Mads K 10 Anmeld indhold Skrevet February 1, 2010 Hej, så er lejligheden på Frederiksberg blevet solgt og turen går meget snart mod Malmø. Jeg påtænker at købe en bostad omkring indre by. Jeg ville lige høre om der er nogle banker der kan anbefales. Har snakket med Swedbank som har givet mig et lånebevis, men har også kontaktet Nordea og Ikano for at høre hvad de kan tilbyde. Er der andre banker som kan anbefales? På forhånd tak. Mads Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Er der andre banker som kan anbefales? Skånes Provinsbank (Danske Bank) og Nordea er nok dem der er bedst til at håndterer sådan nogle 'øresundere' som os. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Nordeas Øresundskontor i Hamngatan Vi har været meget tilfredse med Nordeas Øresundskontor i Hamngatan. /Mammut Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Har også god erfaring med Nordea - og som en af de få - så smider de ikke et gebyr på den faste overførelse af din løn til SE her i år. Så frem du har automatisk overførelse og Nordea i begge lande :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Synes også at nordea har klaret sig bedst til os.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Kan også varmt anbefale Nordea Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mads K 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 1000 tak for de hurtige svar - jeg skal snakke med Nordea i morgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2010 Jeg skiftede fra Danske bank/skånes Provinsbank fordi der var alt for meget bövl og bureaukrati med dem. I stedet fik vi Nordea i begge lande, som vi er fuldt ud tilfredse med :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Jeg skiftede fra Danske bank/skånes Provinsbank fordi der var alt for meget bövl og bureaukrati med dem. I stedet fik vi Nordea i begge lande' date=' som vi er fuldt ud tilfredse med :D[/quote'] Må man høre hvad for nogen fordele der har tiltrukket dig, siden du opgav Danske Bank til fordel for Nordea ? Sidder selv med lidt dårlig smag i munden, når jeg betlaer 1,95% i rörlig rente, hos Danske Bank, samtidigt med andre banker er helt ned omkring 1,55% på 3 mån renten. Efter at have snakket med Bankrådgiveren siger hun at jeg først kan komme længere ned i min rente hvis jeg deponere penge til en eller anden opsparing/investerings pulje mindst 1000 om mdr /Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Må man høre hvad for nogen fordele der har tiltrukket dig, siden du opgav Danske Bank til fordel for Nordea ? Sidder selv med lidt dårlig smag i munden, når jeg betlaer 1,95% i rörlig rente, hos Danske Bank, samtidigt med andre banker er helt ned omkring 1,55% på 3 mån renten. Efter at have snakket med Bankrådgiveren siger hun at jeg først kan komme længere ned i min rente hvis jeg deponere penge til en eller anden opsparing/investerings pulje mindst 1000 om mdr /Caleb Det var ikke fordele om sådan, men närmere smidighed, der fik os til at skifte. Det virkede som om, at danske bank og Skånes Provinsbank ikke kommunikerede, og de har flere gange overfört fejlagtige belöb (byttet om på sek/dkk) til det andet land, på trods af, at jeg udtrykkeligt havde gjort opmärksom på det. Og så var Nordea bare meget behjälpelige, da vi skulle köbe hus og vi har fået virkelig god rådgivning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Jeg skal skifte min bank --> fra LORTE Swedbank til Nordea! Hvor skal jeg begynde? Kontakte Nordea i DK? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Jeg skal skifte min bank --> fra LORTE Swedbank til Nordea! Hvor skal jeg begynde? Kontakte Nordea i DK? :) Prøv Øresundskontoret i Hamngatan i Malmö. Telefon 0771-22 44 88 /Mammut Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Nordea bør da snart smide et par store sedler afsted til Steen for den gode opmærksomhed de får herfra. Er dog selv glad og tilfreds kunde hos Nordea. Oplevede Swedbank (havde et andet navn tidligere) som lidt mere 'stiv' end Nordea og de krævede i øvrigt også et heftig gebyr for at modtage min overførelse fra Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mads K 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Har snakket med Swedbank og så vidt jeg kunne forstå så var der gratis overførsel mellem konti sålænge de var i samme bank. Ved dog ikke om det har ændret sig siden mit møde med banken for 3 uger siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mads K 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Havde en super god snak med Nordea på Hamngatan - det var endda med en sød dansk pige der forklarede mig om de ting man skal tage stilling til i forbindelse med køb af en bostad. Det var rigtig godt. Synes dog det virkede lidt vildt, da hun skulle regne med hvor meget jeg kunne låne, så regner Nordea med en kurs 0,8 og en rentesats på 8 %. Det er måske forståeligt nok med kursen og man skal kunne sidde i lejligheden hvis renten stiger, men 8% lyder lidt vildt. Jeg fik dog heldigvis mit lånebevis. Tror dog jeg skal prøve at snakke med et par andre banker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vigsnaes 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2010 Vi er godt tilfredse med Swedbank, og jeg betaler ikke for lønoverførsler, dog er der vist et max antal på gratis overførsler om året. Man kan kun få visakort hos Swedbank i Danmark og ikke blot et dankort, og man skal betale for det, hvor det er gratis hos Nordea i Danmark, hvis man er medlem af gratis hverdag - hvis man arbejder i Danmark er et dansk visa/dankort for mig ret vigtigt at have. Vi droppede Nordea, da vi havde et dansk pantebrev - vi måtte låne pengene til vores bolig i Danmark først - som skulle laves om til et svensk pantebrev, og Nordea undersøgte det i jeg ved ikke hvor lang tid uden resultat. Swedbank derimod ordnede det på nul komma fem, og derfor valgte vi dem. Men dette er jo ikke tilfældet for dig, så med tanke på de mange gratis fordele Nordea har, lyder det som et godt bud. Mvh Henriette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mskov 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2010 Er der nogen der har erfaringer med Handelsbanken? De er jo både lokaliseret i DK + SE. Jeg påtænker at rykke til malmø til efteråret og skal have fundet en god bank. Jeg har hørt fra flere svenskere jeg har snakket med at handelsbanken er til at have med at gøre samt yder en god service, men mere ved jeg faktisk ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2010 Jeg havde handelsbanken som "ekstra" bank, og der var jeg ved ikke hvor mange problemer med at få et visa kort! Det kunne ikke lade sig göre, på trods af, at jeg havde et fra Skånes Provinsbank :S Så jeg kunne kun få et "hävekort" som senere blev afskaffet - og hvad nytte har kontoen så??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2010 Handelsbanken i SE og Sv Vi har Handelsbanken i SE og DK og der fungerer det fint og upåklageligt. Øresundsoverførsel fra DK til SE samme dag "gratis". Når du/I skal købe hus/lejlighed i SE bør vælge et svensk lån og så vælge bank som giver det bedste tilbud. Og forøvrigt huske mavefornemmelsen. Det har sine fordele at vælge en bank, som er repræsenteret på begge sider. Husk at lade den bank som i får alt jeres engagement med til at sørge for at I også får ordentlige vilkår i Danmark (de får jo kun jeres lønindbetalinger) Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2010 Jeg skiftede fra Danske bank/skånes Provinsbank fordi der var alt for meget bövl og bureaukrati med dem. I stedet fik vi Nordea i begge lande' date=' som vi er fuldt ud tilfredse med :D[/quote'] Samme gjorde jeg for et par år siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2010 Jeg har for få måneder siden skiftet til Swedbank og er indtil videre godt tilfreds. Rådgiveren svarer hurtigt på e-mail og har brugt meget tid på at rådgive. Overførslerne fra DK er gratis - jeg skal blot selv trykke på knappen :-) Jeg betaler ikke gebyr for visakort og netbank - det tog bankrådgiveren væk. Som sagt kun kort tids erfaring - men indtil videre tilfreds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mads K 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2010 Jeg betaler ikke gebyr for visakort og netbank - det tog bankrådgiveren væk. Er det noget du har forhandlet dig til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2010 Er det noget du har forhandlet dig til? Jeg kan slet ikke forstå de banker der opkræver gebyr for brug af netbank. Når man tænker logisk, så må det da være i alle fornuftige pengeinstituters interesse, at lokke så mange kunder som muligt til at bruge netop netbanken, som er lig nul omkostninger. Alternativet er at kunden ringer eller møder op i en filial og dermed bruger en rådgiver eller kassérs tid hvilket inddirekte er lig omkostninger for banken og besvær for kunden. Hos Danske Bank er det standard at netbank/hembank er gratis og der er ingen kortgebyrer på dankort/visakort, sålænge de anvendes i butikker eller bankens egne automater. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2010 Swedbank har et oprettelsesgebyr på 150 kr for netbank (engangsbeløb) og et årligt gebyr på 150 kr. for visa. Bankrådgiveren tilbød selv at fjerne det - hun kan i systemet skrive 0. Jeg har forhandlet mig til en rente på 1.48 på boliglånet (lige nu) Jeg fandt i weekenden en lejlighed og vandt budgivningen (hader budgivning). Mandag morgen kl. 8.00 mailede jeg til bankrådgiveren og bad hende godkende prisen (hun skal vurdere at prisen svarer til markedsværdien, hvilke er en betingelse i mit låneløfte). Under 2 timer senere havde jeg svar fra hende. Hun har samtidig hurtigt sørget for udbetaling m.m. Jeg kan derfor indtil videre anbefale hende (Birgitta Ohlsson, Swedbank, Värnhem). Ps. Godmorgen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2010 Jeg har forhandlet mig til en rente på 1.48 på boliglånet (lige nu) Må man spørge hvor høj belåningsgrad du får? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites