Jump to content
skallstorp

DR TV LIVE, se det i Sverige?

Recommended Posts

Hvis de kender en dansk proxy, kan du nok få det til at virke ved at køre over denne. Vh, Lars.
Nej det tror jeg desværre ikke har nogen betydning, da det ofte virker/ikke virker samtidigt hverken på min private eller arbejdspc (som går på nettet fra i Sverige på en dansk IP-adresse via en VPN tunnel)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej det tror jeg desværre ikke har nogen betydning' date=' da det ofte virker/ikke virker samtidigt hverken på min private eller arbejdspc (som går på nettet fra i Sverige på en dansk IP-adresse via en VPN tunnel)[/quote'] Hvis det er DK/SE problematik må det være fordi din arbejdsPC bliver set af DR som en ikke-dansk IP. Er du sikker på at det streamede signal også går gennem din VPN-tunnel? Nogle gange virker det for mig selvom jeg sidder på en svensk IP (hele tiden den samme), så det må være DR's geo-IP-check (eller hvad de benytter), der ikke altid virker. Når checket så virker, finder de, at din IP er svensk og det virker dermed ikke for dig... Det er mit bud på, hvad der går galt udfra din beskrivelse. Hvis du har mulighed for at RDP'e eller lign. til en maskine på kontoret i DK, kan du se om det virker herfra, når det ikke virker hos dig. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er en Proxy?
En proxy er et mellemled. I det her tilfælde ville det være en computer (server) placeret i Danmark (og dermed forhåbentlig med Dansk IP-adresse), som din browser sender alle sine forespørgsler igennem, Det gør jo så at det for det sidste led ser ud som om du sidder i Danmark, da det er der hvor proxien (mellemledet) er placeret. http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server Det er ikke alle proxier man kan gøre det med, nogen proxier sender nemlig IP-adressen med fra der hvor forbindelsen etableres (din computer), som DR så kan bruge til at se at du bare bruger en proxy og rent faktisk befinder dig i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke alle proxier man kan gøre det med, nogen proxier sender nemlig IP-adressen med fra der hvor forbindelsen etableres (din computer), som DR så kan bruge til at se at du bare bruger en proxy og rent faktisk befinder dig i Sverige.
Hvad tænker du på her? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad tænker du på her? Vh, Lars.
Jeg tænker på at vi jo snakker om en HTTP proxy? Hvis proxien blot videresender dine IP/Host informationer i headeren, til serveren hos DR, og DR så rent faktisk aflæser de proxy headers, så hjælper den pågældende proxy dig ikke. Du kan eks. prøve at konfigurere din browser til at bruge en proxy og så besøge denne side: http://www.lagado.com/proxy-test

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faldet over en udbyder der tilbyder VPN med IP adresse i Danmark, England og USA samt lidt yderligere lande. Det virker umiddelbart fortrinligt og jeg kan streame DR's live kanaler, BBC's live kanaler og se serier og andre sager på f.x. www.hulu.com. http://www.overplay.net/r.php?i=4284630009 Til USD 9.95 pr md. Jeg har tilladt mig at indsætte mit bruger-id i linket så jeg bliver begavet med credits hvis nogen skulle få lyst til at prøve - men er i øvrigt på ingen måde tilknyttet Overplay på anden måde end som almindelig kunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hei larscph... Jeg har selv overvejet VPN fra overplay. Men er kommet lidt i tvivl, da min router ikke understøtter VPN Endpoint. Men er der andre muligheder for at kunne "skjule" flere PCere osv. med anden IP som er bag routeren ? For med VPN endpoint i routeren. Skal den bare sætte op til at forbinde til ens VPN konto hos eks. overplay, og så er alt skjult..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo dele en forbindelse fra en computer, ikke at jeg har forsøgt mig med det lige for nylig - men både Windows og MacOS kan det. Jeg har dog den lavpraktiske løsning med en PPTP klient på min MacBook og så kobler jeg op til serveren i DK, UK eller US efter behov. Så vidt jeg kan læse på OverPlay er de faktisk OK med at du deler en konto i husstanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites