ChristianTroy 10 Anmeld indhold Skrevet February 9, 2010 Hej Forum, Jeg havde godt held med mit sidste spørgsmål på dette forum, så jeg vil hermed benytte mig af muligheden for at trække på jeres kompetencer igen. Jeg flyttede i april 2009 til Malmø og blev folkeregistreret derovre. Med mig havde jeg bl.a. en portefølje af aktier for over 100.000 kr. Delvist i en skattefri del fra før 1/1-2006 (som dog alle var med tab). Delvist i aktier som på det tidspunkt også var tabsgivende... Ja, 2008 var ikke et nådigt år I september flyttede jeg så af forskellige årsager tilbage til Danmark igen. I den mellemliggende periode var mine aktier dog boomet, så jeg under opholdet i Sverige havde en gevinst på næsten 50.000 kr. Men det er jo i princippet mine egne penge, jeg har været så heldig at få tilbage. Og i de sidste 2-3 måneder af 2009 gik det også i den rette retning (i denne periode boede jeg i Danmark). Er det meningen at min beholdning skal anses for realiseret begge de to gange jeg er flyttet over en international grænse i 2009? Og vil det sige at jeg skal betale skat trods at jeg har stadig har tabt på de fleste af mine aktier... både til den svenske stat og til den danske? Please help! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2010 Noget man I HVERT FALD ikke må gøre er at lade som om ens aktier aldrig har været på nogen udflugt til Skåne. Det er nemlig meget vigtigt altid nøje at følge alle fastsatte regler og procedurer og kun onde og dumme mennesker tænker pragmatisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ChristianTroy 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2010 Det kan man så sige... Jeg har dog ikke noget i mod at skulle betale en skat af mit overskud, når jeg har et. Det er kun når jeg taber penge og samtidig bliver pålagt en skat på en fiktivt udregnet fortjeneste, at jeg bliver noget utilfreds. Kan det evt. tænkes at: 1. Danmark beholder beskatningsretten (og alle gamle fradrag kan benyttes overfor Danmark), eller at mine gamle tabsfradrag kan flyttes med til Sverige? 2. Jeg kan "genoplive" mine tab fra før jeg flyttede til Sverige efter jeg er kommet tilbage til Danmark? 3. Jeg kan genindtræde i min gamle skattefrie portefølje fra før 1/1-2006? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2010 Når man sælger aktierne efter at have flyttet tilbagen skal der så betales skat en gang til ? Måske er det lettere at sælge alle aktierne før flytning og genkøbe igen efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites