Jump to content
Chun

Hvem vil køre over broen imorgen???

Recommended Posts

Jeg har ikke engang overvejet ikke at køre på arbejde i morgen.
Samme her. Har aldrig forstået det der med at lade sig slå ud af lidt sne. :rolleyes: Skylder egentligt mig selv at købe snekæder, alternativt nogle af de dersens fancy "snesokker". Selv i dag var der 2-3 stykker på jobbet, som havde valgt at arbejde hjemme, udelukkende fordi de i går havde hørt, at der ville komme sne i dag. :rolleyes: Det var sgu et 100% non-issue at køre hjem her til eftermiddag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var sgu et 100% non-issue at køre hjem her til eftermiddag.
Nu er "eftermiddag" jo både kl. 14 og kl. 16.30 - hvor vejret var to vidt forskellige ting idag. Og bor man desuden i Malmö og omegn, ja så var det nok piece of cake idag for de dygtige danskere bag rattet. Hvis man bor på landet, som vi er nogen der gør, så er de mængder sne der falder i før omtalte område til af dø af grin af, ift herude. Fra kl. ca. 16.30 og to timer frem idag, var der 6 biler der kørte i grøften på den 50 km/t vej vi bor ved, alle 6 biler røg af inden for 200 meter fra vores hus. Faktisk var det kun 5 biler, for den 6. var den store gummiged med firehjulskrads og kæder på der prøvede at holde vejene fri for sne. Det tog en anden gummiged 40-45 min at få den uheldige gummiged op af grøften igen. Så jo, når der er marker på begge sider af vejen, og marker, grøft og vej går ud i et, så er det ikke lige som når man bor i byen. Herude fyger det pænt vildt, ud over det der drysser ned oppefra ;) God underholdningsværdi idag fra soveværelsesvinduet :rolleyes: I øvrigt enig med at selvfølgelig tager man på arbejde i morgen, hvis man skal :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er "eftermiddag" jo både kl. 14 og kl. 16.30 - hvor vejret var to vidt forskellige ting idag.
Vi ankom i Staffanstorp lidt før kl. 17.00. No biggie, omend landevejen mellem Arlöv og Staffanstorp var særdeles snefyldt og krævede en fart på under 50 km/t. Konen kørte. Men det skulle da glæde mig overordentligt meget, om alle andre blev hjemme eller tog bussen i morgen pga. sneen. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvor mange af dem var så danskere..... :D Svenskerne kører bare generelt dårligt bil.....Endog meget dårligt.

Fra kl. ca. 16.30 og to timer frem idag' date=' var der 6 biler der kørte i grøften på den 50 km/t vej vi bor ved, alle 6 biler røg af inden for 200 meter fra vores hus. Faktisk var det kun 5 biler, for den 6. var den store gummiged med firehjulskrads og kæder på der prøvede at holde vejene fri for sne. Det tog en anden gummiged 40-45 min at få den uheldige gummiged op af grøften igen.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi ankom i Staffanstorp lidt før kl. 17.00. No biggie' date=' omend landevejen mellem Arlöv og Staffanstorp var særdeles snefyldt og krævede en fart på under 50 km/t. Konen kørte.[/quote']Jeg var nu glad for at køre med i Jönssons kolonnekørsel hjem idag. Kørte fra Lund 17:20 på E20 og derefter E65. Vejene var da fine nok de fleste steder (=man kunne se asfalten i de 2 bildækspor), men det var da heller ikke underlaget som var det største problem, men snefygningen! FUCK det var til tider ubehageligt ikke at kunne se noget som helst! Og var da også glad for lastbilen lidt længere fremme, som gav en god idé om hvor vejen var, men nej E20 var da ikke så slem, men jeg synes da godt nok det er sjovere at kunne se hvor man kører:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor kører du den vej Sanne??? Er 108 ikke nemmere??
Nej 108 er SKOD! med al den trafik og masser af lastbiler! og latterlige bilister der kører søndagskørsel og det er møjsvært at overhale og...:laugh: Plejer at køre 102 til veberød og 16 via Dalby, men det turde jeg ikke hjem i dag:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fyldevejen :laugh:Allerede ved 13 tiden var jeres vej frygtelig hørte. Men den vej er ganske frygtelig uanset vejret. Men jeg kan lige se bilerne kører af vejen, det må have lignet en dårlig film

Nu er "eftermiddag" jo både kl. 14 og kl. 16.30 - hvor vejret var to vidt forskellige ting idag. Og bor man desuden i Malmö og omegn, ja så var det nok piece of cake idag for de dygtige danskere bag rattet. Hvis man bor på landet, som vi er nogen der gør, så er de mængder sne der falder i før omtalte område til af dø af grin af, ift herude. Fra kl. ca. 16.30 og to timer frem idag, var der 6 biler der kørte i grøften på den 50 km/t vej vi bor ved, alle 6 biler røg af inden for 200 meter fra vores hus. Faktisk var det kun 5 biler, for den 6. var den store gummiged med firehjulskrads og kæder på der prøvede at holde vejene fri for sne. Det tog en anden gummiged 40-45 min at få den uheldige gummiged op af grøften igen. Så jo, når der er marker på begge sider af vejen, og marker, grøft og vej går ud i et, så er det ikke lige som når man bor i byen. Herude fyger det pænt vildt, ud over det der drysser ned oppefra ;) God underholdningsværdi idag fra soveværelsesvinduet :rolleyes: I øvrigt enig med at selvfølgelig tager man på arbejde i morgen, hvis man skal :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Toft, skönt att höra att det finns fler som begriper att det är skillnad på stadsgator och landsortsvägar. Vi har 500 meter markväg (typ 2 hjulspår) hem till oss från närmsta asfalterade väg, och snö och blåst gör den helt omöjlig att komma fram på. Det är bara att vänta tills grannen har plogat med traktorn. Post och renovation kommer heller inte fram. Vi stannade hemma idag, och imorron också.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sad så 4 timer i Arlanda og ventede på at kunne flyve retur til KBH - er først lige kommet hjem nu for 40 min siden ca. :( Tager så meget en hjemmearbejdsdag i morgen, i ren protest - og så er det umuligt at parkerer når tumperne fra landet har skovlet alt sneen ind på P-pladserne i KBH :( Med mindre man har god frihøjde og/eller en gammel spand man er ligeglad med :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som der er skrevet tidligere i tråden, er det jo ikke de store veje der gør 'knas'. Her hvor jeg bor, er der eksempelvis godt 4 km. op til den nærmeste store vej. Området jeg bor i, er ikke snerydtet eller gruset, hvilket gør det temmelig - hmmm - spændende at prøve kræfter med. Jeg har valgt, at ta' en fridag idag, og vil glæde mig til, at jönsson ligaen kommer og rydter sne, og dumper det i min indkørsel :mad: The joys of being a houseowner :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites