Jump to content
Mads K

Anbefaling af banker?

Recommended Posts

Ok, så skal jeg måske ikke gå og være så bitter over ingen renterabat at kunne få. Jeg betaler listepris på bundlån og 5% på toplån. Til gengæld kom 85% under bundlån og 5% under toplån.. Så det går nok lige op i sidste ende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt... ...sjovt fordi nogle er tilfredse med Danske Bank, andre har store problemer, men er så heldige med Nordea, andre uheldige her, men glade for Handelsbanken. Har selv Danske Bank, og har ikke oplevet nogle egentlige problemer, men tænker alligevel på, om jeg kan få tingene billigere et andet sted uden at involvere mig i problemer... Er nok lidt muggen, for jeg betaler 135,- i kvartalet. Danske Bank påstår, at det er det billigste, men jeg kan da se, at Handelsbanken tager 150,- om året for en internetkonto med Maestro - så vidt jeg kan se. Hmm.... totalt uoverskueligt at sammenligne. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...sjovt fordi nogle er tilfredse med Danske Bank' date=' andre har store problemer, men er så heldige med Nordea, andre uheldige her, men glade for Handelsbanken.Vh, Lars.[/quote'] Kan det være et tegn på at den enkelte bankrådgiver tegner billedet fremfor bankens koncept ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til gika1234 Spændende oplysninger du kom med - da jeg snakkede med Swedbank og Nordea så slog de begge fast, at renten ikke er noget de forhandler. Tilgengæld ku jeg få lov til at købe nogle andre ting af dem såsom forsikringer. Fattede ikke lige hvad der var rabat i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vedr. overførsel i Nordea Hej Til dem der bruger Nordea i både SE og DK. Hvordan gør I dette i praksis....jeg var igår nede i en Nordea afdeling i Malmø og blive oprettet som kunde. Kan det passe at jeg skal overføre mellem Nordea DK og SE via IBAN nummeret? Eller er der en nemmere måde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kan det passe at jeg skal overføre mellem Nordea DK og SE via IBAN nummeret? Eller er der en nemmere måde?
Du vælger Udenlandske betalinger / Overførsel i Nordea Og indtaster de felter der kommer frem f.eks. IBAN nr./kontonummer. Hvis du sender overførelsen afsted inden kl. 12.00 er de på din svenske konto senere på dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gika1234 Spændende oplysninger du kom med - da jeg snakkede med Swedbank og Nordea så slog de begge fast, at renten ikke er noget de forhandler. Tilgengæld ku jeg få lov til at købe nogle andre ting af dem såsom forsikringer. Fattede ikke lige hvad der var rabat i det.
Jeg har forhandlet rente med Swedbank. Om Nordea gør det kan nogle af de andre nok svare på. Ja, jeg har også fået diverse forsikringsforslag :) Din bankrådgiver er samtidig bankens sælger. De forsikringsforslag jeg har fået - har en bedre dækning end min nuværende forsikring - men det er en dækning, som jeg ikke har behov for - så hvorfor betale mere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordea i Limhamn skal du i hvert fald holde dig langt væk fra - de er nogle amatører og service-niveauet er ikke eksisterende. Derimod kan jeg anbefale Sparbanken Finn - super service og de har samarbejde med Lån & Spar Bank i DK så fordelene er grundlæggende de samme som ved at have fx. Nordea både i DK og SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for anbefalingen :-) har i forbindelse med jeg kigger efter lejlighed, set at f.eks. Erik Olsson ejendomsmægler tilbyder finansering med en rente på 1,04 igennem noget de kalder for Bättr Bolån. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites