MichelSmith 10 Anmeld indhold Skrevet February 6, 2010 Hej. Har bestilt en ny golf 6 som jeg skal give 155.555 dk for uden afgift og moms. Vil gerne tage den med til sverige, men hvad har de af afgifter, moms osv derovre? Har hørt jeg bare skal betale for syn og plader? kan det være rigtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Det er korrekt - ursprungskontrol og besiktning - i omegnen af 1500-1800 sek så vidt jeg husker, og du har plader på :-) Og så kommer der lidt fordonsskat, men det er småpenge. Bilen skal momses i SE, hvis du ikke betaler moms i DK - momsen er ens i begge lande, så få det fikset i DK med det samme er nemmere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Du skal betale moms inkl moms koster den 195.000 dk, omregnet til svenske = 268.000 sek Billigste Golf 6 koster fra ny 170.000 sek.... nu har du ikke nævnt mere omkring hvilken model du har eller udstyr men tjek lige om det overhovedet kan betale sig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MichelSmith 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Danmark kunne lære en del af sverige. Desværre. I danmark er der aldrig noget som koster småpenge;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 jeg har taget udgangspunkt i dansk/svensk moms på 25% Hvis du "momser" den i tyskland er det kun 19% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MichelSmith 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Det er en golf 6 1.4 160 hk highline dsg7 m. alt i udstyr. pris i dk 490.000 kr :( har været inde på vw.se og regne på det og den vil i sverige koste omkring 360.000 sek. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 umuligt - det kan du købe den nye golf gti for jo ? med ALT i udstyr kan ikke være 360.000 sek. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Det er en golf 6 1.4 160 hk highline dsg7 m. alt i udstyr. pris i dk 490.000 kr :( har været inde på vw.se og regne på det og den vil i sverige koste omkring 360.000 sek. er det bare mig eller findes der ikke en 1.4 med 160hk på vw.se??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MichelSmith 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Du har vidst ikke undersøgt det ordentligt, basse! :) Med det udstyr jeg har i min egen vil den koste 358.100 svenske kroner fra ny af :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MichelSmith 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Ved ikke om den ligefrem ikke findes på vw.se men den er ihvertfald en 1.4 liters motor som ligger i den og yder 160 hestekræfter. Mener nok den er blevet udnævnt som en af de bedste motore som nogensinde er blivet bygget. den kører trods alt 16,1 km på literen. og det altså en benzinos! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Ved ikke om den ligefrem ikke findes på vw.se men den er ihvertfald en 1.4 liters motor som ligger i den og yder 160 hestekræfter. Mener nok den er blevet udnævnt som en af de bedste motore som nogensinde er blivet bygget. den kører trods alt 16' date='1 km på literen. og det altså en benzinos![/quote'] Har du et par tests på den motor? Jeg mener nemlig at den blev kritiseret for at være meget ujævn af et par engelske blade, samt den måske knap så fakta-orienterede kilde, Top Gear. Motoren i GTI'en, både i 5'eren (som jeg selv har haft), samt i 6'eren har fået utrolig meget ros. Mht. til DSG dog, så er det intet mindre end fantastisk at køre med :). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 den kører trods alt 16' date='1 km på literen. og det altså en benzinos![/quote'] Well, jeg kan nu ikke hive mere end 12-13 km/l ud af vores VAG 1.4 TSI (122 hk -udgaven) ved pendling til og fra jobbet (Staffanstorp<->Frederiksberg). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2010 358.000 för en Golf med 1,4 liters motor, undrar vad 12 månaders värdeminskning är på en sådan ? 40-50%? Som förstagångsköpare i S är det många som glömmer att värdeminskningen är den i särklass största posten i ett bilköp. Skulle tänka en extra gång innan jag köpte denna bil, bara ett gott råd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2010 http://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Golf_GTI_DSG_24099497.htm?ca=23_11&w=3 302.500 SEK for en spritneues GTI. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MichelSmith 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2010 Den har jo hellere ikke alt i udstyr:) det har min golf, jønsson :) men ellers super fed bil ja! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Hvis du vil have en golf tror jeg det er nemmere du køber en GTI. Den har en større gensalgsværdi den dag du skal sælge den også får du sikkert også nogenlunde samme udrustning i den i forhold til en standard Golf for de penge du taler om. Desuden tror jeg ikke på en 1.4 liters motor med respirator monteret er så fedt i længden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Enten GTI eller en 2.0 TDI, hvis man skal have god brændstof økonomi. Jeg har selv forespurgt på en Golf GTI mk 6 med dsg og læder etc etc og prisen i DK er identisk med den i SE. Men har så heller ikke presset forhandlerne i se eller DK hvad angår rabat. Men tror man skal op i en anden klasse bil, før man hiver den store rabat ind ved at købe fabriksny bil i DK kontra Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Jeg ville hellere skide i bukserne end købe mig en Golf 1,4 til 360.000sek........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Den har jo hellere ikke alt i udstyr:) det har min golf' date=' jønsson :) men ellers super fed bil ja![/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 jeg har lige et hurtigt spørgsmål. har søg men fandt ikke rigtig hvad jeg søgte efter (eller det bar mig som ikke kan finde ud af søge :) ), jeg har tænkt mig at importer en bil fra tyskland. med max udstyr.. hvis jeg hiver afgiten fra i tyskland(ikke moms) skal jeg så stadig betale afgift i sverige.? eller kan jeg bar køre den til syns hallen? og betale de 1800-2000skr dt koster..? for de tråde jeg har fundet snakkes der om moms'en. og hvordan hiver man den tyske afgift fra? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Øh, hvilken tysk afgift?? Det er jo lissom det der er det smarte - der er ikke nogen, så det er skam bare at hente. Vil dog anbefale dig at få lidt hjælp til det praktiske, hvis det er første gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 mon ikke Emmi mener prisen "til eksport" når man kigger på de tyske sider Men hvis du regner det ud, er prisen "til eksport" det samme som hvis du fjerner tysk moms ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 mon ikke Emmi mener prisen "til eksport" når man kigger på de tyske sider Men hvis du regner det ud, er prisen "til eksport" det samme som hvis du fjerner tysk moms ;-) det var nemlig det jeg mente... tak Menace Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Ahh.... okidokida! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 hej igen:) tænkte lige over med hensyn til det med eksport prise som nogle forhandler "reklamer" for i tyskland. lad os antage jeg har købt en bil uden moms(eksport pris) og så importer den til Sverige. hvordan ved sverige så om der er betalt moms i tyskland eller om moms er trukket fra så man får den til eksport prisen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites