tReaX 10 Anmeld indhold Skrevet February 8, 2010 Jeg prøvede med en dækkende overskrift, ved ikke om det lykkedes. Vi henter meget snart vores lille, fine, skønne, kloge og smukke hvalp hjem Vi (læs: manden har planer på mine vegne) om at der skal løbes agillity med denne fantastiske hvalp, da moderen er ret så dygtig. Hvalpen er registreret i DKK, men bliver også registreret i SE, som jeg har forstået at den skal. Nu var det at min fars kone gav udfordringen med at vi skulle komme på det svenske landshold (om ikke andet specifikt for racen), men er det overhovedet muligt? Jeg ved fra sport hvor man selv er udøveren der skal man have svensk statsborgerskab for at komme på landsholdet. Men er der nogen der ved hvordan det forholder sig i hundesporten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Der er håb forude;) Du skal tilsyneladende bare have boet i Sverige mindst 1 år inden aktuelle mesterskab. Læs de pågældende regler her: http://www.sbk.nu/upload/04_Tavla/Agility/SM/SMbestammelser_2010.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Takker :) Så må jeg også antage at de samme regler gælder for specielforbundet kun for racen. Men er altid noget at udtagelsen kun er i en weekend og ikke som i DK over flere løb, for så kunne man da godt nok komme til at køre Sverige tyndt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Så må jeg også antage at de samme regler gælder for specielforbundet kun for racen. Findes det også racespecifikt? Troede bare man delte det op i small, medium og large i agillity... Held og lykke med det:th2: For mit eget vedkommende som måske en dag kan konkurrere i (brugs)lydighed er det desværre ikke kun hunden det kommer an på, men ligeså meget mig -pis os:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Jep, det findes også racespecifikt. Og i følge min far er det svenske landshold ikke umuligt - der skulle ikke være så mange der løber med andet end collierer herovre. Første step for den lille bliver nok World Dog Show - bare fordi det er i DK og det harmonerer med min anden sport (i hvert fald i forhold til konkurrencer). Eller inden da skal vi på hvalpekursus, venter bare på at de offentliggør tidspunkter for nye hvalpehold. Lydighed er også noget af en udfordring :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites