem Holland og Sverige, men føler mig lidt doven i dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du helt sikker Nils? Normalt er det jo bopælen der afgør hvilket land der har beskatningsretten og ikke arbejdslandet. Det er en særregel der gør det er anderledes i Norden. Jeg kunne jo selv tjekke dobbeltbeskatningsaftalen mellem Holland og Sverige, men føler mig lidt doven i dag :)
Det kender jeg godt det med at være doven :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal arbejde for denne Hollandske virksomhed, men min arbejdsplads er i hjemmet. MEN jeg vil have en del rejser i EMEA og APAC, så mit hjem er bare en base...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du helt sikker Nils? Normalt er det jo bopælen der afgør hvilket land der har beskatningsretten og ikke arbejdslandet. Det er en særregel der gør det er anderledes i Norden.
Det er da en EU-ting, er det ikke? Ja, nu kom jeg i tvivl, men jeg er for doven til at tjekke. Du har sikkert ret. Det plejer du at have. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites