Mohlin 11 Anmeld indhold Skrevet February 2, 2010 Vi har investerat i en ny TV (fladskærm, vad heter det på svenska??), men jag tycker inte det var så bra. Bilden är inte helt "ren" när man ser TV, den är ok om man ser en film, så det är inte själva apparaten det är fel på. Men det blir inte riktig skärpa, aningen suddigt i vissa detaljer, liksom. Min man sa att det hade nog med utsändningen att göra, att TVn är HD, men utsändningarna är inte... Tror ni det? Jag tycker det är skitirriterande, ska det vara så tills tv-kanalerna sänder allt i HD? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Så skall det inte vara, måste vara fel på din TV! Vad är det för modell ? Plasma ? LCD ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Nu ved jeg ikke hvad det er for et TV I har købt - men mit er et Samsung LED ultra tyndt fladskærms TV og det har skarpe billeder både i HD og alm. Mit forrige LCD TV (også et Samsung) syntes jeg ikke havde så godt et billede - det var OK når jeg så DVD'er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Vi har investerat i en ny TV (fladskærm, vad heter det på svenska??), men jag tycker inte det var så bra. Bilden är inte helt "ren" när man ser TV, den är ok om man ser en film, så det är inte själva apparaten det är fel på. Men det blir inte riktig skärpa, aningen suddigt i vissa detaljer, liksom. Min man sa att det hade nog med utsändningen att göra, att TVn är HD, men utsändningarna är inte... Tror ni det? Jag tycker det är skitirriterande, ska det vara så tills tv-kanalerna sänder allt i HD? Jeg har endnu ikke mødt et fladskærmstv der havde et godt billede. Det være sagt så kommer det jo også an på om du modtager digitalt eller analogt. Det er meget udbredt at man blver dybt skuffet hvis man sætter sin nye fladskærm til et analogt signal. Digital er bedre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Plasma-paneler leverer det bedste billede (i fladskærms-kategorien)...punktum Men når det så er sagt, så skal resten af teknikken i tv'et også være ok, for at det skal blive til at holde ud at se på. Problemet hér er sikkert opskaleringen af analogt tv-signal til panelets opløsning. Hvis ikke denne scaler er god nok, så bliver billedet utroligt dårligt, uskarpt og fyldt med støj. Faktisk, så egner almindelige analoge tv-signaler sig slet ikke til at blive vist på HD og Full-HD skærme, eftersom fejl og støj bliver ekstremt synligt, når billedet blæses op på en fladskærm med HD/Full-HD opløsning. Problemet forsvinder ikke nødvendigvis med digitale kanaler. Men så er fejlkilderne bare nogle andre. Og igen spiller kvaliteten af teknikken i den pågældende fladskærm ind. Men lad os høre lidt om fjernsyn, model, hvilket signal osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 En fladskærm er meget mere modtagelig for et dårligt tv-signal, ergo har i dårlige signal forhold hjemme, det kan der være mange årsager til, så vil det give større udslag på en fladskærm , end på en almindelig billedrørskærm. Det er lige meget hvor dyrt dit tv er, hvis dit signal er noget skidt. Dog skal det ved dvd og lign være knivskarpt , hvis ikke, så tjek igen kablingen, inden du reklamerer skærmen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Dog skal det ved dvd og lign være knivskarpt ' date=' hvis ikke, så tjek igen kablingen, inden du reklamerer skærmen.[/quote']Både og! Hvis materialet der afspilles ikke er HD/Full-HD, og skærmen eller afspilleren skal opskalere til skærmens opløsning, så kan der sagtens opstå problemer i dette led. Igen afhængigt af kvaliteten på denne scaler. Heldigvis er de blevet bedre og bedre - men der sælges stadig mange ældre fladskærme rundt omkring. (...for ikke at tale om billige afspillere, som oftest giver flere frustrationer end oplevelser) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Ok, here goes. Det är en Panasonic, LCD, 42", modellen heter TX-L42S10E. Den var inte dyr, 6000:-, DVDer står skarpt, inga problem där. Vi har vanlig antenn på taket, inte parabol, bara en sådär spretig sak. Jag hittade en inställning som heter P-NR, som man kunde ställa in som enligt manualen skulle hjälpa till med det här med oskarpa kanter. Den var på "off" så jag satte den till max, och det blev genast mycket bättre. Men fortfarande är det lite suddigt, liksom. Svårt att förklara. Om man ser på ansikten så ser de onaturligt släta ut, som de överdoserat botox. Lite Nicole Kidman över det hela. Den tappar detaljer liksom. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Det vil sige at det er de digitale kanaler i modtager via tag antennen?? Hvilke digital boks har I - og hvordan er den forbundet til TV'et?? via et HDMI kabel eller kun via et SCART kabel?? Det bør være via et HDMI kabel hvis I vil have det bedste billede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Vi har ingen box. Det är ju inbyggt i TV:n. Vi hade en Box (DVD inspelare) innan med vår gamla tjock-tv, men de tar ju bara mpeg2 signaler. Det är vanlig antennkabel rakt in i TV:n. Från taket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites