Jump to content
lovebuine

Prisforskel på affalds-ordning

Recommended Posts

Svedala Svedala kommune kan benytte en anden til at hente affald. Derfor kan det være at din ven betaler mindre. Men 130 kr lyder meget billigt. Nogen steder, blandt andet Skurup betaler man kg pris. Så der er stor forskel. Det kommer jo også an på hvor stor skraldespand man har.

jeg bor i oxie og betaler 350sek i kvartal' date=' min ven bor i Sturup og betaler 130sek, er der virkelig så stor prisforskel på at få hentet sit affald?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svedala kommune kan benytte en anden til at hente affald. Derfor kan det være at din ven betaler mindre. Men 130 kr lyder meget billigt. Nogen steder' date=' blandt andet Skurup betaler man kg pris. Så der er stor forskel. Det kommer jo også an på hvor stor skraldespand man har.[/quote'] Ja i Skurup koster det 1,80 kr pr kilo, og i en 190 liter kärl tømmes der gennemsnitligt 32 kg pr 14. dag, hvilket giver i gennemsnit 345 kr/kvartal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja i Skurup koster det 1' date='80 kr pr kilo, og i en 190 liter kärl tømmes der gennemsnitligt 32 kg pr 14. dag, hvilket giver i gennemsnit 345 kr/kvartal.[/quote']Det eneste jeg forstår af det du skriver, det er kg-prisen på 1,80 kr (eksklusiv moms). Hvad er bastaxa i dit regnestykke for en 190L spand? 32 kg pr 14. dag lyder af rimelig meget. Vi har en 370L spand, som fast pris koster 171 kr (inkl. moms) i kvartalet. På seneste regning fra SITA har vi fået hentet 174 kg skrald, fordelt over syv omgange i pågældende kvartal, altså i snit 24,8 kg skrald pr gang. Efter som vi nok tilhører "gennemsnits-gruppen" med normal daglig skrald + vi der ud over smider bleer og vores hunds efterladenskaber i skralderen, ja så forstår jeg ikke hvordan den almindelige borger kommer helt op på 32 kg i snit :confused: Men fred med det. Vores seneste kvartalsregning for de 174 kg skrald + bastaxa for en 370L spand var på 562 kr! Noget mere end dine 345/kvartal, og vi har åbenbart afleveret 50 kg mindre skrald for kvartalet end dit eksempel :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt denne tråd ikke er en Skurup-tråd, men jeg kan simpelthen bare ikke forstå det eksempel hvor nogen åbenbart får tømt 32 kg i snit hver 14. dag, til en kvartalspris på 345 kr. Da vi for snart 3 år siden købte hus her, da synes jeg at kunne huske vi valgte at beholde den 370L spand, som sælger havde haft, fordi besparelsen på en 190L spand simpelthen var latterlig lille (selv om vi 25/26 gange om året ville kunne nøjes med en 190L spand). Nu var jeg inde og tjekke de aktuelle priser, og ja besparelsen på en 190L ift en 370L spand er i kvartalet: 15 kr! Så hvis det skal lade sig gøre i Skurup kommune at få tømt skrald hver 14. dag, og man har den mindste skralder på 190L, så skal man max smide ca. 84 kg skrald ud i kvartalet = 12 kg hver 14. dag (og altså ikke 32 kg). Priser for Skurup kommune: http://www.skurup.se/2052 over and out ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved jeg godt denne tråd ikke er en Skurup-tråd, men jeg kan simpelthen bare ikke forstå det eksempel hvor nogen åbenbart får tømt 32 kg i snit hver 14. dag, til en kvartalspris på 345 kr.
Vi bor i skurup kommune, har 190L spand og 14 dages tømning, og uden at være særligt påpasselige (vi brænder karton og reklameaviser), så har vi omkring 19kg/14 dag i snit, så vores sidste kvartaltsregning er på 453 sek incl. moms. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke sikkert det er pr kg. Så er det nok fordi du betaler fast pris. Det gjorde man også i Svedala inden, ved ikke hvordan det er nu. Men den ven du har der bor ved Sturup må vide det, det er jo Svedala kommune. Vi vidste ikke at der var forskel dengang vi flyttede til Skurup for 9 år siden. Så det blev en MEGET stor regning første gang:scared:

hvordan ved i hvor mange kg skrald i smider ud? det fremgår ikke er min regning' date=' den er altid den samme, ligemeget om jeg fylder den op eller halv fuld.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi vidste ikke at der var forskel dengang vi flyttede til Skurup for 9 år siden. Så det blev en MEGET stor regning første gang:scared:
Haha, same here :laugh: Ganske hurtigt havde vores 15 frugttræer smidt en milliard æbler og pærer på græsset, så inden jeg nåede at få købt en anhænger til haveaffald og byggematerialer, så havde konen fyldt 370L spanden med nedfalden frugt :eek: Jow jow, at lære på den hårde måde er også en måde at lære på. Og når man lige er flyttet ind i et hus i en ny kommune, så er det første sgu ikke lige at man kigger på skralde-priser og hvordan det fungerer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites