Jump to content
Flemming40

Pris på Golf GTI fælge

Recommended Posts

Jeg har bestilt en Golf GTI, som jeg får leveret om ca 5 uger. Jeg har bestilt den med de særlige 18" Golf GTI-fælge (LM Detroit fælge). Jeg er efterfølgende kommet til den konklusion, at jeg egentlig ikke er så pjattet med de fælge. Så jeg har tænkt mig at sælge dem (uden dæk), så snart jeg har fået fat på nogle andre. Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har en idé om, hvor meget jeg vil kunne sælge dem for. Flemming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flemming, hvad er det du sidder og siger ? - de fælge er de absolut fedeste fælge ever, og findes KUN til GTIen - sidder de på andre biler er det tit replikas, da Golf 6'eren har ændret indpressnings dybde med videre fra mk5 modellen f.eks. Der er sågar firmaer der producere replikafælge af detroitmodellen, fordi folk er vilde med dem griner. Syns det ville være syndt at skifte dem ud til noget andet - men gør du det, tror jeg de står i høj pris. Bare husk at de kun passer på den nye Golf 6, det var hvad SMC på amager sagde i hvert fald, da min bror ville købe et sæt til en scirocco. Dunno om det nu også helt passer :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flemming, hvad er det du sidder og siger ? - de fælge er de absolut fedeste fælge ever, og findes KUN til GTIen - sidder de på andre biler er det tit replikas, da Golf 6'eren har ændret indpressnings dybde med videre fra mk5 modellen f.eks. Der er sågar firmaer der producere replikafælge af detroitmodellen, fordi folk er vilde med dem griner. Syns det ville være syndt at skifte dem ud til noget andet - men gør du det, tror jeg de står i høj pris. Bare husk at de kun passer på den nye Golf 6, det var hvad SMC på amager sagde i hvert fald, da min bror ville købe et sæt til en scirocco. Dunno om det nu også helt passer :D
Selv enig i det Basse siger - og husk på at mange måske vil mene det samme når du en dag skal sælge den igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er flere årsager til, at jeg påtænker at sælge dem. Jeg kan godt se, at de ikke er helt uattraktive, men jeg ved med mig selv, at jeg konstant vil bekymre mig om at de bliver ridset, og hvis de er så efterspurgte, er der også en større sandsynlighed for at, de vil tiltrække uønsket opmærksomhed. Kald mig bare paranoid, men sådan har jeg det bare. Og så vil jeg gerne nedspille udseendet en smule med mere anonyme fælge. Men hvis du har ret, burde de jo være lette at sælge til fx 2.500 SEK pr. stk? Mon ikke de også passer på en Scirocco. for de har vel samme navhulsstørrelse (57,1) og en PCD 5*112. ET på Golfen er vist 51, og Sciroccoen kræver vel nogenlunde den samme ET.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De passer ikke på en scirocco - :-) Og tror du taber flere penge på at sælge dem nu, når du skal sælge din bil senere hen. De bliver ikke mere ridset end alle andre fælge du køber ? og de er ikke mere attraktive for tyve end alle andre. Men de er super attraktive for GTI ejere og fremtidig købere. Der er nogle ting på en GTI, som bare SKAL være der - hvis den skal kunne sælges igen til en god pris. Husk på denne bil er et IKON inden for hothatch klassen. Der er ret mange ildsjæle og fanatiker i denne klasse, og de vil helt sikkert gå uden om netop din bil, hvis den ikke har de originale GTI fælge - når du skal sælge den. Jeg vil sågar gå så langt, at de hellere vil betale lidt ekstra for en GTI med de fælge, ned en der ikke har dem på. Men op til dig :-) - du kan jo altid bytte dem ud hos din forhandler, de er jo spritnye når du får dem. Jeg kigger selv pt på den nye golf 6 gti som brugt fra 2009 - og jeg vil aldrig nogesinde købe en uden detroit fælgene - så hellere have dem i 17" end slet ikke at have dem på bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er nogle ting på en GTI, som bare SKAL være der - hvis den skal kunne sælges igen til en god pris. Husk på denne bil er et IKON inden for hothatch klassen. Der er ret mange ildsjæle og fanatiker i denne klasse, og de vil helt sikkert gå uden om netop din bil, hvis den ikke har de originale GTI fælge - når du skal sælge den. Jeg vil sågar gå så langt, at de hellere vil betale lidt ekstra for en GTI med de fælge, ned en der ikke har dem på.
Point taken. Det vil jeg tænke lidt mere over. Tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er overvejende enig i at du skal sælge ... I modsætning til flere andre forstår jeg fuldt ud, at du vil af med de bestilte Detroit fælge. Jeg forstår simpelthen ikke charmen i disse fælge, som godt nok har en vis tradition på modellen - men det bliver de jo ikke kønnere af ;) Jeg er også temmelig enig i, at en fælg til en Golf VI GTI bør passe på en Scirocco III - som jeg læser de danske typegodkendelser, er der godt nok 10 mm forskel i ET - men også 1/2 tomme i bredde - så det hænger sammen. Personlig vil jeg anbefale Interlagos fælgen fra Scirocco - se billede - sådan nogle sidder på min bil :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er flere årsager til, at jeg påtænker at sælge dem. Jeg kan godt se, at de ikke er helt uattraktive, men jeg ved med mig selv, at jeg konstant vil bekymre mig om at de bliver ridset, og hvis de er så efterspurgte, er der også en større sandsynlighed for at, de vil tiltrække uønsket opmærksomhed. Kald mig bare paranoid, men sådan har jeg det bare. Og så vil jeg gerne nedspille udseendet en smule med mere anonyme fælge. Men hvis du har ret, burde de jo være lette at sælge til fx 2.500 SEK pr. stk? Mon ikke de også passer på en Scirocco. for de har vel samme navhulsstørrelse (57,1) og en PCD 5*112. ET på Golfen er vist 51, og Sciroccoen kræver vel nogenlunde den samme ET.
Jeg er fuldstændig enig, jeg havde selv GTI i 5 versionen, og detroit fælgene til denne var mere subtile, sammenlignet med de nye. De nye er IMHO alt for vulgære. Mht. til pristabet, så er det vel så som så, mon ikke det er marginalt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ok at være nervøs over sine fælge kim :D Du skal bare lade være med at køre skråt ind på kantstene og lade være med at låne den til andre :D Behøver heldigvis ikke at bekymre mig om det når det er de 16" 205-55-16 vinterdæk :rolleyes: Men helt sikkert en fin vogn golfen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har bestilt en Golf GTI, som jeg får leveret om ca 5 uger. Jeg har bestilt den med de særlige 18" Golf GTI-fælge (LM Detroit fælge). Jeg er efterfølgende kommet til den konklusion, at jeg egentlig ikke er så pjattet med de fælge. Så jeg har tænkt mig at sælge dem (uden dæk), så snart jeg har fået fat på nogle andre. Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har en idé om, hvor meget jeg vil kunne sælge dem for. Flemming
Var lige inde på VW Tyskland, hvor jeg fandt et katalog over fælge. Detroit fælgen var også med (om end i sort). Med dæk (Bridgestone Potenza RE050, 225/40 18) koster den 549 Eur pr. stk. Det svarer vel til ca. 4.100 DKK pr. stk. Hvis man sætter dækket til en pris på 1.700, svarer det vel til, at selve fælgen koster omkring 2.400 DKK pr. stk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden du køber nye fælge, synes jeg at du skal se på dem på mit billede nedenfor - de hedder Khartoum - 8 x 18 tommer - og kan ses hos Michelsen i Tomelilla (er næsten sikker på at de findes i en udstillingskasse i deres cafeteria). De findes også i en mørkere udgave. Eneste lille udfordring er, at der kræves skærmforøgere. Har noget at gøre med at fælgen er 8 tommer bred - i stedet for 7 1/2 med samme ET. På min egen bil er der en slags skærmforøger omkring "kl. 14" på bagskærmen (på venstre side af bilen altså) - bare en lille kunststof-dims, som betyder at dækket er "indenfor karrosseriet" (den er nogle cm lang og forøger skærmbredden med nogle få mm længst oppe, hvor den er smallest, og maksimalt 10 mm længst nede, hvor den er bredest). Jeg kan måske overtales til at tage et billede, hvis du er interesseret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites